Samsovning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.101 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2016

Anonym trådstarter

Hvor mange går ind for samsovning ? 

Kom gerne med for og i mod 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Valle81

Absolut�� elsker det.

Min datter har aldrig villet og har altid foretrukket egen seng, men fik to drenge, som altid har elsket det.

De er nu 5 og 6 og det bliver mindre og mindre.

Vi falder i søvn på kryds og tværs og de må falde i søvn enten i vores seng eller i deres egne og det svinger meget.

For det meste løfter vi dem i deres egne senge igen, men de kommer ofte tilbage.

Jeg Jan sagtens sove for dem, og hvis ikke, så går jeg på sofaen

Anmeld Citér

17. februar 2016

Monski

Anonym skriver:

Jeg er hverken for eller imod - egentlig har jeg det sådan med det meste. 

Jeg mener det er vigtigt at lytte til det enkelte barns behov. Jeg har en deng på 6, der elsker at sove i min seng og så har jeg en på 2, der selv beder om at komme i sin egen seng når jeg prøver at putte med ham hos mig. Føler jo lidt at jeg "snyder" ham for hyggen og føler på et punkt også jeg forskelsbehandler. Men min yngste gider bare ikke 

Anmeld Citér

17. februar 2016

God-mor

Anonym skriver:

I skrivende stund ligger jeg ved siden af min datter på 2,5 år i min og min mands seng. Hun ligger her altid og sådan har det stort set været siden hun kom til verden. Hun sover bedre sammen med os dvs hun sover igennem, det gør hun ikke i egen seng. Jeg elsker at hun ligger i midten, og jeg elsker at være tæt på hende også om natten. Det er naturstridigt for mig at lægge hende i egen seng og eget værelse før hun er klar til det, og gerne vil sove alene. Min mand og jeg sover også sammen, fordi vi elsker hinanden og sover bedst sammen end alene. Sådan er det også for vores datter, fordi hvorfor skulle hun bryde sig om at sove alene når vi alle kan sove sammen? 

Jeg er meget for samsovning, som du nok kan læse dig til, og jeg har hørt mange forskellige meninger om det, men jeg følger mit moderinstinkt og putter ved siden af min datter så længe hun vil det :-)

Anmeld Citér

17. februar 2016

FrkGranger

Har en dreng på 20 mdr der blev putte i egen seng ved os fra fødslen, han kom over til mig når jeg gik i seng, da det passede med første amning.

Da han blev 4 mdr kom han på eget værelse, da vi vækkede hinanden. Kom dog stadig indtil mig ved første amning.

Ammede til han blev 5 mdr og der efter har han kun ville sove i egen seng på sit værelse.

Han kan stadig vågne og vil ind til mig, og ville aldrig nægte ham det, selvom jeg sover dårlig med ham i sengen.

Jeg er for at man lytter tilbarnets behov

Anmeld Citér

17. februar 2016

Kay

Anonym skriver:

Vi går ind for det der fungere bedst

Den lille sover bedst i en værelse væk fra mor og far og helst helt mørkt 

Den store sover i perioder sammen med os og skal havde lus tændt 

Så nogle gange samsover vi med den store på 3.5 år og nogle gange sover hun i egne seng men der er altid plads i vores seng til begge piger hvis behovet skulle Være der 

Anmeld Citér

18. februar 2016

MinPrins

Jeg elsker det 

Men jeg synes det er vigtigt at de lærer at sove i deres egen seng 

Her sover han i hans egen seng til hverdag og i weekenderne sover han i min seng 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Skouboe

Jeg har ikke noget problem med samsovning, men det er aldrig noget vi har praktiseret, af forskellige årsager. Pigerne deler værelse - det har de selv valgt, og når de er syge, deler vi os, så far sover på gæsteværelset med det syge barn, og jeg har det raske inde hos mig. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Loa

Ved ikke om jeg er decideret for eller imod. Min umiddelbare tanke ville være at det er bedst de sover i deres egen seng, men lige pt. ligger vores datter i vores seng og hun er altså 5,5

Hun vågner rigtig tit om natten og jeg kan ikke fungere med afbrudt nattesøvn, så ved at hun ligger ved os, sover hun hele natten og dermed også mig

Anmeld Citér

18. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har ingen principielle holdninger, som skal overholdes for enhver pris. Men som udgangspunkt ryger hun på eget værelse når det føles rigtigt og hun er klar - og ved sygdom eller lignende særlige behov kommer hun ind i dobbeltsengen, vil jeg tro...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.