Måske gravid og nu med feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
11 svar
2 synes godt om
16. februar 2016

i drømmen kommende mor

Jeg har nogen tanker, som jeg håber er i orden jeg deler med jer.. 

Der er chance for jeg er gravid, havde ægløsning mandag i sidste uge og det benyttet vi os selvfølgelig af.

Min cyklus er normal 28 dage, altså lige min sidste gang, hvor der for alleeførste gang, gik kuk i det, og der 39 dage, mulig årsag, var muligligvis et æg der blev afvis af min krop.

Ægløsning faldt som altid 15 dage efter mens.

Mens kan altså falde fra søndag d 21.2 men jeg kan jo ikke vide om den venter,også kommer 2.3 - alle omstædigheder er det jo for tidligt at teste, og vi vil endelig også gerne vente til vi komme hjem fra ferie, midt marts.

Og det er her mit problem er, for blev dårlig i går, ondt i halsen, feber og har hostet lunger det meste af natten, min temp.tur sagde 38.9 i morges, hvilket jo er tydeligt feber.. 

Hvordan skal jeg forholde mig, det er jo sikkert bare influenza, og ingen ved jo om jeg er gravid, men bør jeg kontakte lægen i morgen? Er ikke typen der reder til læge i tide og utide er normalt rask. Har jo ikke været gravid før, så tænker bare som der er forholdsregler man skal tage..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2016

sne190810

Tror bare fu skal tage det stille og roligt, som du ellers ville have gjort, hvis du havde fået influenza ......  

Gravid eller ej :-) 

Anmeld Citér

16. februar 2016

Rockertand

i drømmen kommende mor skriver:

Der er chance for jeg er gravid, havde ægløsning mandag i sidste uge og det benyttet vi os selvfølgelig af.

Min cyklus er normal 28 dage, altså lige min sidste gang, hvor der for alleeførste gang, gik kuk i det, og der 39 dage, mulig årsag, var muligligvis et æg der blev afvis af min krop.

Mens kan altså falde fra søndag d 21.2 men jeg kan jo ikke vide om den venter,også kommer 2.3 - alle omstædigheder er det jo for tidligt at teste, og vi vil endelig også gerne vente til vi komme hjem fra ferie, midt marts.

Og det er her mit problem er, for blev dårlig i går, ondt i halsen, feber og har hostet lunger det meste af natten, min temp.tur sagde 38.9 i morges, hvilket jo er tydeligt feber.. 

Hvordan skal jeg forholde mig, det er jo sikkert bare influenza, og ingen ved jo om jeg er gravid, men bør jeg kontakte lægen i morgen? Er ikke typen der reder til læge i tide og utide er normalt rask. Har jo ikke været gravid før, så tænker bare som der er forholdsregler man skal tage..?

Du skal intet foretage dig.

- og lidt nysgerrig, hvis du skal besvare dine spørgsmål selv, hvad forestiller du dig så?!

Anmeld Citér

16. februar 2016

i drømmen kommende mor

Tak for svar.. 

Nu har jeg bare tænkt på det hele dagen (man har masser af tid, når man ligger under dynen).. Ja så var jeg bare lige nød til, at spørger.. 

Anmeld Citér

16. februar 2016

i drømmen kommende mor

Rockertand skriver:

Du skal intet foretage dig.

- og lidt nysgerrig, hvis du skal besvare dine spørgsmål selv, hvad forestiller du dig så?!

Ja hvad forestiller jeg mig.. Umiddelbart at tage det med ro, men samtidige ved jeg, at kroppen arbejder på højtryk, når den trækker feberkortet. Og ja du må meget undskylde men tænker også, at kroppen, arbejder hårdt når den er gravid/forbedrer en graviditet, og kom jeg bare til, at tænke på, om den havde krafter til begge dele.. Var lige nødtil at få tankerne ud af hovedet, det får man nogen gange ved at skrive i et sted som her, mit indtryk, er at der gør flere, også her på siden..

Anmeld Citér

16. februar 2016

Rockertand

Tak for svar.. 

Nu har jeg bare tænkt på det hele dagen (man har masser af tid, når man ligger under dynen).. Ja så var jeg bare lige nød til, at spørger.. 

Helt i orden.

Jeg ved ikke, om du vil have hjælp til det, men jeg bider mærke i et par ting; du tænker, at en længere cyklus muligvis har været begrundet i en spirende graviditet? Testede du? Det er helt almindeligt at svinge i cykluslængde, når kroppen selv skal styre cyklusserne.

- og en lille rettelse: ægløsning falder vejledende 12-16 dage FØR forventet menstruation, det giver en markant forskel, hvis din cyklus ikke er 28 dage, og med mindre du Ægløsningstester, kan du reelt ikke vide nøjagtigt, hvornår den faldt, så derfor skriver jeg vejledende.

Anmeld Citér

16. februar 2016

i drømmen kommende mor

Rockertand skriver:

Helt i orden.

Jeg ved ikke, om du vil have hjælp til det, men jeg bider mærke i et par ting; du tænker, at en længere cyklus muligvis har været begrundet i en spirende graviditet? Testede du? Det er helt almindeligt at svinge i cykluslængde, når kroppen selv skal styre cyklusserne.

- og en lille rettelse: ægløsning falder vejledende 12-16 dage FØR forventet menstruation, det giver en markant forskel, hvis din cyklus ikke er 28 dage, og med mindre du Ægløsningstester, kan du reelt ikke vide nøjagtigt, hvornår den faldt, så derfor skriver jeg vejledende.

Hej igen..

Ved godt, at det med cylus og rod, min krop har nu styre det længe uden problemer, og har nu heller ikke tingene fra den blå luft, det er lægens ord, testet både og fik også tage blodprøve.. 

Kan godt se jeg har rodet lidt i det med ægløsning, skrevet sporg er skøn.. Det jeg mente var at min ægløsning altid er faldet, så det passer med at, der går 14 dage så kommer min mens - og ja tester, hvilket jeg også gjorde denne gang, og den var klokkeklar, uden tvivl.. Og ja det får mig jo bare til at tænke min cylus måske er tilbage i normalen, men det ved ingen jo..

Anmeld Citér

16. februar 2016

Rtjm05

i drømmen kommende mor skriver:

Hejsa jeg er selv gravid testede positiv d. 7.dec. Jeg har siden været forkølet/ haft influenza 4 gange, med feber hver gang, baby tager ikke skade, du kan evt tage lidt pinex for at slå feberen ned, det må du gerne selvom du skulle være gravid 

Håber du snart får en positiv test 

Anmeld Citér

16. februar 2016

i drømmen kommende mor

rikkeivalo skriver:

Hejsa jeg er selv gravid testede positiv d. 7.dec. Jeg har siden været forkølet/ haft influenza 4 gange, med feber hver gang, baby tager ikke skade, du kan evt tage lidt pinex for at slå feberen ned, det må du gerne selvom du skulle være gravid 

Håber du snart får en positiv test 

Tak, for svar..  det er nogen gange nogen underlige tanker, hjernen finder frem.. 

Anmeld Citér

16. februar 2016

Sedigfor

Hvis du er bange for om " sygdommen " skader dit barn hvis du er gravid, men nej det gør det ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.