HVPigen skriver:
Jeg måtte først lige sunde mig på din besvarelse inden jeg simpelhent kunne skrive tilbage, mest fordi du gjorde mig ekstem ked af det for har jo haft succes med mit vægttab , det kostede også min amning og idag kan jeg stå ved det var dumt og jeg ikke længere bliver mæt hvilket har gjort den her uge helt ekstrem et helvede siden manden inviterede mig ud, han støtter mig ikke i mit vægttab og købte bare vildt usundt fordi han havde ferie og ja jeg er lidt nedtrykt fortiden af personlig årsager der gjorde jeg bukkede under og har taget 3 kg på, det lyder jo voldsomt men min krop gik jo i chok da den fik noget andet mad hvilket jeg er 100% klar over der var derfor, men det sårede mig helt vildt ved at skrive suk og jeg gjorde alt forkert og det virkede som om du egentlig ikke havde tid eller lyst til og forklare om lchf livsstilen, men jeg svare dig fordi du egentlig virker til du lige ved lidt om lavkarbo (har hørt om det og læst lidt om det, men syntes maden virkede for mærkelig, jeg ret kræsen og bryder mig ikke om kål og syntes meget af det består af kål) - og af den grund ikke fundet den "slanke" kur optimalt for mig,
Og du har alligevel brugt din tid på at give mig et svar på min opslag som jeg jo bad om, men jeg vil bare lige sige syntes du skal bruge et andet ordforråd næste gang! for at sige til en person gør alting forkert kan godt ramme hårdere end du måske mente det ved og skrive suk
Men jeg kaster mig ud i det? hvad hedder gruppen på facebook?
har du selv noget erfarring med det? - jeg som sagt sindssyg kræsen og fandte derfor lav kalorier som min vej, den holder bare ikke da jeg ikke kan tælle kalorie igennem hele mit liv
Men har jeg forstået det ret, at hvis man lever efter lcfh så er det sådan RESTEN af livet? for det er vel den leve stil man kalder stenalder kurren også? for som jeg har skrevet i min debat ja jeg er ude på at tabe mig, men man skal også nyde sit liv! og jeg indrømmer gerne en tur på bones eller kineseren eller en god kold sodavand lige er min sag og blande slik (hvorfor mund ellers jeg blev en stor pige) og det mener jeg stadig der skal være plads til i livet at man godt må give sig selv lov! for ellers køre man surt i det..
Jeg har snakket med min mand om det her lchf og det er ikke noget han har lyst til at støtte eller hjælpe mig med. Men min familie acceptere det heller ikke og syntes godt jeg kan spise en rød bøf i weekenden eller en god flæskesteg og det er nok det der også ramte mig og jeg er så sårbar fortiden fordi jeg godt ved det kan man ikke..
For alt det du skrev er jo NETOP det jeg ønsker mig..
Jeg føler mig lidt amerikaner fed bagskærmen... men er nok nærmer overvægtigt nu, folk der ikke har set mig længe kan se det hvor de tætteste ikke har lagt mærke til det desværre , men jeg gør det for min krop og for min datter og min egen selvtilid. 
Jeg er ked af, at mine ord sårede dig så meget - men vil det hjælpe dig at pakke alt ind i vat, trænger du i virkeligheden ikke til at tænke over din livsstil og komme væk fra de dårlige vaner? Selvom mine ord ramte dig hårdt, så er jeg faktisk alligevel lidt glad for, at du brugte tid til at reflektere over det.
Med hensyn til LCHF......det er ikke en kur, det er en livsstil, alt du putter i munden skal du forholde dig til, man opbygger rimeligt hurtigt en viden om madvarer, hvad er no-go og hvad er go, men du skal ikke tælle kalorier, og du skal spise til du ikke føler sult længere, ikke til du får den kvalmende mæthedsfornemmelse.
Det er korrekt, at vi spiser noget kål, men det vælger du jo selv, man kan sagtens gøre det anderledes.
Det største "problem" er nok, at alt mad stort set er hjemmelavet, man kan ikke købe ret meget færdiglavet mad, der er LCHF-venligt, men mange bestiller f.eks. Burger uden brød, og så er fjenden "kun" at der som regel er blandet sukker i fast food-dressinger, men man kan måske bede om ekstra ost eller sådan noget, så det kan altså lade sig gøre. På restauranter ville jeg bestille en stor bøf og spise salat med dressing og ost til.
Eksempel på mad i løbet af en dag:
Kakaoæggelatte (varm kakaodrik lavet efter speciel opskrift).
Pandekager med kanelsmør eller fiberboller med tandsmør og pålæg eller masser af ost og rød peber eller agurk eller andet grønt. Man kan også vælge en græsk yoghurt med 10% fedt blandet med fløde og lidt Sukrin (kunstigt sødemiddel) og ren vanilje (uden sukker).
Herefter er du MÆT! og efter et stykke tid vænner din krop sig til 2 måltider dagligt, det vil sige, at jeg først er sulten omkring kl 16-17 igen.
Aftensmaden kan være kylling svøbt i bacon (gerne med f.eks. pikantost indenunder) med sellerifritter og en lækker salat med fetaost og fed dressing og måske en bearnaisedip lavet på ren mayonnaise.
AL maden er lavet efter speciel opskrift og uden mel eller sukker.
Jeg er afvænnet Pepsi Max efter næsten 20 års misbrug, og jeg drikker nu 2 liter danskvand hver dag, vand er også vigtigt.
Jeg er den eneste i vores store familie, der spiser LCHF, og det et faktisk forbavsende nemt. Jeg tager lidt af gryderetten fra til mig selv, før den jævnes med meljævning, man kan spise blomkålsris i stedet for almindelige ris, pasta findes der også erstatning for (har jeg dog ikke prøvet, har ikke haft behovet), kartofler erstatter jeg med knoldselleri.
Alt kød er tilladt, man skal bare passe på, at det ikke bliver for fedtfattigt, så vis man spiser kylling, skal der gerne tilsættes fedt.
Af grønt er alt der vokser under jorden no-go med et par enkelte undtagelser, selleri, porrer, løg og hvidløg ligger på vippen.
Af fedt skal man tænke over brug ost, hvor næsten alt revet ost er tilsat kartoffelmel, så der bruger jeg hel ost, fløden løber hurtigt i kulhydrater, så der begrænser jeg bruget, men hvis man ikke skal tabe sig, er det et godt produkt, det samme med græsk yoghurt, men det mætter også ekstremt. Mayonnaise og æg kan man gå amok i.
Man kan sagtens bage brød og kager, men det skal være undtagelser, man skal altså basere sit indtag på 1/4 ren fedt, 1/4 kød og 1/2 grønt .
Det lyder måske lidt besværligt og som en stor mundfuld, men det er det reelt ikke, når man er startet, og jeg forlader ALDRiG denne livsstil, goderne er fantastiske.
Man kan sagtens synde engang imellem, men jeg gjorde det juleaften og nytårsaften, og jeg blev SYG!!, puha, det er fuldstændig lige som tømmermænd (hvilket bekræfter, at kulhydrater er det rene gift), så det er jeg simpelthen holdt op med, men det er et aktivt valg, man tager, og det tager kroppen ca 1 uge, før den er tilbage i LCHF- mode, og det kan ses på vægten.
Jeg mangler stadig 10 kg,og de er svære at komme af med, men det går langsomt fremad, og jeg skal nok nå det med lidt tålmodighed og vedholdenhed.
Hvis du ikke er motiveret, så lad være, jeg kan ikke sige, hvad der fik mig i gang, men en dag var det bare nok med at være utilfreds og jeg søgte ikke min mands accept eller støtte, det er min livsstil og mit ansvar, og så spiser han chokolade og ryger som en skorsten, det er hans valg.