Barnevogn til lille bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.706 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. februar 2016

FrkHS

Det er helt sikkert et emne der har været oppe at vende tidligere, men vil gerne høre jeres erfaringer med det at have barnevogn i en lille bil(i det her tilfælde en Toyota Aygo). 

Vi har en Stokke vogn, men den er ikke til at skille 100% ad i stellet, så den kan være i vores bagage-rum, så vi vil derfor rigtig gerne finde os en barnevogn der kan skilles ad så meget som muligt, og som kan være i vores bagage-rum og hvad jeres erfaring er med det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2016

Liv_86

Mine søskende har en stork (tror jeg det hedder) og der kan barnevogns kassen ogsp klappes sammen. Liften kan vist også. 

Det er ret dyre synes jeg. Men hvis man har en lille bil er det nok pengene værd

Anmeld Citér

10. februar 2016

FrkHS

Tak for svar 
Det er i hvertfald et must at kassen kan klappes sammen. 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vi har en Hyundai i20 - og en Odder vogn.. Vi smider kassen (der kan slås helt sammen) i bagagerummet og så smider vi stellet på cykelstativet  

Anmeld Citér

10. februar 2016

FrkC

Jeg har en Peugeot 208 og vi købte en Odder zip på x-Dream stel for det var det eneste stel der kunne være der i .. Har set video hvor de viser at netop det stel (og kasse selvfølgelig) kan være i en up :) Så tænker også umiddelbart at den må kunne være i en Aygo - der er vel ikke stor forskel på str ? 

https://m.youtube.com/watch?v=5lK3sX3WX4k

Anmeld Citér

10. februar 2016

anjo01

FrkHS skriver:

Det er helt sikkert et emne der har været oppe at vende tidligere, men vil gerne høre jeres erfaringer med det at have barnevogn i en lille bil(i det her tilfælde en Toyota Aygo). 

Vi har en Stokke vogn, men den er ikke til at skille 100% ad i stellet, så den kan være i vores bagage-rum, så vi vil derfor rigtig gerne finde os en barnevogn der kan skilles ad så meget som muligt, og som kan være i vores bagage-rum og hvad jeres erfaring er med det 

Vi har også en Aygo - købt i september '14, og har valgt en basson nordic lux med drejehjul. stellet kan være bag i bilen, og kassen kan være bag førersædet, mens autostolen er bag passagersædet

Anmeld Citér

12. februar 2016

NCB89

Odder på xdream stel. Vi har dog selv en stationcar, men jeg har kunne få pakket den ned i min søsters Mazda 2. Fantastisk vogn!

Anmeld Citér

12. februar 2016

amkjaer

FrkC skriver:

Jeg har en Peugeot 208 og vi købte en Odder zip på x-Dream stel for det var det eneste stel der kunne være der i .. Har set video hvor de viser at netop det stel (og kasse selvfølgelig) kan være i en up :) Så tænker også umiddelbart at den må kunne være i en Aygo - der er vel ikke stor forskel på str ? 

https://m.youtube.com/watch?v=5lK3sX3WX4k

Der er næsten 100 liter mindre bagagerum i en ago end i en Up :-)

Anmeld Citér

12. februar 2016

Rockertand

FrkHS skriver:

Odder på X-Dream, så er du også sikret den bedste barnevogn, win-win.

Anmeld Citér

12. februar 2016

Tiggi

Først og fremmest er spørgsmålet om det er noget i skal gøre dagligt eller bare når i f.eks. skal på familiebesøg.... For en del af vognende kan du jo netop få klappet meget sammen, men tager for lang tid hvis man skal gøre det frem og tilbage til dagpleje hver dag f.eks. .

Hvis du vil have en vogn med langt liggemål får du problemet allerede der, og dit første og største problem bliver om du kan have barnevognskassen i længden. Vores bil er ikke stor men noget større (Renault Captur) men kan kun lige have vores Odder zip i længden, og det samme galt med mange af de andre biler som vi var ude og prøve. Barnevognskassen på vores Odder Zip er 102 cm, og det er ca. samme mål om du vælger Odder, Emmaljunga eller Stork, som alle kan klappes helt flade.  Så kan vi altid kigge på højde/brede bagefter, men hvis de allerede er for lange er de jo udelukkede.

Derudover overvej om i kan leve med at en del af vognen skal være på bagsædet eller om i har træk/bagklapstativ så i kan spænde stellet på uden på bilen. 

Ellers er muligheden jo at kigge i en kombivogn hvor i så kan bruge en lift i starten og så klapvogn senere Men det marked vil jeg først begynde at fortælle om hvis det er den retning i tænker Skriver speciale om barnevogne/kombivogne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.