Snart mor til pseudo tvillinger, råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.214 visninger
29 svar
18 synes godt om
9. februar 2016

Familie

Hej  

Senere på året får vi vores 2. barn og der vil være 14-15 måneders forskel på dem.

Kunne godt bruge nogle gode råd til hvad der kunne være praktisk at anskaffe. Vi er lige nu ved at se på klapvogn og tænker om det ikke ville være bedst med en dobbelt klapvogn så vi lettere kan få begge børn rundt i byen. Men har som sagt ingen forstand på det, så vil rigtig gerne have nogle råd.

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2016

migxher

En strækvikle eller bæresele (: Så kan du have armene fri til den store, og samtidig give nærhed til den lille. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Familie

migxher skriver:

En strækvikle eller bæresele (: Så kan du have armene fri til den store, og samtidig give nærhed til den lille. 

En bæresele har jeg heldigvis :-) får man ikke brug for en dobbelt klapvogn? :-P

Anmeld Citér

9. februar 2016

Valle81

Jeg har drenge med 12 måneder i mellem og vi havde en Emmaljunga tvillingeklapvogn, og jeg ville aldrig have undværet den. Vi brugte ikke andet, og vi brugte den meget.

Anmeld Citér

10. februar 2016

Kløver

Familie skriver:

Hej  

Senere på året får vi vores 2. barn og der vil være 14-15 måneders forskel på dem.

Kunne godt bruge nogle gode råd til hvad der kunne være praktisk at anskaffe. Vi er lige nu ved at se på klapvogn og tænker om det ikke ville være bedst med en dobbelt klapvogn så vi lettere kan få begge børn rundt i byen. Men har som sagt ingen forstand på det, så vil rigtig gerne have nogle råd.

På forhånd tak for hjælpen 

Vi har 2 sæt pseudo'er med hhv 14 og 13 mdr imellem 

vi har nærmest 2 af alt og klapvogn er vi så glade for vores babyjogger City select, fordelen er at den fylder minimum klappet sammen og den ikke er side by side 

men vikle har også gjort rigtig meget gavn  

Anmeld Citér

10. februar 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har 15 mdr mellem mine, og vi kun haft en almendelig barnevogn og almindelig klapvogn. H is Caroline blev træt så fik hun et lift på klappen. Det fungerede fint .

Anmeld Citér

10. februar 2016

De3Guldklumper

Jeg har 15 mdr mellem de to store og har aldrig haft en tvillinger klapvogn ej heller manglet den. 

Når vi skulle ned i byen så stod den store på et ståbræt (når jeg selv var afsted) eller vi tog både klapvogn oh barnevogn med når vi begge var afsted med dem. Det har altid fungeret super godt. 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Julemusen

Om i får brug for en søskendevogn /dobbelt vogn kommet jo an på hvordan jeres transport rundt er normalt 

Her er der 13 måneder mellem de to yngste på derudover en storebror på 4 år. Vi har kun en bil som min mand bruget til og fra job. Jeg går eller tager bussen rundt til det meste. Det er oftest mig der aflevere de to ældste og henter igen om eftermiddagen. Tre morgener og tre eftermiddage om ugen har jeg den yngste med og ellers er min mand kommet hjem og hjælper med den lille eller afhentning. Når jeg skal hente og bringe til fods er det nødvendigt med en tvillinge kombivogn da den lille sover, den mellemste kan ikke gå så langt endnu og der skal slæbes meget overtøj hjem for de to store. 

Vi har købt en teutonia cosmo tvillingevogn og er simpelthen så glade for den. Den er nem at køre med. Der er god plads til børnene, da det er den tvillingevogn med størst liggemål og bredemål hvis man ser bort fra de traditionelle tvillingebarnevogne. Den blivet brugt dagligt og den yngste sover sine lure i den, da vi har invisteret i en fodende til, så den har formen som en barnevogn. Fodenden kan tages af så det er to klapvognssæder ved siden af hinanden. Vores mellemste bruger stadigvæk vores traditionelle barnevogn så på den måde slipper vi for to barnevogne 

Derudover har jeg invisteret i en ekstra voksipose, baby - og juniordyner, sengetøj, tremmeseng, triptrap stol og strækvikle. Vi vil ikke have flere børn, så passer på med ikke at købe for meget nyt hjem. Meget er købt brugt 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Familie

Tak for jeres gode råd! Det er dejligt at være lidt forberedt på det som skal købes ind inden den næste kommer 

Kan forstå det er lidt forskelligt hvad der er lettest i forhold til klapvogn, så måske vi bare skulle få styr på de andre ting først så må vi købe barnevognen når det bliver aktuelt 

Lige nu er vi ved at sælge huset så der kommer forhåbentligt snart til at ske en masse ændringer og så må vi se om vores behov for transport af børn til og fra diverse steder ændre sig. Men lige nu har vi en st.car og den bruger manden sommetider til arbejdet 

Hvis i kommer på flere gode råd så skriv dem endelig, kan bruge alle dem jeg kan få hehe.

Anmeld Citér

10. februar 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Vil anbefale dig den søskendevogn de har i kære børn de har kun en model  den er meget billigere ind dem du kan få i ønskebørn og Babysam og så er det 2 individuelle sæder i den som kan vendes begge veje osse modsat af hinanden sæderne kan ligges helt ned men man kan osse få barnevogns del til den den er utrolig lækker at køre med og jeg ville ikke have undværet den plus den fylder mindre ind de fleste andre søskende vogne 

Der er 18 mdr mellem mine piger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.