Jeg har en søn på snart 4 mdr. Lige siden fødslen har vi samsovet, da han spiste meget tit døgnet rundt og sov meget uroligt pga. hans mave.
Maven er blevet mere bedre. Hans daglige skrigeture er væk, men han kæmper stadig meget med luft og afføring, hvilket påvirker hans søvn. Han sover ofte kun 30 min. dyb søvn før han begynder at vride sig/presser hovedet ned i madrassen og det eneste, der ligesom kan holde ham i søvnen/give ham ro er at give ham brystet. Hans søvn afbrydes næsten altid helt efter 1,5-2 timer (der hjælper brystet ikke længere), så han er aldrig 100% udhvilet, hvilket er synd for ham.
Det har altid været sådan, at brystet var den bedste sovemedicin herhjemme. Men førhen kunne han godt sove 2-3 timer uden 'hjælp' i løbet af natten. Det har han ikke gjort de sidste par uger. Jeg begynder at blive lidt frustreret og bekymret, fordi:
- Den manglende søvn gør ham evigt træt i dagtimerne og det er derfor svært at stimulere ham og få givet ham den rette træning af hans muskler, sanser osv.
- Jeg ammer hele tiden, men han virker alligevel altid sulten. Jeg føler, at vi er ret afhængige af brystet, da han ikke kan sove uden. Det gør alting udenfor hjemmet meget besværligt.
- Bliver hans mave nogensinde god? Brystmælk skulle jo være den mest skånsomme kost og hans tarme burde være udviklede nu.. Jeg prøvede at give ham et par skefulde grød 3 aftener i træk for at se, om han ville blive mere mæt og dermed sove bedre (ok med SP), men det gav ham kun mere luft i maven... Han kan ikke tåle mme og det er derfor ikke en mulighed.
Jeg vil rigtig høre jeres input!
Er det bare en periode eller gør vi noget forkert?
Anmeld
Citér