træt 3 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.084 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2008

sttina

hej tøser :)
Tænkte om nogen af jer kunne hjælpe. Vi har mikkel på 3½ år som bare er så super træt at vi er ved at være nervøse for om han er ok..
Han sover fra ca 19.15- 6.30 om natten og allerede inden vi tager i børnehave så virker han træt.. Her mens jeg er hjemme på barsel har han været afsted fra ca 8.30-9 til 15-15.30 og han er bare færdig.. Og når vi når weekenderne så er han nærmest træt fra morgen til aften, og det er uanset om v har stille hjemme weekend eller er ude. Som regel ender vi med at putte ham så han får en middagslur (sker under protester),og så sover han gerne et par timer.. Man skulle så tro at han holdt lidt længere om aftenen men nixen kl 19 er han igen hel færdig..
Er det normalt at en 3 årig bare brænder sit lys i begge ender eller skal vi være nervøse (mere end vi allerede er). Hvad er jeres erfaringer??

Sttina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2008

Kloster

Hej Sttina.

Mads på 4 år sover også fra 19.15 til 6.00.
Han er også træt. Især om morgenen, men om dagen er han helt frisk.

Hvis du er meget bekymret, så prøv at søg læge. Måske mangler han vitaminer, jern ell bare alm søvn.

Venlig hilsen
Kloster (H)

Anmeld

6. april 2008

sttina

jeg synes han er meget træt.. men indrømmet han sidder jo heller ikke længe ned og bare slapper af.. Der er jo ting der skal undersøges :P
Ved ikke om jeg er super bekymret, men synes alligevel at det virker lidt vildt at han er så træt, men samtidig er han ikke så træt så han falder i søvn hen over bordet.. Så mangler vist bare at høre fra andre at det er meget "normalt" at være træt.

Anmeld

6. april 2008

Heidimed lea

børn er forskellige og nogen har brug for mere søvn end andre. min søn som lige er blevet 4 år er først lige stoppet med at sove til middag nu. og ja han er også meget træt. han sover fra 20.30 til 7.30 hver dag.

har i prøvet at tale med børnehaven om han kan få en lille lur dernede, måske det kan hjælpe ham, det gjorde Rasmus. han er nemlig også en aktiv dreng med fut i .

knus Heidi

Anmeld

6. april 2008

Heidimed lea

ps. Rasmus er også meget træt nu hvor han er stoppet med luren især fra 15.30 til 18 tror det er meget normalt

Anmeld

7. april 2008

sttina

vi har prøvet at få ham til at sove i børnehaven men det vil han simpelhen ikke.. For det er jo der de skal ud og han er bestemt et ude barn..

Men er lidt mere beroliget over at jeres børn også er trætte og knap så nervøs mere :)

Tak for hjælpen.

Sttina

Anmeld

7. april 2008

stine

hejsa

jeg kom straks til at tænke på min egen datter da jeg læste dit indlæg.

da hun var 3 -4 år oplevede vi det samme hun sov fra 18.30 til kl 6 --> 6.30 og middagssøvn i børnehaven. hun var træt og sløv hele tiden.
vi fandt så ud af at hun har svært ved at kontrollere hendes blodsukker, så efter vi er begyndt at sørge for at hun spiser jævntligt (6 gange om dagen) har hun ikke det samme søvn behov mere. vi har selvfølgelig også ændret på hvad hun spiser så hun får noget mere fiber fx fik hun intet om formiddagen der får hun nu en ½ rugbrød(eller andet groft brød) og gerne ostehaps. ligeledes er hendes eftermiddagsmad blivet mere fiberrigt, frugt alene stabilisere ikke blodsukker i ret lang tid.

jeg ved ikke om du kan bruge det, men det virkede altså for os

kh Mette der i dag har en frisk tøs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.