Hvad str. tøj til baby på 3 kg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Min venindes pige kunne ikke tåle uld. Bare lige inden du går amok i uld 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2016

Christabelle

Min datter vejede 3020 gram (skønnet til at veje ca 3700 ved fødslen) og var 49 cm kort

vi havde nærmest ikke købt noget i str 50, men det fik vi i allerhøjeste grad brug for hun var i str 50 i 2 mdr og kunne snildt have brugt str 44 i 2-3 uger.

Anmeld Citér

5. februar 2016

Benjamins'mor

sne190810 skriver:

Jeg får min lille bebs i armene inden længe, hun er skønnet til at veje omkring 3000 gram. Bliver sat igang i løbet af næste uge, pga ssf. 

Jeg har pt. kun tøj i str 56, men tænker det er for stort lige her i starten? Hvad str brugte du selv, til din baby i den størrelse? 

Hvor længe brugte du str. 50 og hvor meget købte du? 

Jeg er en sucker for uld, og regner med kun at investere i uldtøj, ligesom jeg har med alt det andet. 

Det kommer også meget an på længden og længden på overkroppen. 

Min søn vejede 3390 g og var 55 cm, han havde lang overkrop og brugte 56 fra start. 

Min datter vejede 4082 g og var 53 g, hun brugte 50 en uges tid, 56 en uges tid og så 62 2-3 ugers tid. 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Kamilla-m

sne190810 skriver:

Jeg får min lille bebs i armene inden længe, hun er skønnet til at veje omkring 3000 gram. Bliver sat igang i løbet af næste uge, pga ssf. 

Jeg har pt. kun tøj i str 56, men tænker det er for stort lige her i starten? Hvad str brugte du selv, til din baby i den størrelse? 

Jeg er en sucker for uld, og regner med kun at investere i uldtøj, ligesom jeg har med alt det andet. 

min søn er født 21/12-15, så han er 6,5 uge gammel

Han vejede 3080g og var 50cm. Han bruger stadig str 50

- han vejer omkring 4000g nu og er ca 56cm, i næste uge skifter vi over til 56. 

Tror desuden ikke det har så meget med vægten at gøre, nok mere længden 

Anmeld Citér

6. februar 2016

MysteriousAngel

sne190810 skriver:

Alle mine 3 tøser vejede omkring 3200 +- 50 gram. Vi havde str 50 til dem alle 3 og det passede de. De var henholdsvis 51 og 52 cm lang.

Anmeld Citér

6. februar 2016

FrkC

Vi havde købt lidt i str 50 og måtte ud og købe mere efter fødslen :) Min søn blev født på terminsdagen og var 50 cm og 3020g .. Men som andre skriver kommer det jo helt an på om de har skønnet rigtigt, længde osv .. Jeg ville købe en lille smule i 50 og så evt købe mere hvis nødvendigt :D 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.