K-vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2016

Becks

Jeg har skrevet i min fødselsplan, at de gerne må give hende k-vitamin sprøjten.. ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2016

klmf

Kan ikke komme i tanke om en god grund til at lade være med at få det. Et ikke-fungerende koagulationssystem er livstruende hvis der skulle opstå blødninger et sted i kroppen.

Anmeld Citér

5. februar 2016

Mom2beIhope

Altså jeg havde allerede besluttet at mit kommende barn skal have den sprøjte, men var blot interesseret i at høre jeres holdninger omkring dette

Det er jo lidt interessant at hospitalet giver muligheden for at vælge fra når babyen ikke kan stoppe en blødning om denne skulle få dette  Men igen er der jo også folk som vælger vacciner fra så det er jo et holdningsspørgsmål tror jeg..

Anmeld Citér

5. februar 2016

Chellie

Jeg har valgt at takke ja til K-vitaminet. Til gengæld takker jeg nej til syntocinon i låret efter fødsel til mig selv, medmindre der er en konkret indikation på at det er nødvendigt 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Mom2beIhope

Chellie skriver:

Jeg har valgt at takke ja til K-vitaminet. Til gengæld takker jeg nej til syntocinon i låret efter fødsel til mig selv, medmindre der er en konkret indikation på at det er nødvendigt 

Syntocinon var det den sprøjte, som skulle hjælpe livmoderen med at trække sig sammen?

Anmeld Citér

5. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mom2beIhope skriver:

Hejsa,

Hvad er jeres holdning til den sprøjte, som man kan vælge at få til sin nyfødte?

Positivt/ negativt? For/ imod?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det, men tænker at hvis de anbefaler det, vil det måske være skørt at sige nej tak?

Jeg sagde meget bevidst ja tak. Havde fået forklaret lidt ved et jm besøg inden fødslen omkring forløbet. Præcis fordi man har fokus et andet sted, så rummer man måske ikke så meget. Derfor blev det gennemgået, både hvad der skulle ske før og efter

Anmeld Citér

5. februar 2016

SofiaMik

Mærkeligt jeg har overhovedet ingen erindring om, at min unger skulle have fået sådan en sprøjte ej heller at de skulle have spurgt mig??

Anmeld Citér

5. februar 2016

ung-mor-2014

Mom2beIhope skriver:

Hejsa,

Hvad er jeres holdning til den sprøjte, som man kan vælge at få til sin nyfødte?

Positivt/ negativt? For/ imod?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det, men tænker at hvis de anbefaler det, vil det måske være skørt at sige nej tak?

Tror kæresten fik valget, ved det dog ikke jeg blev ikke spurgt, de skulle lappe mig sammen fik nemlig aks, så for mig er det rimelig uvist men mon ikke hun fik det da hun blev tjekket osv ^^

Anmeld Citér

5. februar 2016

Muffinmus

Eftersom en nyfødt babys blod ikke kan koagulere uden, er der da ingen tvivl???

Nyfødte babyers blod mangler jo k vitaminet,  derfor man giver det i indsprøjtning. 

Fravælger du den, og dit barn af en eller anden grund bløder, så kan det forbløde alene af den grund at en forældre har fravalgt et stik....

De ville jeg som mor aldrig vælge for mit barn, eller mig selv, for det ville jeg aldrig kunne forsvare at fravælge. 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Mom2beIhope

Tænker at det er en god idé at tage stilling til inden selve fødslen for der kan bare ske så meget og det er måske svært at tage stilling til lige når man har poppet barnet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.