K-vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
19 svar
19 synes godt om
4. februar 2016

Mom2beIhope

Hejsa,

Hvad er jeres holdning til den sprøjte, som man kan vælge at få til sin nyfødte?

Positivt/ negativt? For/ imod?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det, men tænker at hvis de anbefaler det, vil det måske være skørt at sige nej tak?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

ved mine to er jeg ikke blevet spurgt om de måtte give mine børn det - det har åbenbart bare været en selvfølge...

Anmeld Citér

4. februar 2016

Mom2beIhope

Jeg forstod på JM at de altid spørger (Hvidovre) for de skal have et samtykke til at måtte gøre det, men skidt at de bare har givet dine børn uden dit samtykke

Ville du vælge anderledes hvis du fik muligheden?

Anmeld Citér

4. februar 2016

Tiggi

Jeg fødte på hvidovre og blev spurgt, men mit svar var bare jaja, mit fokus var ikke lige på det da jeg lige havde født og skulle til at syes.

Men uden at have viden om det vil jeg da sige ja til sprøjten når de anbefaler det. Trodsalt dem som er læger og burde vide noget

Kan godt huske at de spurgte, men kan dog ikke huske at de gav min datter nogen sprøjte, hun skreg ihvertfald ikke op, så mon de har gjort det gennem navlestengen inden den blev klippet eller sådan noget? 

Jeg havde bare travlt med at de skulle huske at give mig anti-D (Har negativ blodtype og min datter er positiv) 

Anmeld Citér

4. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg blev ikke spurgt efter fødslen om de måtte give min datter den. Men det var oppe og vende ved en af de sidste jm konsultationer, så jeg tror at proceduren der (i herning) er at barnet får den med mindre man har sagt andet før fødslen, og det skrives i vandrejournalen.

Jeg ville dog have sagt ja selv hvis de havde spurgt

Anmeld Citér

4. februar 2016

migxher

Jeg har sagt ja tak men jeg ved fra flere der er imod vacciner at det også kan fås i dråber til oral brug. Altså i munden. Dem skal man så bare selv købe inden fødslen.

Anmeld Citér

4. februar 2016

superbaby

Kan se i min journal, at jeg blev spurgt og han fik det. Kan hverken huske det ene eller det andet . Hvis man vil undgå det skal man sørge for at få det skrevet i VJ og gentage det så snart du ser din jordemoder.

Jeg ser ingen grund til at lade være. Kan se at nogle filosoferer over om det er nødvendig og vil skåne den nyfødte for prikket, men tror nu det er vand ved siden af det de lige har oplevet på vej ud 

Anmeld Citér

4. februar 2016

Abracadabra

K-vitaminen forebygger hjerneblødning hos den nyfødte, som på det tidspunkt i sit liv har en dårlig størkningsevne, så hvorfor fravælge? 

Anmeld Citér

4. februar 2016

Mom2beIhope

Jamen jeg tænker også at det vil være at foretrække at babyen får det - de anbefaler det jo ikke for sjov skyld og har hørt at føder man for tidligt så får de sprøjte uanset

Der er mange, som er imod vacciner, men det er jeg lidt uforstående overfor - dog er det valg, som må tage med sig selv.

Tænker også at det kan skrives i VJ eller "ønskelisten" til den store dag at man ønsker den for så ved de det og kan bare give min dreng det

Anmeld Citér

4. februar 2016

alenemor42

Jeg ser ingen grund til at skulle vælge den fra, hvis dit spædbarn skulle begynde at bløde udvendigt eller indvendig så kan det dø hvis det ikke har fået sprøjten eftersom deres blod ikke er i stand til at koagulere. ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.