Pikku Myy skriver:
Jeg tænker at det i virkeligheden handler om at han ikke får sovet længe nok ved middagstid (som du nok også selv er inde på). Og det er jo svært at ændre på når det er i vuggestuen, men det er nok der I skal sætte ind.
(For i den alder er man da "for stor" til 2 lure, ikk'? - det er ved at være mange år siden ...)
Min erfaring er at børn ikke kan sove for meget til middag. Til gengæld er det meget vigtigt hvor længe de er vågne inden de kan lægge sig til at sove for natten. Min søn kunne fx ikke sove til sin normale sengetid, hvis han havde sovet længere end til kl 15. Hvis han var særligt træt blev vi og vuggestuen nødt til at putte ham tidligere istedet for at lade ham sove længere.
Hvordan virker det i weekend og ferier, hvor det er jer der "styrer" hans søvn? Hvor sover han til middag (hjemme og i vuggestuen)? Er der faktorer de to steder der er forskellige? Hvordan er vuggestuen at samarbejde med?
Ja, han sover ikke nok til middag. For det meste halvanden time. Der er meget larm omkring.
Weekenderne er også forskellige nu, hvor vi er ved at gå fra 2 til 1 lur. Nogle gange sover han 2 gange, men jeg prøver at holde ham til 1, da han ellers kommer sent i seng.
Vuggestuen er rigtig god at samarbejde med, men jeg tror ikke vi skal gøre noget ved hans lur der, da jeg tror at det er fint med at han sover kl. 11:30 ca. Bare han kunne sove lidt længere. Men det skal nok komme 
Anmeld
Citér