Vivienne skriver:
Kære piger.
Min dreng på 15 måneder er begyndt at sove i sin egen seng igen. Det går ok efter en kold tyrker.
Probleme er bare at vi ikke kan finde en ordentlig soverutine.
Hans dag ser således ud:
1. lur i vs: ca. Kl. 11:30 og så halvanden time i gennemsnit.
Når vi kommer hjem, vil jeg helst holde ham vågen til kl. 19 for at ham så kan sove igennem til kl. 6. Nogle gange lykkes det mig, andre gange falder han i søvn på sofaen kl. 18 og her er mit problem så.
Han vågner efter 2-3 timer og vil ikke sove før kl. 00 igen. Har prøvet at putte ham en time, når han kommer hjem fra vs, men så sover han længe og så gider han igen ikke sove før sent om aftenen.
Det slider mig op. Og ham for så kan han ikke vågne kl. 6 om morgenen.
Nogle gange (meget sjælldent) sover han 3 timer i vs, så har vi ingen problemer.
What to do?
Hvordan sover jeres børn i den alder?
i den alder sov min datter også lur i DP fra ca. 12-14 og blev puttet kl. 19.00-06.00 - hun var til tider meget træt, men var dog til at holde vågen.
Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville forsøge hårdt at holde ham vågen til kl 19 - og de dage hvor han er rigtigt træt, så put allerede kl. 18.30 eller måske 18.15. ingen passiv leg om eftermiddagen - altså ingen TV, ipad og lign., som virker søvndyssende.
Jeg kunne forestille mig, at når han falder i søvn på sofaen og vågner i sin seng (hvis altså du ligger ham derind), så er han forvirret når han vågner og derfor er vågen til sent på aftenen.
Hvis min datter en dag skulle falde i søvn på sofaen på det tidspunkt, så tror jeg, at jeg ville vække hende - om ikke andet for at hun kunne få nattøj på og "forstå" at hun blev puttet i hendes seng og det derfor er nat.
ved ikke om du kan bruge mine råd til noget - men sådan ville jeg takle det