Jeg sidder med sådan en lille smule ondt i maven ikke fordi I før forskel selvsagt gør man det når nogle er der hver dag og andre kun en gang imellem, ikke over dine overvejelser for hold kæft hvor må det være svært at stå i dine sko.
Men over at en 9 årig selv bestemmer hvor meget han vil være hos far og formodentlig har gjort det et stykke tid (ved ikke om det før har været sat i system). Når jeg læser, så læser jeg om en dreng der har behov for nogle voksne tager det voksen ansvar fra ham, og ikke mindst voksne som siger: du skal være her i to dage fordi vi ønsker at være sammen med dig i de her to dage, vi ønsker du er en del af vores familie og vi har bestemt, at I de her to dage er du her og vi skal..... Og det har vi glædet os til fordi vi har glædet os til at være sammen med dig. I stedet for han i en misforstået godhed en oplevelse af voksne der siger: du bestemmer selv, og det er egentlig ligegyldigt for os om du sover her eller ej...! Hvis jeg fx da jeg ikke boede sammen med min kæreste kom hjem til ham og han sagde: nå vil lige vide sover du her eller ej, for mig er det nemlig hip som hap, så var min tro på mig selv som dejlig elsket kæreste da lige falder 90%
Din bonus er misundelig, misundelig på st være ønsket og ja det kommer måske ud som en misundelse over en sodavand til 3 kr. I må som voksne tage ansvaret og vise ham han er ønsket. Og hvis slikskålen er et problem, så lav 3 skåle den dag han er der, rutiner er gode men de må også godt ændres når man har gæster eller man er flere i familien.
Anmeld
Citér