fødsel i vand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. september 2009

Heuck1

Hejsa jeg overvejer at prøve at føde i vand denne gang ( 4 fødsel)  men tænker meget på om det ikke er besværligt  hvis man måske lige pludselig skal op af vandet og hvad med varmen i vandet er der varmelegeme i vandet eller hvad , jeg forestiller mig noget vand der er pisse koldt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej.

Jeg kan helt sikkert anbefale at føde i vand. Det er bare så "rart", hvis en fødsel kan være det

Altså først og fremmest tjekker jordemoderen om alt er som det skal være inden du får lov til at komme ned i karret. Hvis der er problemer skal du føde "på land", det kan være grønt fostervand, at du føder mange uger før tid, for højt blodtryk etc.
Vandet bliver varmet op til 37 grader, så der er rart for både dig og barnet, når det kommer ud. Og du kommer først i karret når du er klar til at presse, så du skal altså ikke ligge at svømme rundt dernede i flere timer. Dog kan du de fleste steder få lov til at ligge i et badekar indenda.

Samtidig dulmer det varme vand veerne en smule, så det er jo rart. Jeg havde ingen brug for smertestillende midler under min fødsel, så det var jo fantastisk.

Jeg ved da at jeg skal føde i vand næste gang også.

Spørg endelig hvis du har andre spørgsmål.

Rikke

Anmeld

23. september 2009

Ansemusen

Jeg har også tænkt på fødsel i vand. Men det skræmmer mig meget at der så ikke er mulighed for en epiduralblokade... Eller kan man få den inden og så få den fjernet igen lige inden man skal føde og ned i vandet?

Anmeld

23. september 2009

Na-Wi

Jeg skal føde om små 6 uger, og har selv gået med tanken om at føde i vand.. Men kan ikke beslutte mig, er det noget fødestedet skal vide på forhånd, eller kan man bare sige at man vil føde i vand når det hele er igang, og så fylder de karret ?

Anmeld

23. september 2009

Tina2

Jeg fødte min søn (mit 2. barn) i vand og det var HELT fantastisk!!! Skal absolut ikke føde "på land" mere:-)

Havde slet ikke brug for smertestillende, men har man det (fx epidural) kan man jo komme op, hvis man har siddet der længe. Jeg kom ind på sygehuset kl. 04 og kom i karret 4.30 og min søn er født 5.33:-)

Det tager virkelig mange af vesmerterne at komme i vandet og man er ikke "låst fast" som på en seng, man kan bevæge sig frit rundt i vandet og finde den måde man har det bedst med......

Jeg havde 4 presseveer (8 min) så var min store søn på 4800 g ude og jeg gik ikke i stykker eller noget:-) Det var virkelig en fed oplevelse og jeg var "høj" på den fødsel flere uger efter:-)

Så vil 100% anbefale vandfødsel:-)  Sætter lige billede på derfra, hvor min søn er et par min gammel
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. september 2009

Halbschön

Ansemusen skriver:

Jeg har også tænkt på fødsel i vand. Men det skræmmer mig meget at der så ikke er mulighed for en epiduralblokade... Eller kan man få den inden og så få den fjernet igen lige inden man skal føde og ned i vandet?

Jeg mindes at kunne huske fra fødselsforberedelse at man ikke kunne føde i vand, hvis man havde fået epiduralblokade... Men om jeg husker rigtigt, er jo så lige det

Anmeld

23. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg fødte Idun i vand herhjemme  det var super. Vandet blev ikke koldt, selvom det var i karet i mere end  timer. Lige inden hun kom ud, blev der hældt nogen kander kogene vand i, for at få temperaturen lidt op.

du kan læse om hendes fødsel herinde. Der er link fra min profil...

Anmeld

23. september 2009

Tina2

Renée88 skriver:

Jeg mindes at kunne huske fra fødselsforberedelse at man ikke kunne føde i vand, hvis man havde fået epiduralblokade... Men om jeg husker rigtigt, er jo så lige det

Det kan man ikke:-) Men sidder man i karret og det ikke er godt kan man jo til enhver tid komme op....

Anmeld

24. september 2009

Rikke, Liam & Linus

En af de ting jeg synes var rigtig godt ved at føde i vand er at man har mulighed for at skifte stilling i vandet, man har selv meget nemmere ved at holde sine ben så man føler virkelig at man har født sit barn helt uden hjælp. Meget afslappende og rart.

Kan kun anbefales.

Anmeld

24. september 2009

Rikke, Liam & Linus

Ansemusen skriver:

Har også hørt at man får temmelig meget gele-ben af sådan en epidural (har jo ikke selv prøvet det)

Så tror ikke det er så godt at hoppe i vand, hvis man ikke kan styre sine ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.