Efter 5 år som barnløs, hvor 2½ var i beh, 7 mikro . insimtionsførsøg, 1 sa, 1 ivf og et ISCI
Rent psykisk kunne jeg ikke mere, og ville stoppe alt. Men lægerne overtalte mig til endnu et forsøg, men denne gang med et ISCI. For som de sagde, de vidste at jeg kunne blive gravid, det var bare et spørgsmål om tid. Så efter sommerferien 2004 gik vi i gang. Denne gang var der 2 gode æg og jeg fik lagt dem begge op. Så nu var det bare og vente og se om de blev siddende der eller min krop ville udstøde æggene.
Mentalt havde jeg forberedt mig på ikke at blive gravid, så da jeg stod med en positiv test 14 dage efter, var jeg i den 7 himmel. Nu var det bare ventetiden til 7+0, for at se om de udviklede sig som de skulle. Dagen kom, og jeg blev scannet, der var et foster, det andet var gået til. Men jeg var endelig blevet gravid, og havde et lille smukt væsen i min mave som trivedes. Nu blev jeg så henvist til hjertecenteret for gravide, da der var en stor risiko for komplikationer med hjertet under graviditeten.
Allerede omkring 10 uge, begyndte mit hjerte at give problemer, meget uregelmæssig hjerterytme, forstørret myokardie og meget meget mere. De så helst at jeg fik afbrudt min graviditet, da de ikke helt kunne stå inde for at mit helbred kunne klare det. Og chancen for at jeg kom ud af graviditeten med livet i behold var 50 %. Men jeg ville ha min mirakel baby, og følte ikke at et liv uden barn var værd at leve. Så det blev sådanne at jeg blev scannet 1-2 gange om ugen, og måtte være indstillet på at komme ind til aflastning. Heldigvis blev min tilstand ikke yderligere forværret de næste 20 uger. Men jeg blev sygemeldt fra studiet allerede i uge 17 pga. plukveer. Og gentagende blære betændelser. Frygten for at jeg skulle dø og aldrig se min mirakelbaby, fyldte mere og mere. I uge 36 blev jeg indlagt til aflastning, pga. mit hjerte. Min krop kunne næsten ikke klare den fysiske belastning, jeg besvimede op til flere gange dagligt, og fik så mange ødemer og jeg endte med at sidde i kørestol. Jeg fik det mere og mere skidt rent psykisk, og fik stillet diagnosen før fødselsdepresion. På dette tidspunkt ville jeg bare ikke mere. Og det eneste der holdt mig oppe var mit kommende barn.
Anmeld