underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Hvis man har fået en underretning fra kommunen. Har man ret til at få noget detaljeret at vide inden mødet ? Hun ville ikke sige så meget andet end at det var en mindre ting og kort hvad det var. Og nu går jeg og tænker over hvad det nærmere er. Og vil jo gerne kunne forberede mig inden mødet. Har man krav på at få lov til at vide hvem den pågældende er der har foretaget underretningen ?  Andet jeg skal vide ? 

Min jordemoder lavede en underretning sammen med mig, så jeg viste hvad det var ( min alder )

- Men  hvis det er en mindre ting så tror jeg ikke du skal tænke så meget over det, selvom jeg viste hvad det var om, så kunne jeg ikke forbedre mig til det, da man jo ikke ved hvad de vil spørge om eller snakke om ( min datters far var med og blev os derfor stillet nogle spørgsmål til ), så måske du skal stå koldt vand i blodet...
bores ( sag ) droppede de lige inden jeg fødte faktisk.
Har dog familie rådgiver på men det er noget helt anden og endelig heller ikke mig der skal ha det men det slutter os her D 3 .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Du har selfølgelig krav på at få en kopi som en anden skriver. Hvis det er en anonym underretning kan du ikke få at vide hvem det er. Men er det fra børnehave eller andet f.eks, så får du det at vide. 

Jeg arbejder dog på beskæftigelsesområdet, så har ikke helt styr på hvordan mødet konkret foregår, men i første omgang er det en partshøring - altså de vil snakke om den underretning der er kommet g så derfra tage stilling til det videre forløb.

Ok. Men har man krav på at få noget detaljeret at vide inden mødet. ?  Hvis det nu er børnehaven der har anmeldt det ?

Anmeld Citér

28. januar 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Ok. Men har man krav på at få noget detaljeret at vide inden mødet. ?  Hvis det nu er børnehaven der har anmeldt det ?

Altså jeg vil da sandelig håbe at børnehaven havde snakket med dig inden de underrettede, så hvis det er dem, ville det komme meget bag på mig at de ikke har snakket med dig om det. Men du har selvfølgelig ret til at få at vide hvem det er, også inden mødet. Hvis det er en anonym underretning, kan de ikke fortælle hvem det er, da personen ikke har oplyst deres identitet Ved underretningen.. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er pædagog og jeg kunne ikke finde på at sende en underretning uden også at informere forældrene. 

Jeg tror alle dine spørgsmål vil blive besvaret til mødet, hvor hele underretningen vil blive gennemgået.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Altså jeg vil da sandelig håbe at børnehaven havde snakket med dig inden de underrettede, så hvis det er dem, ville det komme meget bag på mig at de ikke har snakket med dig om det. Men du har selvfølgelig ret til at få at vide hvem det er, også inden mødet. Hvis det er en anonym underretning, kan de ikke fortælle hvem det er, da personen ikke har oplyst deres identitet Ved underretningen.. 

Jeg har ikke fået noget at vide inden. Fik et opkald af kommunen som sagde det. Så blev helt chokeret over det. Har godt nok haft en dårlig dag. Men har lige ringet og snakket med hende fra kommunen igen og bedt hende om at uddybe det noget mere. Så er lidt mere rolig. Og ja det er en mindre ting som vi har en forklaring på. Men hold op man er grædefærdig efter sådan et opkald man ikke var forberedt på.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg er pædagog og jeg kunne ikke finde på at sende en underretning uden også at informere forældrene. 

Jeg tror alle dine spørgsmål vil blive besvaret til mødet, hvor hele underretningen vil blive gennemgået.

Har ikke fået noget at vide inden opkaldet fra kommunen. Så var helt i chok over det opkald. Men har lige ringet og snakket med hende fra kommunen igen og fået hende til at læse op. Har også fået navne på.

Anmeld Citér

28. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Har ikke fået noget at vide inden opkaldet fra kommunen. Så var helt i chok over det opkald. Men har lige ringet og snakket med hende fra kommunen igen og fået hende til at læse op. Har også fået navne på.

Vil da håbe det ikke er børnehave, vuggestue eller skole men nogle privatpersoner. Hvor hård den samtale end kan være ville jeg aldrig sende en underretning som lærer uden ar involverer forældrene med mindre det handlede om vold og jeg frygtede for barnets sikkerhed hvis jeg fortalte det, men så går det også langt hurtigere og behandles som en hastesag

Anmeld Citér

1. november 2017

Bella84

Hej Allesammen

Jeg er ny her inde og jeg har virkelig brug for et godt råd. Jeg vil prøve at beskrive det så godt jeg kan. Jeg har modtaget et brev fra børne & familierådgivningen. Der står at det er en underretning fra det sygehus jeg skal føde på. Jeg tager til samtaler på sygehuset fordi jeg er alene og for at få kontrolleret fostervægt osv. Jeg har ingen dårlige vaner som alkohol eller andet. Jeg har haft en del problemer med min familie og ingen bolig. Jeg har ikke boet på krisecenter men har så fået lov til at overnatte hos veninder/kusiner et stykke tid cirka 3 måneder. Jeg har et sted at bo nu og er kontanthjælps modtager. Jeg er blevet gift med en mand som min familie slet ikke bryder sig om og derfor kontakter de mig ikke og vil ikke se mig. Min mand sidder inde, jeg vil ikke uddybe det mere. Men mit spørgsmål er hvad jeg skal være forberedt på? hvad kan der ske? Jeg er ikke deprimeret eller psykisk syg. Det er klart jeg er ked af det når min familie ikke vil have kontakt til mig. Normal er jeg social men lige pt er jeg mest hjemme da jeg bor i samme by som min familie. Jeg føler mig ikke klar til at møde dem. Ikke fordi jeg er bange men mere fordi jeg ikke vil stresse mere, blive mere ked af det og såre dem. Kan de finde på at tvangsfjerne mit barn?. Sundhedsplejesken har også været hjemme hos mig og vi har haft en god samtale synes jeg. Alt er næsten klar til den lille, jeg mangler lidt små ting. Jeg har haft panik angst før hvor jeg har fået medicin for det men det stoppede jeg med i 2012 fordi jeg føler mig rask. Ellers har jeg haft en kegleoperation inden jeg blev gravid. Undskyld hvis jeg kommer med dumme spørgsmål. Ved godt det er ret rodet det jeg har skrevet men kan ikke lige samle min hjerne. Hjæælp mig..

Anmeld Citér

1. november 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvis man har fået en underretning fra kommunen. Har man ret til at få noget detaljeret at vide inden mødet ? Hun ville ikke sige så meget andet end at det var en mindre ting og kort hvad det var. Og nu går jeg og tænker over hvad det nærmere er. Og vil jo gerne kunne forberede mig inden mødet. Har man krav på at få lov til at vide hvem den pågældende er der har foretaget underretningen ?  Andet jeg skal vide ? 

Du fåe den jo læst op på mødet. 

Og hvis den er indgivet anonymt kan de ikke fortælle dig hvem det var. Er den ikke anonym, skal de fortælle dig hvem det var hvis du ønsker at vide det. 

Anmeld Citér

1. november 2017

Abracadabra

Bella84 skriver:

Hej Allesammen

Jeg er ny her inde og jeg har virkelig brug for et godt råd. Jeg vil prøve at beskrive det så godt jeg kan. Jeg har modtaget et brev fra børne & familierådgivningen. Der står at det er en underretning fra det sygehus jeg skal føde på. Jeg tager til samtaler på sygehuset fordi jeg er alene og for at få kontrolleret fostervægt osv. Jeg har ingen dårlige vaner som alkohol eller andet. Jeg har haft en del problemer med min familie og ingen bolig. Jeg har ikke boet på krisecenter men har så fået lov til at overnatte hos veninder/kusiner et stykke tid cirka 3 måneder. Jeg har et sted at bo nu og er kontanthjælps modtager. Jeg er blevet gift med en mand som min familie slet ikke bryder sig om og derfor kontakter de mig ikke og vil ikke se mig. Min mand sidder inde, jeg vil ikke uddybe det mere. Men mit spørgsmål er hvad jeg skal være forberedt på? hvad kan der ske? Jeg er ikke deprimeret eller psykisk syg. Det er klart jeg er ked af det når min familie ikke vil have kontakt til mig. Normal er jeg social men lige pt er jeg mest hjemme da jeg bor i samme by som min familie. Jeg føler mig ikke klar til at møde dem. Ikke fordi jeg er bange men mere fordi jeg ikke vil stresse mere, blive mere ked af det og såre dem. Kan de finde på at tvangsfjerne mit barn?. Sundhedsplejesken har også været hjemme hos mig og vi har haft en god samtale synes jeg. Alt er næsten klar til den lille, jeg mangler lidt små ting. Jeg har haft panik angst før hvor jeg har fået medicin for det men det stoppede jeg med i 2012 fordi jeg føler mig rask. Ellers har jeg haft en kegleoperation inden jeg blev gravid. Undskyld hvis jeg kommer med dumme spørgsmål. Ved godt det er ret rodet det jeg har skrevet men kan ikke lige samle min hjerne. Hjæælp mig..

Du får bedst svar og rådgivning, hvis du opretter din egen tråd. Mange læser kun det første indlæg og svarer kun på dét. 

Men underretningen handler formentlig om at sikre dit kommende barn de bedste muligheder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.