underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.518 visninger
20 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar 2016

Anonym trådstarter

Hvis man har fået en underretning fra kommunen. Har man ret til at få noget detaljeret at vide inden mødet ? Hun ville ikke sige så meget andet end at det var en mindre ting og kort hvad det var. Og nu går jeg og tænker over hvad det nærmere er. Og vil jo gerne kunne forberede mig inden mødet. Har man krav på at få lov til at vide hvem den pågældende er der har foretaget underretningen ?  Andet jeg skal vide ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvis man har fået en underretning fra kommunen. Har man ret til at få noget detaljeret at vide inden mødet ? Hun ville ikke sige så meget andet end at det var en mindre ting og kort hvad det var. Og nu går jeg og tænker over hvad det nærmere er. Og vil jo gerne kunne forberede mig inden mødet. Har man krav på at få lov til at vide hvem den pågældende er der har foretaget underretningen ?  Andet jeg skal vide ? 

Da jeg fik en underretning, fik jeg en kopi af det brev der var blevet sendt anonymt til dem, da det var en anonym anmelder kunne jeg så ikke få af vide hvem det var.....

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da jeg fik en underretning, fik jeg en kopi af det brev der var blevet sendt anonymt til dem, da det var en anonym anmelder kunne jeg så ikke få af vide hvem det var.....

Hvordan foregår mødet med kommunen  ?

Anmeld Citér

28. januar 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Du har selfølgelig krav på at få en kopi som en anden skriver. Hvis det er en anonym underretning kan du ikke få at vide hvem det er. Men er det fra børnehave eller andet f.eks, så får du det at vide. 

Jeg arbejder dog på beskæftigelsesområdet, så har ikke helt styr på hvordan mødet konkret foregår, men i første omgang er det en partshøring - altså de vil snakke om den underretning der er kommet g så derfra tage stilling til det videre forløb.

Anmeld Citér

28. januar 2016

SandraXOXO

Vil da mene man har ret til at få alt at vide omkring, hvorfor, hvordan og af hvem. For mange år siden da vores den ældste blev født blev vi 'meldt til kommunen' som det blev kaldt og der fik vi alt atvide, damen der kom på besøg gav os enda en skriftlig udgave af telefonsamtalen hvor der stod noget i stil med 'X har præsenteret sig som barnets fars søster, X beder om at forblive anonym, men da X har præsenteret sig med navn og familierelationer vil dette stå i oplysningerne, X virker meget forvirret og sur i telefonen og beder om at få droppet hele sagen, X lægger røret på da vi oplyser at med de ting hun har sagt er vi nødt til at undersøge tingene. Ved selfølgelig ikke om man stadig har krav på alle oplysninger, det kommer måske an på hvad det drejer sig om. I vores tilfælde drejede det sig om en svigerinde der ikke kunne lide mig og en kommune der nærmest havde lukket sagen inden de kom på besøg

Anmeld Citér

28. januar 2016

Sprit25

SandraXOXO skriver:

Vil da mene man har ret til at få alt at vide omkring, hvorfor, hvordan og af hvem. For mange år siden da vores den ældste blev født blev vi 'meldt til kommunen' som det blev kaldt og der fik vi alt atvide, damen der kom på besøg gav os enda en skriftlig udgave af telefonsamtalen hvor der stod noget i stil med 'X har præsenteret sig som barnets fars søster, X beder om at forblive anonym, men da X har præsenteret sig med navn og familierelationer vil dette stå i oplysningerne, X virker meget forvirret og sur i telefonen og beder om at få droppet hele sagen, X lægger røret på da vi oplyser at med de ting hun har sagt er vi nødt til at undersøge tingene. Ved selfølgelig ikke om man stadig har krav på alle oplysninger, det kommer måske an på hvad det drejer sig om. I vores tilfælde drejede det sig om en svigerinde der ikke kunne lide mig og en kommune der nærmest havde lukket sagen inden de kom på besøg

Man bliver simpelten så træt af sådan e mennesker. Hvad meldte hun jer for hvis jeg må spørge. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan foregår mødet med kommunen  ?

Jeg fik en indkaldelse til møde, der sad en socialrådgiver, Vi gennemgik underretningen, så spurgte hun om jeg var enig i de ting der stod, det kunne jeg så fortælle at det var jeg ikke, ( det gik ud på at personen mente at jeg gav mit barn sutten for tit og at jeg ikke rigtig havde overskud til mit barn ) jeg fortalte så lidt om vores hverdag, da jeg havde sagt hvad jeg ville, sagde socialrådgiveren at de ikke ville gøre mere ved sagen, og jeg har ikke hørt fra dem siden (det er 3år siden ) men du har krav på at få af vide hvad du er blevet meldt for, så du kan være forberedt til mødet.....Det er så forfærdeligt at få sådan en underretning, især hvis der ikke er noget i det, jeg håber du kommer lige så nemt igennem som jeg gjorde, kram herfra 

Anmeld Citér

28. januar 2016

SandraXOXO

Sprit25 skriver:

Man bliver simpelten så træt af sådan e mennesker. Hvad meldte hun jer for hvis jeg må spørge. 

Jamen lidt af alt, feks fortalte hun at jeg havde hjernevasket hendes bror til at få en baby(hvilket jeg ikke har, han var klar til børn før mig) og så mente hun jeg forgiftede baby fordi vores datter gylpede en del og vi altid havde en fyldt vasketøjskurv (eller tre, men jeg var alene 24/7 med en gylper, giv mig lige en chance!) men den officielle grund var at jeg var psykopat og hun var bekymret for sin niece og sin bror. Og det havde jo også været fint nok hvis det passede, men jeg er ikke psykopat, højst lidt små skør  og kommunen lukkede også bare sagen og skrev en note om søsteren der. Efter snart ti år har har vi lige fået kontakt til hende igen, og hun formåede at sige til min datter at jeg var fatsvag.  Hvilke kvinder på 35 siger sådan? Og så ikke engang til mig men til et barn?! Hun er altså en sær en. Men pyt med det, har heldigvis også normale familiemedlemmer

Anmeld Citér

28. januar 2016

Sprit25

SandraXOXO skriver:

Jamen lidt af alt, feks fortalte hun at jeg havde hjernevasket hendes bror til at få en baby(hvilket jeg ikke har, han var klar til børn før mig) og så mente hun jeg forgiftede baby fordi vores datter gylpede en del og vi altid havde en fyldt vasketøjskurv (eller tre, men jeg var alene 24/7 med en gylper, giv mig lige en chance!) men den officielle grund var at jeg var psykopat og hun var bekymret for sin niece og sin bror. Og det havde jo også været fint nok hvis det passede, men jeg er ikke psykopat, højst lidt små skør  og kommunen lukkede også bare sagen og skrev en note om søsteren der. Efter snart ti år har har vi lige fået kontakt til hende igen, og hun formåede at sige til min datter at jeg var fatsvag.  Hvilke kvinder på 35 siger sådan? Og så ikke engang til mig men til et barn?! Hun er altså en sær en. Men pyt med det, har heldigvis også normale familiemedlemmer

Så er det sgu godt hun ikke kommer hjemme ved os�� Der er vasketøjskurven sgu også fyldt. Og visse vil nok også mene jeg hjernevasker min mand. Jamen hvor bliver man træt. 

Hun lyder godt anderledes. Sikker på hun ikke er psykopat? 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Fremad

SandraXOXO skriver:

ÅHHHH den slags individer kan man altså kun grine.. og græde af og over... tænk sig at lave røre pga man selv har det så skidt(for det må hun skisme ha) påstandende er til at grine af, men at et menneske er så forkvaklet er simpelthen trist....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.