Autostol - Køb/ leje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2016

Mom2beIhope

Den som jeg er mest hooked på er faktisk fra Be safe

Må ud og lure lidt mere, men det bliver nok enten det eller Römer. De vinder mange fine test synes jeg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2016

Lenats31

Mom2beIhope skriver:

Jeg har stadig et par måneder til termin, men går stadig i tænkeboks omkring vi skal købe eller leje en autostol?

Køber vi skal det gerne være en type, som kan bruges til nyfødte og fremad. Der skal være isofix (men der er vel efterhånden på alle i dag ikk?) - hvad kan I anbefale?

Hvis vi skal leje har vi tænkt på at gøre det igennem Baby Sam, men er der mon nogen, som har noget erfaring med dette?

Kom med alle jeres gode/ dårlige historier

Jeg synes du skal købe en babystol. Babystole er nemmere at have med at gøre, idet du nemt kan tage den med dig rundt.

En større stol er tung og ret ofte ret uhandy. Der ud over er det ikke alle der går fra 0 kg som der står på dem og frem til 4 år deromkring. En del er godkendte fra 0 kg men kun et par stykker kan man rent faktisk bruge derfra. Kun en af disse er lige så handy som en alm. babystol fordi man rent faktisk har den består af en stor base og en lille indsats. Indsatsen sidder baby i og den kan tages af basen. Indsatsen fungerer da som en ren babystol. Når den er på basen kan den bruges helt op til 4 års alderen ca.  Den er en ren bagudvendt stol iøvrigt hvilket ikke er nogen skam da det er det sikreste uanset hvilken personlig mening man end måtte have om det.

Den hedder Klippan Kiss 2. Den kan desværre ikke købes her i landet. Den skal bestilles fra nettet over svenske netbutikker. Den kan fylde en del skal lige siges. Men der kan man tage ud i Kære Børn feks og afprøve feks besafe Izi Kid X3 uden isofix. Har man plads til den har man også plads til denne her.

En af forskellene du vil finde mellem babystolene og nogle af dem der kan også kan bruges længere oppe i alderen er det hvide stødabsorberende indlæg under coveret. Babystolene er spækket med det. Nogle af stolene i klassen over har mindre af dette. En anden vigtig ting at kigge på og som der kan være forskel på er selehøjden i de større modeller. Ikke alle har en minimumshøjde på selen der passer godt til de helt små børn hvorved en del af de små ikke kan spændes forsvarligt fast i dem.

Anmeld Citér

15. februar 2016

Lenats31

Mom2beIhope skriver:

Jeg kan se at flere steder at mange har haft Recaro, men kender ikke selv mærket?

Den der be safe har vi også kigget på og synes at den virkede super smart

Hvad er jeres erfaring med at have kun 1 eller flere stole i løbet af tiden? Er det den bedste løsning så sønnike ligger/ sidder bedst uanset alder, størrelse osv?

Lige netop den stol er et godt eksempel på det jeg skriver. Den er rigtig godt polstret og i en rigtig god kvalitet. Men selehøjden i den kan være for høj for nogle babyer, Den anbefales fra 6 måneder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.