Autostol - Køb/ leje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.756 visninger
12 svar
6 synes godt om
28. januar 2016

Mom2beIhope

Jeg har stadig et par måneder til termin, men går stadig i tænkeboks omkring vi skal købe eller leje en autostol?

Køber vi skal det gerne være en type, som kan bruges til nyfødte og fremad. Der skal være isofix (men der er vel efterhånden på alle i dag ikk?) - hvad kan I anbefale?

Hvis vi skal leje har vi tænkt på at gøre det igennem Baby Sam, men er der mon nogen, som har noget erfaring med dette?

Kom med alle jeres gode/ dårlige historier

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

(august)

Vi har ikke lejet, men købt en ren babyautostol som sidder på selebase, så den nemt kan klikkes af og på når man skal ind og ud af bilen. Det var en graco vi havde, som var enormt stor og tung, så ville nok have valgt en lidt mindre og lettere model idag. 

Jeg har ikke gode erfaringer med en stol som kan bruges fra 0-18kg, tror jeg, det var en Cybex. Den var smart da den kunne drejes, men vores barn sad rigtig dårligt i den og solgte den igen efter ca 6mdr. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

De3Guldklumper

Da vi fik den store i 2007 lejede vi en autostol i babylam. En Rømer med isofix base. 

Det fungerede super fint - og de bruger jo kun den lille omkring et års tid. 

Her da vi fik nr 3 valgte vi at købe en ny Rømer da babysams leje priser ikke kan betale sig Ifh til sidst vi gjorde det. 

Vi har altid kun haft Rømer autostole - alle med isofix og de kan kun anbefales 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Mom2beIhope

Jeg har også haft kigget på Römer da jeg har hørt meget godt om dem, men de har så mange forskellige i butikkerne at det er svært at overskue synes jeg

Der var også nogen nye med noget base i stolen, som kan rykkes frem og tilbage så den nyfødte næsten ligger ned og den har en slags fod ned til gulvet? Er der nogen, som kender disse?

Anmeld Citér

28. januar 2016

Soonmom

Vi har bare købt en brugt til 200 kr

Anmeld Citér

28. januar 2016

Mom2beIhope

Ja, det har vi også tænkt på

Og sikke en god pris I har fået

Anmeld Citér

28. januar 2016

stm2812

Mom2beIhope skriver:

Jeg har stadig et par måneder til termin, men går stadig i tænkeboks omkring vi skal købe eller leje en autostol?

Køber vi skal det gerne være en type, som kan bruges til nyfødte og fremad. Der skal være isofix (men der er vel efterhånden på alle i dag ikk?) - hvad kan I anbefale?

Hvis vi skal leje har vi tænkt på at gøre det igennem Baby Sam, men er der mon nogen, som har noget erfaring med dette?

Vi havde en recaro som nr 1 stol med isofix, hvilket jeg klart vil anbefale. Det gør det så meget nemmere at stolen bare skal klikkes i, istedet for man skal spænde den fri med selen hver gang. 

Som nr 2 stol har vi denne

http://www.pixizoo.dk/be-safe-izi-comfort-x3-9-18-kg-autostol?gclid=Cj0KEQiAlae1BRCU2qaz2__t9IIBEiQAKRGDVYEoRVfFRNUBeBJD1n38Z1raIXo3lir2Z1385HtCMdwaAsFr8P8HAQ

Og den er ALLE pengene værd. Hun sidder så godt i stolen og den kan justeres på flere måder. Og så ligger den rigtig godt i tests 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Mom2beIhope

stm2812 skriver:

Vi havde en recaro som nr 1 stol med isofix, hvilket jeg klart vil anbefale. Det gør det så meget nemmere at stolen bare skal klikkes i, istedet for man skal spænde den fri med selen hver gang. 

Som nr 2 stol har vi denne

http://www.pixizoo.dk/be-safe-izi-comfort-x3-9-18-kg-autostol?gclid=Cj0KEQiAlae1BRCU2qaz2__t9IIBEiQAKRGDVYEoRVfFRNUBeBJD1n38Z1raIXo3lir2Z1385HtCMdwaAsFr8P8HAQ

Og den er ALLE pengene værd. Hun sidder så godt i stolen og den kan justeres på flere måder. Og så ligger den rigtig godt i tests 

Jeg kan se at flere steder at mange har haft Recaro, men kender ikke selv mærket?

Den der be safe har vi også kigget på og synes at den virkede super smart

Hvad er jeres erfaring med at have kun 1 eller flere stole i løbet af tiden? Er det den bedste løsning så sønnike ligger/ sidder bedst uanset alder, størrelse osv?

Anmeld Citér

29. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg købte en emmaljunga first class 0-13 kg brugt. Gav 200 kr for den Den skulle godt nok spændes i med sele, men mener også man kan få dem med isofix. Den var rigtig god, men da min datter var lidt en prop kunne hun ikke være  den længere da hun var 6½ mdr. Der vejede hun 8 kg. Så købte jeg en ældre udlejningsmodel fra kærebørn (fik den for 600 kr) som hed 0-18 kg. Jeg var rigtig glad for at hun kunne sidde bagudvendt i den, men derudover var den ikke skide god. Den stod ikke super stabilt på sædet, og kunne finde på at tippe hvis man drejede lidt for skarpt, selvom selen var spændt rigtig omkring den. Derudover havde vi fået en 9-36 kg autostol fra coop i dåbsgave. Den skiftede vi til da hun var 9 mdr og bruger den stadig. Den skal også spændes fast med sele, men den sidder godt og stabilt i bilen, og min datter har det bedst med at sidde ordenligt op, i stedet for at ligge halvvejs ned. - Tror hun bliver lidt køresyg. Derudover synes jeg det er fedt at det faktisk overhovedet ikke er nødvendigt at købe ny autostol til hende igen, fordi den her kan følge hende til hun er stor nok til at undvære.

Anmeld Citér

29. januar 2016

MM00

Mom2beIhope skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg enten leje eller selv købe en autostol som hedder 0-13 kg det er den der bruges til de cirka er 1 år. Jeg vil anbefale dig at købe en af et godt mærke som fx Rømer, Cybex, besafe og hold dig langt væk fra dem fra Harald Nyborg,  biltema, t Hansen og fisher price fra coop osv.

De anbefale at børnene sidder bagudvendt så længe som muligt. Så når barnet er omkring 1 år vil jeg skifte til en besafe eller Rømer bagudvendt fra 1 år til 4 år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.