OUH Odense vs. Svendborg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.173 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg vil høre om jeres erfaringer mht. at føde på OUH odense/Svendborg. Hvad har jeres oplevelser været?

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg vil høre om jeres erfaringer mht. at føde på OUH odense/Svendborg. Hvad har jeres oplevelser været?

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. 

Wow kan du rent faktisk selv vælge fødested - så er du da bedre stillet end de fleste

Anmeld Citér

27. januar 2016

Trine89

Umiddelbart tror jeg ikke der er det store at vælge i mellem. Hvis du ikke bor i Odense er det næsten umuligt at vælge ouh. 

Jeg har en kusine som bor 800 meter fra ouh og da hun gik i fødsel havde de ikke plads til hende så hun blev sendt til Svendborg.

Der er vidst endda også nogle som bliver henvist inden fødsels hvis deres graviditet er helt problemfri. Sådan at man har bedre mulighed for at tage dem som kræver mere, fx præmatur. 

Jeg har selv født i Svendborg, og det var virkelig  en fantastisk  oplevelse,  og det er endda på trods af at der mega ombygning  i gang. (Hvilket der vist også en nu. )

Anmeld Citér

27. januar 2016

Soonmom

Man kan godt ønske Odense hvis man bor uden for, men det er langt fra sikkert at man får sit ønske opfyldt. 

Hvis det var hip som hap ville jeg vælge Svendborg, da der altid er plads og er mindre gang i den i Odense.

hvis man skal føde i Odense og der ikke er plads bliver man enten sendt til svendborg eller Kolding. 

Jeg har ikke født endnu, så har ingen praksis erfaringer

Anmeld Citér

27. januar 2016

klmf

Har født 3 gange i Svendborg og ville kun vælge Odense hvis der er noget ved graviditeten, der gør det sandsynligt at der bliver brug for en børnelæge. Er det tilfældet, er det sådan set heller ikke et valg, for fødegangen Svendborg har ikke længere kompetence til at håndtere vanskelige fødsler.

Barselsgangen er også dejlig, det er rutineret personale - og far er velkommen til at sove der. Man ses som familie og ikke udelukkende som en fødende med vedhæng. 

Ville vælge Svendborg igen, men man skal vide at der ikke er det samme beredskab som i Odense. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

MinPrins

Jeg fødte på OUH og havde en dejlig oplevelse 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Augustmama

Min kæreste siger da ellers til mig at fødegangen i Svendborg er nedlagt? 

Anmeld Citér

27. januar 2016

klmf

Englesang skriver:

Min kæreste siger da ellers til mig at fødegangen i Svendborg er nedlagt? 

Den er der endnu, men det nye sparekatalog fra regionen foreslår at lukke den langt tidligere end først planlagt. Så måske valget for ts slet ikke bliver en realitet.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Augustmama

blæksprutten skriver:

Den er der endnu, men det nye sparekatalog fra regionen foreslår at lukke den langt tidligere end først planlagt. Så måske valget for ts slet ikke bliver en realitet.

Jamen ved at lukke Svendborg gør det da også bare nemmere at føde i Odense. Der er jo så meget plads  suk..

Anmeld Citér

27. januar 2016

klmf

Englesang skriver:

Jamen ved at lukke Svendborg gør det da også bare nemmere at føde i Odense. Der er jo så meget plads  suk..

Det er politiker-logik når det er værst Kan godt forstå Svendborg må lukke, for de lever ikke op til Sundhedsstyrelsens krav til fødesteder ift. at der skal være børnelæger i huset fx. Det er forsvarligt som det er nu dels pga.video-opkobling fra fødestuen til Odense i tilfælde af at de har brug for hjælp til at vurdere et barn og dels fordi man kan nå Odense med ambulance ret hurtigt. 

Men - det der med at lukke et sted uden at have en plan for, hvordan de fødende kan klemmes ind i Odense, det virker lidt hovedløst. Man må formode de også skal ansætte jm i Odense, men det er jo ikke sikkert jm i Svendborg vil med. Og så har man tabt rigtig mange års god erfaring på gulvet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.