Personlighed til hjemmet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.661 visninger
16 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg synes vores hjem mangler personlighed. 

Hvad har i gjort for at give jeres hjem personlighed? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

MomInTheMaking

Vi holder os generelt fra masseproducerede/mainstream interiør. Altså.. køber IKKE det alle de andre har. Som pt. nok er HAY, Kähler, Boyesen osv. Det betyder dog ikke at vi intet af sådan noget har, der er da sneget sig både hay hænder/kasser, arhøj spøgelser og et par lyngbyvaser ind.

Derudover så har vi en masse liv i hjemmet i form af planter og kunsten på væggene er ikke fotograf familie billeder eller masseproduceret, men specielt udvalgt ud fra hvilke hverdags glimt med familie og venner jeg ønsker at mindes eller hvad vi finder smukt.

Vi har en del hjemmelavede ting, ophæng, tegninger og malerier.

Jeg bruger instagram, pinterest og selvfølgelig google til at finde frem til hvad jeg kan lide og hvordan jeg opnår det.

Der er også mange boligindretnings sider på facebook, men jeg synes dog meget det er den samme slags indretning der går igen i de grupper.

Håber det kunne bruges til noget.

Ps. Jeg siger på ingen måde at der er noget galt i at kunne lide og købe de ting jeg har nævnt som ting jeg ikke gør, jeg som person finder det blot upersonligt og ikke interessant, når man kun har sådanne ting i sit hjem, selv om det såmen godt kan se meget nydeligt ud.

Anmeld Citér

27. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hmm ... Nogle gange er det lidt rod der mangler

Så vi roder  

Men vi har også gjort noget aktivt 

Vi har møbler fra flere forskellige steder -dvs ikke kun IKEA eller bolia eller rent design og mærkevarer  - hvis møbleringen kun er fra 1 sted / producentent tenderer det til at ligne en opstilling eller deres reklamer  

Så har vi sofapuder i forskellige farver og materialer - det giver et pift  

Vi har  et billede vi selv har lavet  (stof med tryk spændt på et lærred )hængende i stuen 

Har bøger i reolen mikset med andre ting 

Og har en billedvæg med fotos af børnene i vores liv mikset med små børnemalerier og et tryk der var fint  

Nyeste tillæg i personlighed er et hjemmehæklet tæppe som vi har fået af mine bedsteforældre 

Anmeld Citér

27. januar 2016

MinPrins

Jeg har mange lyserøde ting, lysestager og ting der er specielbutikker (så man kan kun købe dem i den ene butik) også personlige billeder  eller ting som ungerne har lavet ☺

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anonym trådstarter

Sjovt at læse hvor forskellig folk er og det har da givet noget inspiration og noget at tænke over 

Vores møbler er købt forskellig steder og noget er brugt. Jeg kan godt lide Kähler og det har vi lidt af, ellers har vi forskellig pynte ting som enten er en gave eller ting vi godt kan lide som vi så har købt uden det er noget alle har. Også er der lidt brugte/arvet både møbler og pynte ting.

Vi har ingen børn og derfor kan vi ikke lave en billede væg eller have billeder af dem og billeder af os selv over det hele synes jeg er lidt mærkeligt. Vi har lidt af os selv, søskende og andet tæt familie.

Jeg må i tænke boks og søge noget inspiration på nettet 

Anmeld Citér

27. januar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Sjovt at læse hvor forskellig folk er og det har da givet noget inspiration og noget at tænke over 

Vores møbler er købt forskellig steder og noget er brugt. Jeg kan godt lide Kähler og det har vi lidt af, ellers har vi forskellig pynte ting som enten er en gave eller ting vi godt kan lide som vi så har købt uden det er noget alle har. Også er der lidt brugte/arvet både møbler og pynte ting.

Vi har ingen børn og derfor kan vi ikke lave en billede væg eller have billeder af dem og billeder af os selv over det hele synes jeg er lidt mærkeligt. Vi har lidt af os selv, søskende og andet tæt familie.

Jeg må i tænke boks og søge noget inspiration på nettet 

Jeg tænker at os der har svaret i tråden netop er forskellige fordi vi har personlige hjem.

Synes det lyder som om jeres hjem bære fint præg af hvem der bor der.

Kan klart anbefale at bruge pinterest, der er virkelig meget inden for alle stilarter.

Anmeld Citér

27. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker at for at det bliver personligt skal det afspejle jer som personer. 

Derfor lad være med at købe efter moden, bare fordi det trender, men så køb det I godt kan lide. Sørg for at det matcher i de farver I godt kan lide og lad en rød tråd følge jeres hjem. 

Har I ting I selv eller jeres børn har lavet så giver det rigtig god personlighed at bruge disse ting. 

Jeg har fx en gammel lille skål jeg lavede i 3. Klasse ved "pølle"-princippet i ler. Den står fint fremme og pynter. Det er ikke en ting alle har

billeder illustrerer hvem man holder af. Disse kan hænge på væggen. Evt på den klassiske måde via en billedvæg, eller fx stå på en hylde. Pryd evt billederne med rammer I synes om og passer til stilen.

Udover billeder som pynt kan man også have malerier som man virkelig holder af og afspejler ens personlighed. Eller fx olietryk, akvareller eller andet. 

specielt vores hjem er meget personligt. Men jeg kan personligt godt synes det er lidt svært at føle sammenhæng og se den røde tråd, fordi alle vores ting betyder noget for os, men ikke nødvendigt passer sammen. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg tænker nemlig det der med at følge en rød tråd i hele hjemmet er det jeg gerne vil, men da vi er to forskellig personer der bor er det svært.

Jeg prøver så vidt det muligt at holde tingene i samme farver, lys træ farvet og hvide møbler. Der er lige et stk arve møble der i mørkt træ.

Farver på billeder og pynte ting prøver jeg holde i samme farve. Fx i stuen har alle billeder sort ramme og i et andet rum er det sølv rammer. Måske er det fordi vi er startet fra bunden at det svært at se den røde tråd og at det måske kommer med tiden. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

lineog4

Vores hjem afspejler os fordi der netop ikke er en rød tråd udover der ikke er en rød tråd. Der er det vi er faldet over i tidens løb, der er en masse bøger for jeg er en bogorm, der kreabord der fylder en stor del af den ene stue for det er det jeg elsker at lave og gerne sammen led børnene, der er sko/støvler i hele gangen fordi vi er mange mennesker, der sniger sig lidt humor og dejlig kitch for det er os.

Så er der rod fordi vi roder, der er farver fordi jeg er en farvelade, der er en masse hyggehjørner fordi vi elsker at hygge, en masse spil fordi vi elsker at spille sammen.

møblerne er et kæmpe samsurium er selvlavet, IKEA, loppemarked, genbrugspladser og arv. Meget har en historie og kan give mig et smil på ansigtet. 

Og så er man ikke i tvivl om her bor børn, plejer at kalde det rød og blå stue. Tror alle der kender os mener vores hjem viser vores personligheder og ikke mindst familiemåde. Pænt, stilrent og fundet på pinterest er ikke det jeg ville beskrive det som, men jeg nyder hvert lille element fordi det er vores. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

lineog4

lineog4 skriver:

Vores hjem afspejler os fordi der netop ikke er en rød tråd udover der ikke er en rød tråd. Der er det vi er faldet over i tidens løb, der er en masse bøger for jeg er en bogorm, der kreabord der fylder en stor del af den ene stue for det er det jeg elsker at lave og gerne sammen led børnene, der er sko/støvler i hele gangen fordi vi er mange mennesker, der sniger sig lidt humor og dejlig kitch for det er os.

Så er der rod fordi vi roder, der er farver fordi jeg er en farvelade, der er en masse hyggehjørner fordi vi elsker at hygge, en masse spil fordi vi elsker at spille sammen.

møblerne er et kæmpe samsurium er selvlavet, IKEA, loppemarked, genbrugspladser og arv. Meget har en historie og kan give mig et smil på ansigtet. 

Og så er man ikke i tvivl om her bor børn, plejer at kalde det rød og blå stue. Tror alle der kender os mener vores hjem viser vores personligheder og ikke mindst familiemåde. Pænt, stilrent og fundet på pinterest er ikke det jeg ville beskrive det som, men jeg nyder hvert lille element fordi det er vores. 

Nå ja og så har min bedre halvdel også fået sneget noget ind og det er oftest sort og har ledninger og ødelægger min hygge, rodede, retro, farvelade, kitch, barnlige stil. Men har måtte acceptere der jo også skal være plads til ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.