Sygemelding - problemer med arbejdspladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2009

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Jeg ved at reglen er, at når en arbejdsplads efterspørger en lægeerklæring/sygemelding, så SKAL de refundere den. Altså burde man aldrig selv komme til at betale for den i sidste ende. Problemet her er, at jeg mener de selv har bedt om den i og med at hun sagde jeg bare kunne medbringe den, når jeg kom derud - ellers havde hun vel sagt at den ikke var nødvendig, da jeg spurgte hvordan jeg skulle gøre ift. at sygemelde mig?

De mener jo nok så, at de ikke har bedt om den. Er desværre ikke medlem af en fagforening, da der på dagpenge ikke var råd til det, og med en tidsbegrænset stilling skulle jeg melde mig ind og ud igen, når jeg skal tilbage på dagpenge. Det er en lektie jeg nu har lært af.

Og det ironiske: jeg er kommunikationsmedarbejder, og ansat i en projektstilling, der skal forbedre deres kommunikation med omverdenen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

Pia

Min læge fortalte mig at da det netop er arbejdsstedet der skal betale for sygemelding, hvis de ber om en. Ja så er det sjældent nu om dage at de ber om en...
Så med mindre din chef har sagt direkte til dig: du skal komme med en læge erklæring, for den skal vi bruge ( og sådan læser jeg ikke hun har sagt ud fra det du skriver) ja så tror jeg ikke du får dine penge igen..
Men snak med din fagforening..

Kh Pia.

Anmeld

23. september 2009

Anonym trådstarter

Der er nok ingen tvivl om, at der foreligger en misforståelse.

Bliver nødt til at høre: er der forskel på en lægeerklæring og en sygemelding?
For det er der ikke hos min læge - begge dele skal man betale for (når arbejdspladsen ønsker den - ikke den der skal udfyldes til dagpengekontoret).

Lederen siger nu, at hun efterspurgte en sygemelding - og ikke en lægeerklæring, og vil derfor ikke udbetale pengene. Men jeg bad om en sygemelding fra min læge, og fik den så i form af en lægeerklæring.

Så i givet fald kan jeg aldrig få penge refunderet for en sygemelding ved den læge jeg nu har, da han udskriver den i form af en lægeerklæring?

Anmeld

23. september 2009

Louise mortil4

en læge erklæring og en sygemeldine er det samme mener jeg.

Hvis arbejdspladsen har bedt om lægeerklæringen så skal de betale for den. Vores læge gør det at de sender lægeerklæringen og regningen for den til arbejdsskiveren, så det er dem der hænger på den helt automatisk, det sys jeg er en rigtig god ting at gøre så undgår man evt misforståelser.

Anmeld

23. september 2009

Plysbjørnen

Nej en lægeerklæring og en sygemelding er ikke det samme. En lægeerklæring er sådan en man skaffer firmaer når de beder om en lægeerklæring, man kan kalde det et bevis for at du nu også har været ved lægen med din sygdom og han siger du ikke må arbejde, eller hvis firmaet på anden måde ikke tror på at du er syg.

En sygemelding er faktisk når du ringer på firmaet og siger at du ikke kommer når du er syg.

Anmeld

23. september 2009

Na-Wi

Lise skriver:

Er det ikke meget normalt at man selv betaler den? Jeg ved ikke om der er regler for sådan noget, men jeg ville gå ud fra at den var for egen regning med mindre de specifikt havde sagt at jeg ville få refunderet de 400 kr.

Nej, arbejdspladsen skal betale for den hvis de beder om en..

Min arbejdsplads har lige betalt mig 550 kr for en sygemelding, og spurgte min chef om hvordan reglerne var.. De var meget enkle, arbejdet skal betale hvis de vil have sygemeldingen

Anmeld

23. september 2009

forår

Hos de fleste læger kan man også bede om et girokort så man ikke selv starter med at betale den og derefter skal ha pengene fra arbejdsgiveren. Blot til info

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.