Tillader mig at være ano, af den årsag at evt. medkiggere fra jobbet ikke behøver vide dette.
Jeg er nygravid, og lider desværre af grum kvalme. Derfor blev jeg for nogle uger siden sygemeldt.
Arbejdspladsen var forstående, og i samtalen med lederen aftalte vi, at jeg skulle komme derud efter ca. 1 uge, så jeg kunne hente nogle ting, hvis jeg havde nogle ok timer, hvor jeg måske ville kunne lave noget. Da jeg spørger mht. en læge-sygemelding, siger hun, at den kan jeg bare tage med der.
Jeg får min sygemelding til 400 kr, og tager derud. Hun giver den videre til sekretæren, og sender mig hjem med god bedring. Så langt, så godt.
I dag skriver jeg til sekretæren for at høre efter mine penge, som de skal refundere. Får svar tilbage om, at jeg IKKE får dem tilbage, da de ikke har bedt om den sygemelding. Gjorde de ikke det, da vi snakkede sammen, da jeg sygemeldte mig???
Hvad gør jeg nu? Har mailet til lederen og forelagt min opfattelse, men tror ikke jeg får noget ud af det.
Det er en tidsbegrænset stilling indtil barsel, og jeg var egentlig glad for at være der. Det synes jeg ikke, at jeg er mere. Synes det er røvet - jeg kan jo ikke bevise noget, da detvar en mundtlig aftale. Og lige meget hvem af os der får ret, bliver den modsatte part negativt stemt. Og så er der lang tid til barsel.
Kunne jeg så ikke bare lade de 400 kr.smutte? Jo måske - men kunne da godt bruge dem på andre ting, og føler mig både dum (misforstod jeg hende virkelig?) og snydt (nemt at bede om en sygemelding mundtligt og så rende fra det).
Er sgu splittet - og vred (hormoner????)
Anmeld