Anonym skriver:
Lige pt er mit barn ved sin far hver weekend for at aflaste mig, men jeg får stadig ikke slappet af og sovet, jeg kan simpelthen ikke. Jeg har rigtig meget uro i kroppen. Men jeg har intet familie til at tage over for mig, og ingen til at hjælpe mig, jeg er ret alene.
Jeg må prøve at ringe og få en tid
Det er da trods alt dejligt at dit barn har sin far med ind over. Det har min datter ikke.
Det jeg gjorde i sin tid, var at jeg skrev et brev til min læge, fordi jeg syntes det var så svært at tage hul på og jeg var bange for ikke at få det hele med, netop fordi jeg også synes at det var flovt, fordi jeg jo havde styr på det hele med job, kæreste, dejlig familie og gode venner. Så jeg kunne ikke forstå jeg gik rundt og havde det sådan.
Du skal bare være hudløst ærlig, for at få den rette hjælp.
Måske du skulle få en lille smule sovemedicin for at få indhentet noget af dit søvnunderskud, bare pas på med ikke at komme ind i en dum spiral. Nu har jeg jo prøvet meget forskelligt medicin men det første jeg fik ramte mig som en hammer i hovedet og jeg sov næsten uafbrudt i 3 døgn og sikke en befrielse det var.
Jeg praktiserer lidt mindfulness til sengetid eller en slags mantra hvor jeg gentagende gange inde i mit lille hoved siger til mig selv at jeg skal tømme mit hoved og sove, når så en tanke eller 2 eller 10 slår ud, så skynder jeg mig at komme tilbage på sporet igen. Nogengange skal jeg kun gentage det et par gange, så har jeg ro på andre gange en million, trillion gange...
Anmeld
Citér