Er på bar bund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.653 visninger
18 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej alle.. Skriver her fordi jeg er totalt på bar bund.. Der bliver lidt langt, men har brug for hjælp!! 

Sagen er den at, min kæreste virkelig ingen tålmodighed har, og det dræner alt og alle for energi .. Vi fik en dejlig dreng for 8 uger siden .. Desværre går amningen af lort så han får også flaske .. Vires søn er meget mor syg lige for tiden, sp han bliver hys når han er ved din far, og så bliver far lige så hys .. 

Forleden da han gav vores sæb flaske ( og også havde mistet tålmodigheden ) så jeg han bare tvang den sutteflaske i munden på ham, mens han lå og græd, i ved sådan hurtigt og enormt utålmodig. Den anden Dag opdagede jeg tilfældigvis vores søn havde lidt blod i munden.. HAn blødte fra den der streng man har under overlæben over fortænderne .. Så igen nu her, tog han ham imens jeg sov, og vågnede ved min dreng igen græd hysterisk, og en far der skælder ud over han ikke gider spise, blev der pludseligt stille fra farens side, men en fortsat trist dreng.. Lidt efter kommer faren ud og siger "jeg prøvede at trøste ham, ved at få ham til st sutte på min finger, havde ikke fået sutten med, og så bevæger han jo eget samtidig med, og sp ryger min negl op og kradser hul på sårer igen og nu bløder det helt vildt, har prøvet st stoppe det med stofbleen" .. Og jeg tror bare ikke på ham, nu er han gået i vrede.. Men ærlig talt, hans undskyldning for han blødte den anden dag var st han havde banket sit hovede ind i skuderen på ham et par gange .. Det hele er bare alt for tilfældigt! Og han havde i dag ret travlt med at spørge mig om hvad jeg tænkte osv eget det her.. Tror han handler ud fra sin frustrationer i stedet for fornuft .. 

Gør han skade på mit barn!? Hvad gør jeg .. Jeg skal jo væk NU hvis det er tilfældet .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Hej alle.. Skriver her fordi jeg er totalt på bar bund.. Der bliver lidt langt, men har brug for hjælp!! 

Sagen er den at, min kæreste virkelig ingen tålmodighed har, og det dræner alt og alle for energi .. Vi fik en dejlig dreng for 8 uger siden .. Desværre går amningen af lort så han får også flaske .. Vires søn er meget mor syg lige for tiden, sp han bliver hys når han er ved din far, og så bliver far lige så hys .. 

Forleden da han gav vores sæb flaske ( og også havde mistet tålmodigheden ) så jeg han bare tvang den sutteflaske i munden på ham, mens han lå og græd, i ved sådan hurtigt og enormt utålmodig. Den anden Dag opdagede jeg tilfældigvis vores søn havde lidt blod i munden.. HAn blødte fra den der streng man har under overlæben over fortænderne .. Så igen nu her, tog han ham imens jeg sov, og vågnede ved min dreng igen græd hysterisk, og en far der skælder ud over han ikke gider spise, blev der pludseligt stille fra farens side, men en fortsat trist dreng.. Lidt efter kommer faren ud og siger "jeg prøvede at trøste ham, ved at få ham til st sutte på min finger, havde ikke fået sutten med, og så bevæger han jo eget samtidig med, og sp ryger min negl op og kradser hul på sårer igen og nu bløder det helt vildt, har prøvet st stoppe det med stofbleen" .. Og jeg tror bare ikke på ham, nu er han gået i vrede.. Men ærlig talt, hans undskyldning for han blødte den anden dag var st han havde banket sit hovede ind i skuderen på ham et par gange .. Det hele er bare alt for tilfældigt! Og han havde i dag ret travlt med at spørge mig om hvad jeg tænkte osv eget det her.. Tror han handler ud fra sin frustrationer i stedet for fornuft .. 

Gør han skade på mit barn!? Hvad gør jeg .. Jeg skal jo væk NU hvis det er tilfældet .. 

Nu ved jeg ikke om der er andre ting fra tidligere i jeres forhold der gør, at du mistænker din kæreste for at gøre skade på jeres barn, men umiddelbart tænker jeg at du overreagerer.

Det er selvfølgelig ikke i orden at tvinge flasken i barnet, men jeg tror alle der er blevet forældre kan nikke genkendende til at de små poder kan gøre en vildt frustreret og at man i afmagt forsøger et eller andet, som man efterfølgende når man er ude af situatione godt kan se ikke var det smarteste.

Jeg tænker også at når man bliver mor, træder et vanvittigt beskytterinstinkt pludselig i kraft og man vil gøre alt for at gøre det godt og rigtigt for sin lille baby. Og at man som mor ofte bliver rigtig hurtigt god til at aflæse babys signaler, hvorimod det ofte tager lidt længere tid for far. Og når du så ovenikøbet udviser skepsis og manglende tiltro til hans evner som far, så kan det være rigtig svært for ham at finde fodfæste.

Jeg synes du skal tage en snak med ham så i i fællesskab kan finde ud af hvordan i bevæger jer videre så du kan stole på hans evner og han får rum til at finde sig selv i den ny rolle.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Nu ved jeg ikke om der er andre ting fra tidligere i jeres forhold der gør, at du mistænker din kæreste for at gøre skade på jeres barn, men umiddelbart tænker jeg at du overreagerer.

Det er selvfølgelig ikke i orden at tvinge flasken i barnet, men jeg tror alle der er blevet forældre kan nikke genkendende til at de små poder kan gøre en vildt frustreret og at man i afmagt forsøger et eller andet, som man efterfølgende når man er ude af situatione godt kan se ikke var det smarteste.

Jeg tænker også at når man bliver mor, træder et vanvittigt beskytterinstinkt pludselig i kraft og man vil gøre alt for at gøre det godt og rigtigt for sin lille baby. Og at man som mor ofte bliver rigtig hurtigt god til at aflæse babys signaler, hvorimod det ofte tager lidt længere tid for far. Og når du så ovenikøbet udviser skepsis og manglende tiltro til hans evner som far, så kan det være rigtig svært for ham at finde fodfæste.

Jeg synes du skal tage en snak med ham så i i fællesskab kan finde ud af hvordan i bevæger jer videre så du kan stole på hans evner og han får rum til at finde sig selv i den ny rolle.

Jo jeg bliver også selv mega frustreret nogle gange, men mine bevægelser bliver ikke voldsomme overfor mit barn .. Prøvede jo at snakke med ham, sags svare set udefra, og SF hvad jeg kunne høre og tilfældet under hele, synes jeg bare virkede lidt for .. Ja tilfældigt .. Og så fordi der altså bare var blod over der hele.. Det er bare måden han fortæller det på, hans kropssprog og væremåde efter set skete. Han virker umiddelbart ret ligeglad med lige nu jeg havde list svært ved at tro på ham .. Han ee bare typen bpr han mister tålmodigheden smadre han de ting see irritere ham , alle ting i vores hjem har fået en tuenigennem huset ( dog ikke mig ) men selv dyrene osv.. Synes bare tilfældigheden i at hans finger kradser vores søn der, hvor han tilsyneladende skulle havde banket hovedet ind i hans skulder bliver rent igen.. Kan godt være jeg overreagere , men synes bare han bliver værre og værre temperemant mæssigt 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jo jeg bliver også selv mega frustreret nogle gange, men mine bevægelser bliver ikke voldsomme overfor mit barn .. Prøvede jo at snakke med ham, sags svare set udefra, og SF hvad jeg kunne høre og tilfældet under hele, synes jeg bare virkede lidt for .. Ja tilfældigt .. Og så fordi der altså bare var blod over der hele.. Det er bare måden han fortæller det på, hans kropssprog og væremåde efter set skete. Han virker umiddelbart ret ligeglad med lige nu jeg havde list svært ved at tro på ham .. Han ee bare typen bpr han mister tålmodigheden smadre han de ting see irritere ham , alle ting i vores hjem har fået en tuenigennem huset ( dog ikke mig ) men selv dyrene osv.. Synes bare tilfældigheden i at hans finger kradser vores søn der, hvor han tilsyneladende skulle havde banket hovedet ind i hans skulder bliver rent igen.. Kan godt være jeg overreagere , men synes bare han bliver værre og værre temperemant mæssigt 

Har han kastet med jeres dyr!?

Hvorfor i alverden er du sammen med sådan idiot, se at tage din søn og jeres dyr og komme væk i en fart.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes ikke, det lyder godt, men der er simpelthen for mange informationer, jeg ikke får med, fordi dele af teksten er uforståelig - "og så bevæger han jo eget samtidig med, og sp ryger min negl op og kradser hul på sårer igen" - "sags svare set udefra, og SF hvad jeg kunne høre" - "Han ee bare typen bpr". Jeg er usikker på, hvad der skal stå, og det er for alvorligt til, at jeg vil gætte mig frem.
Det ligner tastefejl - kan du ikke evt. lige se teksten igennem, før du sender? Det er bestemt ikke for at dunke dig i hovedet.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Babilooo

Hvis din søn har suttet på hans finger kan neglen godt kradse så de bløder lidt.

men at han kaster med dyrene..? Og du synes han er voldsom i sine bevægelser overfor baby er foruroligende. Forstår ikke helt det med den første blødning. Et barn der lige pludselig kaster hovedet så det bløder fra munden... Eller hvad.? Lyder mærkeligt.  

Jeg ville skrive eksempler ned og give ham et ultimatum om at han søger hjælp for sit temperament.. For ellers går du.  Hvis han kaster med dyr, er der ikke lang fra at han "kaster med dig". man kan sagtens komme til at giveen flaske for voldsomt ... Men nu har du set ham kaste med mange ting og din søn har blødt to gange. Jeg ville sige at ham ikke får lov til at være alene med ham,  før han får hjælp, og du ser en ændret adfærd

Det kan ende galt for din lille søn... Lad tvivlen komme ham og ikke manden til gode. Då en psykolog på i morgen....! Eventuelt gennem sundhedsforsikring eller egen læge.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Abracadabra

Lavtuddannede umodne mænd med dårlig impulskontrol (adhd?) er i klart større risiko for at udøve vold mod spædbørn. Bare lidt baggrundsfakta. 

Vold mod spædbørn er formentlig underrapporteret - og det er det er meget farligt for at spædbarn at bo sammen med en voldelig forælder. Spædbørn bliver typisk udsat for rystevold, og det kan være dødeligt og medføre hjerneskade. 

Nåh, fakta til side. 

Du mistænker, at din kæreste er voldelig overfor jeres spædbarn - og det lyder som en rimelig mistanke. Du skal ud af huset og få talt med din læge. Måske skal dit barn undersøges af en børnelæge til vurdering. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Abracadabra

I øvrigt er skader mod læbebåndet (som du beskriver) den mest klassiske skade, børn får ved slag mod ansigtet. 

8 uger gamle børn har slet ikke kraft til at pådrage sig selv skader på dén måde. 

Dit barn er udsat for vold indtil andet er bevist. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

lineog4

Puha det er et af de der dilemmaer, hvor jeg bare tænker øv der skal vurderes rigtigt. For enten er der super vigtigt du og din søn kommer væk og din kæreste får hjælp, eller også er det super vigtigt du stoler på din kæreste. Og hvis du stoler på ham men skulle have gået, så er din søn i fare. Hvis du går og du burde have stolet på ham, så er er far/søn forhold i fare. 

Først vil jeg sige, der lille bånd der oppe kan man få skadet meget let, fx ved et hoved der får dinglet og slået sig på en skulder og ved at man får revet med en negl, så historierne er på ingen måde utroværdige. Men samtidig så ringer dine alarm klokker og de ringer vel ikke "bare" pga de to ting tænker jeg. 

Personligt ville jeg nok i en uge fx ikke lade far være alene med søn, men altid have et øje på dem og så se om der noget der vækker din mistanke. Men jeg ville også guide i frustrationssituationere og anerkende frustrationen. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Cvbn

Sikke en væmmelig situation du sidder i. Jeg må desværre erklære mig enig med "abrakadabra" - jeg synes, det lyder som nogle voldsomme og ret typiske skader, din søn har, og jeg synes, at det lyser ud af dit indlæg, at du slet ikke stoler på ham. Helt ærligt; jeg havde pakket min søn og var flyttet væk. Ville aldrig turde lade ham være alene med barnet og ville ikke leve i sådan et forhold.

spørg evt din sundhedsplejerske om råd, men jeg har da aldrig revet mine unger til blods selvom de har været nok så hysteriske og suttet på fingre osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.