Er det rigtig baby ikke må sove i kombivogn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

Julemusen

Hvis det er en kombivogn uden fast kaleche skal man i hvert fald passe på med regnslag. Med fast kaleche menes at det stykke oppe ved hovedet ikke kan foldes frem og tilbage lige uden videre. Der var et barn der blev kvalt her i Aalborg, da kalechen røg tilbage pga vind og derfor lå regnslaget lige over hovedet på ham. Og et andet barn var ved min dagplejemor havde selv fået fat i kalechen og trukket den tilbage. Men der var heldigvis kun fluenet på. Derfor er der regler i Aalborg om, at børn ikke må sove i kombivogn med regnslag mere i dagplejen. Der med om de er stabile ved jeg ærligt ikke noget om. Der er jo så mange modeller, så tror da også det kommer an på lige at kigge kombivognen efter for de ting når man køber. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

Mortil2drenge<3

Saphiira skriver:

Tror nu godt de må det hvilken vogn har I købt? 

En emmaljunga 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Mortil2drenge<3

Julemusen skriver:

Hvis det er en kombivogn uden fast kaleche skal man i hvert fald passe på med regnslag. Med fast kaleche menes at det stykke oppe ved hovedet ikke kan foldes frem og tilbage lige uden videre. Der var et barn der blev kvalt her i Aalborg, da kalechen røg tilbage pga vind og derfor lå regnslaget lige over hovedet på ham. Og et andet barn var ved min dagplejemor havde selv fået fat i kalechen og trukket den tilbage. Men der var heldigvis kun fluenet på. Derfor er der regler i Aalborg om, at børn ikke må sove i kombivogn med regnslag mere i dagplejen. Der med om de er stabile ved jeg ærligt ikke noget om. Der er jo så mange modeller, så tror da også det kommer an på lige at kigge kombivognen efter for de ting når man køber. 

Vil bare mene når man giver så mange penge for noget så skal sikkerheden da også være i orden 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Julemusen

Molly90 skriver:

Vil bare mene når man giver så mange penge for noget så skal sikkerheden da også være i orden 

Tror det handler om hvad produktet er fremstillet til af brug. En barnevogn er der specifikke krav til mens der er andre til en kombivogn. Men ja man bliver da lidt utryg især når det i forvejen er en jungle at vælge vogn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.