kalorier på en dag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

Becks

Anonym skriver:

jeg skriver til jer fordi jeg har brug for et godt råd.

jeg er så meget i tvivl om hvad mit dagelig kalorie behov er håber her sidder en som kan svare mig med et ca tal..

jeg skal ikke tabe mig men heller ikke tage på men synes det svært ikke at tage på

jeg er stillesiddene hele dagen pga smadret knæ og en dårlig arm som ikke kan bruges.. jeg er hjemme dagen lang da morfin gør mig usikker.. jeg er kræsen spiser ingen salat grøntsager eller frugt.. eller jo banan og kartofler så jaaa jeg ved godt jeg ikke er sund... og de sidste mange uger har jeg guffet chips og is og kage hver eneste dag... har taget en kold tyrker og de sidste par dage har jeg simpelhen været så ufattelig energiforladt og utilpas det at løfte armen er hårdt og tror det fordi min krop er i chok over det usunde er væk. jeg vil gerne vis jeg kunne spise chips osv i weekenden så imorgen må jeg gerne.. men tror måske også jeg har dummet mig for plejer ofte at få pommes osv til aftensmad og boller til frokost og forskeligt til morgenmad men de sidste 3 dage har jeg levet efter en fast plan i mit hoved..

morgen 150 gram skyr. 10 mandler 15 gram muslii

frokost 150 gram skyr 10 mandler 15 g muslii

aftensmad 300 gram kylling filet og 100 gram pasta (før kogning )

og det jo slet ikke det jeg plejer at spise plejer at få en del mere bare boller i sig selv er jo en del kalorier.. tror i det fordi min krop er i chok over at jeg har levet sådan at jeg er så skidt og energi forladt... hvad må jeg få af kalorier når jeg sidder stille hele dagen er 152 og vejer 49 kg

Det der er  alt for lidt mad :)

Du skal også have 3 mellemmåltider..

Kan du lide hytteost, avocado, laks, makrel osv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

Leneur

Anonym skriver:

jeg er kræsen hvad salat.grøntsager og frugt angår kan ikke klare konsistensen spiser heller ikke slik af den grundt.. og pasta må der ikke være bid i ej heller ris eller kartofler.... så jaaa er vis temmelig kræsen og mega kød og brød glad

Grøntsager kan jo koges og blendes og kommes i kødsovs, farsbrød, supper og brød. 

Hvis du kan lide bare lidt fisk er det også en god ide at få spist noget af det. Æg er også godt og i alle afskygninger, nu elsker jeg blødkogte æg, så det er et par gange i ugen jeg koger 2 æg og rister en skive rugbrød uden smør til morgenmad og det mætter så godt

Jeg er heller ikke så god til frugt men en banan skåret i skiver og på et par stykker groft knækbrød, er både godt til morgenmad eller som mellemmåltid.

Nødder, lige pt er det soyamandler der er min bedste snack, så en 5-10 mandler til et mellemmåltid men feta og oliven er også en god kombination.

Synes du skal prøve at eksperimentere lidt og finde de grøntsager som du ikke helt væmmes ved og prøve at få dem inddraget i dine måltider. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

det må havde været pga for lidt mad for har det meget bedre efter jeg har fået mere kuldhydrats mad og mere fedt =mere energi... fik dog lidt et chok vi har ikke haft en vægt længe og troede jeg havde taget på da det føles sådan og ligner det men vægten sagde imorges (inden tøj og mad) 46.5 ups det var ikke lige meningen.. men fatter det ikke for vi har virkelig ædt meget chips kage slik osv osv hver dag plus usund aftensmad... må være det man kalder tyndfed selv min famillie siger når vi er sammen hvor jeg gør af det for har en dårlig mani med at dele på facebook når vi får noget lækkert is og ligne og folk bliver altid sådan hold da op der er meget is eller ligne men alligevel sidder jeg på flade hele dagen herhjemme pga helbred og er kun 152 og nu kun 46.5 kg fatter det seriøst ikke for min mave er blevet mere slasket og dellet.. må være mit eget blik på min krop der er noget galt med eller at jeg har tabt mine muskler og taget på i fedt. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Mor til Ella

Du spiser alt for lidt

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Husk lige en vitaminpille og husk også på at der er kcal i drikkevare pånær de fleste light, vand, kaffe og the 

får vitaminpiller resten af livet fordi jeg ikke kan optage det nok heller ikke d3 vitamin da jeg har en sygdom der gør det men tak 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor til Freia <3 skriver:

Hej

Jeg har lige lært om det på min uddannelse. 

Hvis du vejer 49 kg,  vil din krop bare for at fungere have brug for 49 x 100 = 4900 kj i døgnet.  Det er det din krop forbrænder,  hvis du sidder på en stol hele dagen,  uden at indtage mad. 

Du siger derudover at du er stillesiddende både på arbejde og i fritiden - derfor skal de 4900 kj ganges med 1,2. Dvs 4900 x 1,2 = 5880 kj pr døgn. 

For at omregne til kalorier,  skal du dividere med 4,,2.

Du skal altså have 5880 kj /4,2 = 1400 kalorier pr døgn,  for at holde vægten. 

taak 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Becks skriver:

Det der er  alt for lidt mad :)

Du skal også have 3 mellemmåltider..

Kan du lide hytteost, avocado, laks, makrel osv?

ja normalt får jeg 4 måltider  men kunne ikke få handlet så måtte strække maden og det kunne virkelig mærkes på energien min krop var total tung bare det at løfte armen var mega hårdt haha har ikee problemer med energi nu og nu ved jeg hvad jeg ca skal ha for ikke at tabe mig og skal lige havde taget 2 kg på igen :O ups

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Du spiser alt for lidt

spiser ikke sådan normalt men kunne ikke handle og måtte derfor strække varene lidt så det gik ud over min energi... men skabene er fyldt og det er mine depoter også så nu kan jeg da løfte armen uden at det hårdt hehe  

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Grøntsager kan jo koges og blendes og kommes i kødsovs, farsbrød, supper og brød. 

Hvis du kan lide bare lidt fisk er det også en god ide at få spist noget af det. Æg er også godt og i alle afskygninger, nu elsker jeg blødkogte æg, så det er et par gange i ugen jeg koger 2 æg og rister en skive rugbrød uden smør til morgenmad og det mætter så godt

Jeg er heller ikke så god til frugt men en banan skåret i skiver og på et par stykker groft knækbrød, er både godt til morgenmad eller som mellemmåltid.

Nødder, lige pt er det soyamandler der er min bedste snack, så en 5-10 mandler til et mellemmåltid men feta og oliven er også en god kombination.

Synes du skal prøve at eksperimentere lidt og finde de grøntsager som du ikke helt væmmes ved og prøve at få dem inddraget i dine måltider. 

vi blender også grøntsager i kødsovs men smager nu bedst uden dog giver det mere fylde. og kan også godt lide smoothie. men har ingen blender og så skal der helst sukker i så det bliver lidt jordbærmilkshake agtig det er konsistensen jeg ikke er glad for desværre.. ville virkelig ønske jeg bare kunne spise det.. for det er vildt pinligt f.eks at bestille en burger uden salat de glor sådan på en for kvinder er jo ofte sådan de helst vil havde salaten og ikke det andet eller når vi spiser hos folk så frygter jeg det er grøntsags ting haha 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.