Kæmpe baby 37+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.260 visninger
17 svar
14 synes godt om
21. januar 2016

Mullesmith

Var til scanning idag 37+0 og "lillemanden" blev målt til 3724g  hold da ferie en kraftig gut blev der også sagt til det! Han kan nok nå op omkring de 5kg sagde manden så der scannede, men så skulle vi overveje kejsersnit, så fik en ny tid 11/2 som er terminsdatoen. Jeg er spændt og lidt bange for hvor stor han har tænkt sig at blive, jeg vil så gerne undgå kejsersnit igen  jeg er ikke engang selv særlig høj (167) men er lidt til den gode side vægtmæssigt, forstår ikke hvorfor jeg laver sådan nogen store unger. Andre med store børn og hvordan gik fødslen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Carina:-)

Du er tjekket for sukkersyge?

Kan desværre ikke komme med erfaringer da jeg får børn i den lille ende på trods af type 1 diabetes .

Men har en veninde der har fået børn på 5+ kg og hun fik af vide at store børn tit er lettere at føde end de små. 

Men hvis de anbefaler dig ks ville jeg bestemt tage imod det især fordi det gør de kun hvis de mener der er en god grund. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Mullesmith

Carina:-) skriver:

Du er tjekket for sukkersyge?

Kan desværre ikke komme med erfaringer da jeg får børn i den lille ende på trods af type 1 diabetes .

Men har en veninde der har fået børn på 5+ kg og hun fik af vide at store børn tit er lettere at føde end de små. 

Men hvis de anbefaler dig ks ville jeg bestemt tage imod det især fordi det gør de kun hvis de mener der er en god grund. 

Ja jeg har ikke fået sukkersyge denne gang, havde det sidste gang. Mont blodsukker ligger nærmest lidt i den lave ende denne gang. Så det kan ikke være det. Håber min krop ikke producere størrer end jeg kan klemme ud 

Anmeld Citér

21. januar 2016

MomInTheMaking

Mullesmith skriver:

Var til scanning idag 37+0 og "lillemanden" blev målt til 3724g  hold da ferie en kraftig gut blev der også sagt til det! Han kan nok nå op omkring de 5kg sagde manden så der scannede, men så skulle vi overveje kejsersnit, så fik en ny tid 11/2 som er terminsdatoen. Jeg er spændt og lidt bange for hvor stor han har tænkt sig at blive, jeg vil så gerne undgå kejsersnit igen  jeg er ikke engang selv særlig høj (167) men er lidt til den gode side vægtmæssigt, forstår ikke hvorfor jeg laver sådan nogen store unger. Andre med store børn og hvordan gik fødslen?

Det er en skrøne at det er sværere at føde store børn (selvfølgelig med det forbehold at vi ikke er ude i at føde en 8 kilos unge )

Min datter vejede 4920 gr og den eneste skramme jeg fik var fordi overlægen var lidt hård ved mig og endte med to små sting i den ene side, dernede. Fødslen gik som den skulle, med lidt hjælp fra ve-stimulerende drop, men ellers helt naturligt.. at jeg så er sart og ikke har lyst til at gøre det igen har nu intet med hendes størrelse at gøre.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Mullesmith

LonglivetheQueen skriver:

Det er en skrøne at det er sværere at føde store børn (selvfølgelig med det forbehold at vi ikke er ude i at føde en 8 kilos unge )

Min datter vejede 4920 gr og den eneste skramme jeg fik var fordi overlægen var lidt hård ved mig og endte med to små sting i den ene side, dernede. Fødslen gik som den skulle, med lidt hjælp fra ve-stimulerende drop, men ellers helt naturligt.. at jeg så er sart og ikke har lyst til at gøre det igen har nu intet med hendes størrelse at gøre.

Så jeg skal nok kunne klare at føde ham her bettemand hvis han nærmer sig de 5kg  

Anmeld Citér

21. januar 2016

Becks

Mullesmith skriver:

Det var en stor dejlig basse <3

Min vejer 2517 gr. jeg er 38+1 :D

Anmeld Citér

21. januar 2016

Mullesmith

Becks skriver:

Det var en stor dejlig basse <3

Min vejer 2517 gr. jeg er 38+1 :D

Det var så til gengæld en lille en du har dig  kunne være sjovt st se dem ved siden af hinanden når de kommer ud 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Becks

Mullesmith skriver:

Det var så til gengæld en lille en du har dig  kunne være sjovt st se dem ved siden af hinanden når de kommer ud 

Ja :)

Bliver også fulgt med scanninger, fordi hun svinger lidt i vægt :)

Haha, ja det kunne være sjovt <3

Anmeld Citér

21. januar 2016

alenemor42

Jeg blev også vægt scannet hele vejen igennem og den sidste scanning sagde ca. 3600 i uge 36

Jeg fødte i uge 39 en dreng på 3560 g.

Man kan altså ikke helt regne med det  

Anmeld Citér

21. januar 2016

lineog4

Først jeg kunne kun mærke forskel da jeg kom til skuldrene på ham på 4780 og hende på 4040. 

Dernæst jeg er blevet vægtscannet med de sidste to og scanningen holdt overhovedet ikke. Liam blev to uger før han kom ud scannet til at ville ende på lige under 4 kilo og endte på 4780. Linus blev en uge før termin og to uger før han blev født scannet til lige omkring de 3400 og han kom ud og vejede 4370... Det er jo så den "forkerte" vej i forhold til hvad du nok ville ønske dig, men det er bare for at sige scanninger er ikke objektive og korrekte hver gang (det er skøn heller ikke for min ene datter blev også skønnet et kilo forkert). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.