Ammehjælp af garvede familiemedlemmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mrsopsand skriver:

Jeg har brugt min mor meget, men hun kunne ikke hjælpe mig med at få min søn til at tage fat.

Jeg havde 4 dage på barselsgangen fordi jeg var usikker på amningen, og jeg er rigtig ked af at der var så travlt at man ikke kunne få den rette hjælp. De satte en suttebrik på brystet og så fik han fat og så blev vi ellers bare sendt hjem uden nogen form for vejledning omkring hvordan man tog brikken af igen. Det resulterede i et ammeforløb med suttebrik indtil jeg selv fandt en teknik da han var omkring de 4 1/2 måneder hvor vi så smed den. Kunne jeg gøre det om ville jeg sige nej til suttebrikken så jeg havde lært den rigtige teknik fra starten. Så tror jeg også min søster og mor kunne ha hjulpet mig bedre hvis jeg havde nogle spørgsmål. Jeg brugte dog dem meget da vi gennemgik en ammestrejke som jeg var ved at gå i panik over, hvor de fik mig beroliget meget og hjalp mig til at fortsætte. Vi har siden haft omkring 4 ammestrejker som vi har kæmpet os ud af med hjælp fra min mor og søster så jeg har været super glad for at ha deres hjælp. 

Ja, det er rigtig trist at de ikke har tid til at hjælpe ordentligt. Jeg var selv enormt heldig med min første. Et par timer inden vi skulle hjem på 4 dagen kom der en ældre sygeplejerske ind der viste mig en teknik der endelig virkede for min søn. Indtil da havde han ikke kunnet få fat. Ellers havde jeg nok måttet give op...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
linkon skriver:

Jeg har efter og ha gået igennem mange af de her ammedebatter og spørgsmål om hjælp indsæt hvor heldig jeg rent faktisk var! Jeg fik lidt hjælp med at lægge min datter til første gang, og det var det, og amningen kørte bare :-)

Jeg fik alligevel mange råd på vejen af familien og var meget taknemmelig for rådene, uden at jeg gjorde brug af dem, men havde jeg haft problemer ville jeg uden tvivl ha spurgt nogen i min familie, jeg er jo meget mere komfortabel med dem end med nogen fremmede sygeplejersker :-)

Ja, børn er virkelig forskellige. Min ældste ville ikke tage fat og var i det hele taget meget sløv den første uge. Min yngste fandt selv brystet med det samme og jeg nåede ikke at se råmælken, han slap kun lidt to dage efter faktisk fantastisk oplevelse efter den svære start med nr. 1

Anmeld Citér

20. januar 2016

Ka+Ma=Be

Det tror jeg såmænd sagtens jeg kunne have gjort ☺ men min mor havde ikke selv et succesfuldt ammeforløb, som stoppede efter 4-5 uger (vi blev indlagt, pga stor undervægt) 

Derfor havde hun ikke konkrete råd at bidrage med. Men hun var stadig en stor støtte igennem frustrationerne og besværet i startfasen ind til det lykkedes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.