Beholde Ex'ens efternavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.012 visninger
20 svar
14 synes godt om
18. januar 2016

hanm

Vi skal giftes og glæder os, men jeg har et dilemma, som jeg godt kunne tænke mig jeres tanker omkring. Vi har begge været gift før og kæreste vil gerne beholde det efternavn hun har fra sin ex-mand. Hun er meget glad for navnet og vil ikke have det samme navn som min ex-kone. Mit efternavn er et unikt navn for vores familie. Jeg vil ikke have problemer med, at hun beholder sit pigenavn, men jeg har det noget svært ved, at hun holder fast i Ex-mandens navn. De har ingen børn sammen

Hvad siger I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

Liv_86

I min verden, meget mærkeligt. 

Personligt ville jeg hvis jeg blev skilt allerede med det samme få fjernet det navn jeg havde taget mig, i forbindelse med at blive gift. 

Kan ikke forstå at hun vil beholde hendes x mands navn. Jeg synes bestemt det er noget underligt noget. 

Og når hun fx heller ikke vil have du/I skal have din x navn. Synes hun er lidt dobbeltmoralsk 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Loa

Jeg ville synes det var mega mærkeligt at være gift med én som havde beholdt sin x's navn.

Ja selvfølgelig er det ærgerligt at din x også har dit efternavn, men det er jo lidt svært at ændre på.

Anmeld Citér

18. januar 2016

Julemusen

Jeg kan ærligt godt forstå at hun vil beholde efternavn, om det så er et hun blev døbt, har taget senere i livet eller giftet har sig til. Jeg ville aldrig kunne ændre mit mellemnavn eller efternavn igen, fik ændret det som barn pga forældres skilsmisse,  da det er utroligt svært at vende sig til nyt navn. Så da jeg blev gift beholdte jeg mit fulde navn. Ens navn er en del af ens identitet og hvis hun er glad for navnet og føler at det er hendes, ligemeget hvor det kommer fra, kan det så ikke være ligemeget for dig?  

Jeg kender også flere der ændrede navn ifb med ægteskab men senere ændrede det tilbage igen, da de simpelthen ikke kunne vænne sig til det. Vi er alle forskellige og har forskellige følelser og forhold til vores navne. Det skal man respektere. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Liv_86

Okay havde ikke lige set at din x kone stadig har dit efternavn. 

Men det kan du jo ikke ændre på. Du kan da ikke tvinge din x kone til at skifte navn. 

Kan måske godt følge hende i at hun så ikke vil hedde det. Kunne I så ikke få hendes pigenavn?

Anmeld Citér

18. januar 2016

hanm

Liv_86 skriver:

Okay havde ikke lige set at din x kone stadig har dit efternavn. 

Men det kan du jo ikke ændre på. Du kan da ikke tvinge din x kone til at skifte navn. 

Kan måske godt følge hende i at hun så ikke vil hedde det. Kunne I så ikke få hendes pigenavn?

Det kunne vi måske godt, men det ønsker hun ikke. Jeg er også eneste mandlige bærer af vores familienavn og det er en del af mit professionelle "brand", så det ville betyde, at jeg skulle bruge to navne - et privat og et professionelt. Hendes børn har hendes pigenavn og deres fars efternavn (ikke ex-manden)

Anmeld Citér

18. januar 2016

Mom2Two

hanm skriver:

Vi skal giftes og glæder os, men jeg har et dilemma, som jeg godt kunne tænke mig jeres tanker omkring. Vi har begge været gift før og kæreste vil gerne beholde det efternavn hun har fra sin ex-mand. Hun er meget glad for navnet og vil ikke have det samme navn som min ex-kone. Mit efternavn er et unikt navn for vores familie. Jeg vil ikke have problemer med, at hun beholder sit pigenavn, men jeg har det noget svært ved, at hun holder fast i Ex-mandens navn. De har ingen børn sammen

Hvad siger I?

Jeg ka godt forstå hende, jeg ville heller ikk hedde det samme som min mands x, aldrig... Jeg ville beholde det navn jeg havde, og så ka du jo beholde dit - man behøver vidst slet ikk skifte navn mere fordi man gifter sig. Mit efternavn er meget specielt, købt osv... Det ska aldrig ændres, hvis jeg en dag ska giftes, så ska HAN ta mit navn..

Anmeld Citér

18. januar 2016

Diosa85

Synes det er noget underligt noget. Bliver man ikke gift af kærlighed og ikke pga navnet? 

Kan da være fuldstændig ligemeget hvad efternavnet er. Det vigtigste er vel at i giver hinanden ja på kærligheden?

Anmeld Citér

18. januar 2016

SandraXOXO

Hvorfor beholder i ikk bare hver jeres navn? Hun er tydeligvis glad for det hun hedder nu (Eks eller ej det ændre jo ikk på noget i min verden) og du er glad for dit. At blive gift handler om kærlighed, ikke om at få samme navn  jeg vil aldrig hedde min mands efternavn, og han vil ikke hedde mit og det har aldrig været et problem herhjemme. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

EnGodMor

Tja, syntes det er mærkeligt at hun vil beholde x mandens navn, men måske det bare er noget  nogle kvinder Gør, siden din x kone stadig har dit navn?

Men i kan jo sagens blive gift, og bare beholde jeres navne som de er nu, det er jo altså bare et navn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.