KS - Nogen med varrige mén?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2016

VIPpigen

Jeg vil til hver en tid vælge Vagns fødsel. Vores ældste er født normalt og præmatur. Vores yngste er taget ved aks og jeg var dårlig gående 3 uger efter fødslen. Mit ar er vind og skæv og det virkelig hastede, men det er helet rigtig pænt, jeg har flere i terminsgruppen på få som havde problemer efter ks. 

En var indlagt og hullet ikke lukkede, og hun havde et åbent sår i mange uger som skulle renses og skiftes gase  på. 

Jeg har selv fået at vide at De ikke længere laver ks uden "gyldig" grund,  men hvad det indebærer og hvorfor, det aner jeg ikke. Vi er færdige med at få børn ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2016

GrønStjerne

Hej Tullemor

Jeg har fået pks 2 gange, pga en første fødsel som bestemt ikke var sjov.

Jeg har varige men fra min vaginale fødsel, men ingen fra mine to ks.

En anden skriver at hun til enhver tid ville vælge vaginal over ks. Jeg har det så omvendt.

Du skal have noget ordenlig vejledning i forhold til din situation. Jeg gik med smerter efter min første fødsel længe. Efter godt halvandet år blev jeg udredt og fik at vide at ks var bedste valg for mig.

Jeg ville få fat i en gynækolog til at tjekke dig, og ud fra hvad hun siger kan hospitalet vejlede dig.

Da jeg skulle have mit ks ved anden fødsel stødte jeg på en jm som også havde den der holdning med at ks er noget møg. Da jeg så fik fortalt PRÆCIS hvorfor jeg skulle have det - og det var eksplicit med info om gener jeg havde endnu - var der en helt anden holdning til det.

Der er helt klart nogen for hvem det er det bedste valg, og der er dem der ønsker at føde vaginalt selv. Det er dig der skal føde, og dig der skal have kroppen til at fungere bagefter. Du skal selvfølgelig vælge den bedste løsning for dig.

Hvis du har brug for noget info af nogen art kan du bare skrive en privat besked

Anmeld Citér

14. januar 2016

klmf

Jeg kender en, hvis mave er fuldstændig ødelagt efter kejsersnit. Mavemusklerne har de opgivet at få til at vokse sammen, så det hele hænger udover kanten så at sige. Hun er voldsomt ked af det og det påvirker hende meget. Der kan også ske skader ved vagina fødsel, men da der kan være øget risiko for komplikationer skal fødestederne selvfølgelig oplyse om det. Og så er det jo sådan, at man i DK ikke som sådan kan bestille et operativt indgreb af den type, der skal være en indikation for at vælge et planlagt ks. Der kan være mange gode grunde til at vælge ks, det skal bare være på et informeret grundlag. 

Håber I får valgt den bedste løsning for din kommende fødsel 

Anmeld Citér

14. januar 2016

Liv_86

tullemortilsnart2 skriver:

Overvejer kraftigt planlagt kejsersnit her 2. gang (havde en virkelig dårlig fødsel og er nu så skræmt!)

.. men hende der scannede mig, sagde at det ikke er valgfrit på Åbenrå sygehus (der skal være en meget god grund) og at det var bedst at føde normalt, da man kunne få varrige mén af det.. noget med mavemusklerne nævnte hun - tænker bare på mit job, har et hårdt fysisk arbejde - hvad hvis jeg ikke kan arbejde mere efter, er man sikret på nogen måde ved KS? 

Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre.. var sikker på kejsersnit var det rette .. 

Min veninde fik akut kejsersnit for 3 år siden og fin varige mén. Hun har konstant smerte og kunne ikke særlig meget. Hun er sygeplejerske og har stort set været sygemeldt. 

Hun er fået alverdens undersøgelser men de kan ikke finde ud af hvad der er galt. 

Under hendes nr 2 graviditet skulle hun så havde lavet kejsersnit oveni det gamle, da de mente det måske kunne skyldes nerver sat forkert sammen eller arvæv. Under denne graviditet var hun indlagt det meste at tiden pga smerter og fik morfin og kunne derfor ikke være hjemme ved hendes første barn. 

Det nye kejsersnit hjalp så ikke. Det er 1 år siden. Hun tager tonsvis af medicin hver dag og kan stort set ikke noget med hendes børn. Lægerne er stadig i gang med at finde ud af hvad der er galt og evt. Skal ske. 

Det er selvfølgelig ikke en speciel god historie, men på baggrund af hvordan min veninde har det ville jeg i hver fald ikke selv vælge KS medmindre det galt liv eller død. 

Selvfølgelig går det ikke så galt for alle

Anmeld Citér

14. januar 2016

Mom2Two

Overvejer kraftigt planlagt kejsersnit her 2. gang (havde en virkelig dårlig fødsel og er nu så skræmt!)

.. men hende der scannede mig, sagde at det ikke er valgfrit på Åbenrå sygehus (der skal være en meget god grund) og at det var bedst at føde normalt, da man kunne få varrige mén af det.. noget med mavemusklerne nævnte hun - tænker bare på mit job, har et hårdt fysisk arbejde - hvad hvis jeg ikke kan arbejde mere efter, er man sikret på nogen måde ved KS? 

Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre.. var sikker på kejsersnit var det rette .. 

Jeg har fået to kejsersnit, det er to år siden sidst ... og jeg har ondt i mit ar, en mærkelig følelse, for der er også steder på min mave jeg ikke kan mærke... Så det stikker ligesom inde i maven... Også har jeg den dér skønne kejsersnit bule, men det er fordi jeg har dannet ar hele vejen ind... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.