tullemortilsnart2 skriver:
nemlig! jeg har indlagt i 8 dage efter fødselen.. det gjorde sygt ondt længe! vi kunne først have sex igen efter 6,5 måned og idag 9 måneder efter gør det stadig lidt ondt.
dem jeg kender der fik AKS har ikke haft ondt så længe.
Jeg har selv kun født vaginalt, men kender en der grundet en lang og hård fødsel valgte ks næste gang og hun fortrød da det ikke var en dans på roser med er kejsersnit i forhold til smerter mm. Men der findes garanteret også modsatte historier.
Jeg havde selv en laaaaaaang fødsel med den første, 4 døgn med veer, over en times presseveer hvor jeg var aktiv pressende og et par timer med pressetrang hvor der skille prustes igennem da jeg kun var 7 cm åben. Jeg sprang her og der og alle vegne og var bare heldig ringmusklen ikke røg, de troede det. Jeg var indlagt i 6 dage, havde svært ved at gå og sex var en by i Rusland.
Jeg glemte det heldigvis indtil jeg var gravid igen og tænkte på fødslen - gisp. Jeg er så virkelig en chicken så tanken om kejsersnit og jeg var næsten ved at besvime, tanken om epidural så løber jeg skrigende væk. Jeg talte med min jordemoder om det og fik lavet en fødselsplan, hvor de lovede mig jeg max måtte gå med veer i 24 timer så skulle de gribe ind. Jeg nåede aldrig at finde ud af om planen var god, for vandet gik uden veer, fik små veer som plukveer her hjemme omkring 21 tiden gik i bad og kort efter kom veerne som en storm, korte konstante og ingen regelmæssighed og først da min man truede med ambulance fik han mig ned i bilen. Vi var på fødegangen kl 22 og 22.35 lå jeg med min datter i armene, fik en knude, tog hjem dagen efter og cyklede efter 4 dage....
At første fødsel går skidt, er lang, er hård osv er ikke ensbetydende med den næste er det samme. Nu har jeg født 4 gange, første gang var den længste, 2. Gang den hurtigste men ingen udover den første fødsel har tager mere end 3 timer og kun 1. Og 2. Gang så jeg nål og tråd efter fødslen....
Så måske en fødselsplan ville være en god ting og hvem ved måske du som mig bliver positiv overrasket og får en nem fødsel
Anmeld
Citér