Kan I hjælpe med opgaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.021 visninger
17 svar
9 synes godt om
12. januar 2016

Anonym trådstarter

Står og skal til mundtlig eksamen i samfundsfag på torsdag. Jeg er næsten færdig med opgaverne, men nu er der de sidste svære tilbage.. Jeg skriver spørgsmålene, som de står: 

•  Redegør for livsformerne i forhold til de politiske partier. Hvilke livsformer hører til blå blok og hvilke til rød blok?

Jeg ved hvad livsformerne er, men kan ikke forstå, hvordan jeg skal få blå- og rød blok med i???

• Hvordan er Bulgarien økonomisk set i forhold til Danmark? Hvilke nøgletal vil du vise det med? 

Hjææælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Står og skal til mundtlig eksamen i samfundsfag på torsdag. Jeg er næsten færdig med opgaverne, men nu er der de sidste svære tilbage.. Jeg skriver spørgsmålene, som de står: 

•  Redegør for livsformerne i forhold til de politiske partier. Hvilke livsformer hører til blå blok og hvilke til rød blok?

Jeg ved hvad livsformerne er, men kan ikke forstå, hvordan jeg skal få blå- og rød blok med i???

• Hvordan er Bulgarien økonomisk set i forhold til Danmark? Hvilke nøgletal vil du vise det med? 

Hjææælp 

Pyha det er godt nok længe siden jeg havde samfundsfag, men det med livsformerne... Kan man ikke sige at den karriere bundne stemmer blå fordi de som regel har en høj indtægt og en del betaler top skat? Derfor er de glade for f.eks skattelettelser til de højt lønnede? Hvor lønarbejder livsformen stemmer rød fordi de går mere ind for hjælp til dem med få midler? 

Det er meget kort og sort Hvidt men du kan jo selv flette mere på 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Sprit25

solskinsliv skriver:

Pyha det er godt nok længe siden jeg havde samfundsfag, men det med livsformerne... Kan man ikke sige at den karriere bundne stemmer blå fordi de som regel har en høj indtægt og en del betaler top skat? Derfor er de glade for f.eks skattelettelser til de højt lønnede? Hvor lønarbejder livsformen stemmer rød fordi de går mere ind for hjælp til dem med få midler? 

Det er meget kort og sort Hvidt men du kan jo selv flette mere på 

Det er da total forkert at sige til en eksamen uden belæg. 

Jeh tænker livsformer. Altså hvilken idealer de forskellige partier har. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

solskinsliv

Sprit25 skriver:

Nu er der jo nogen specifikke karakteristika for de forskellige livsformer, så helt forkert er det ikke.

Anmeld Citér

12. januar 2016

solskinsliv

Sprit25 skriver:

Og lige til det med belæget, der står sikkert en masse om de forskellige livsformer i samfundsfagsbogen som kan bruges som belæg for det jeg siger, så klap lige hesten inden du siger det er helt forkert, alternativt så prøv og slå livsformerne op på nettet og læs hvad de hver især står for. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Fremad

Anonym skriver:

Hjææælp 

Man mente jo før det sidste valg, at det var de lavt uddannede/lav indkomst der stemte DF....

du kan på Danmarks statistik - dst.dk. finde statestik på hvem og hvor stemmer fordeler sig på div partier

Anmeld Citér

12. januar 2016

Fremad

mht belæg så har du samtidig dette via div statestikker du bruger derfra... samtidig kan dit sidste spørgsmål også besvare på denne måde 

Anmeld Citér

12. januar 2016

lineog4

Jeg tror jeg ville indrage minerva modellen og forsøge at placere de tre livsformer inden i sådan cirka. Så viser du også du behersker både livsform begrebet og kan bruge minerva modellen. 

Så kan du også perspektivere til debatten on hvorvidt kernevælger billedet er ved at ændre sig. Den lille selvstændige erhvervsdrivende stemmer han/hun stadig konservativ? Stemmer landmanden stadig venstre? Og er de radikale stadig de intellektuelle? 

God eksamen 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Det er nu ikke helt ved siden af. Jeg går ud fra, det er Højrups tre livsformer, der hentydes til. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

solskinsliv

Mor og meget mere skriver:

Det er nu ikke helt ved siden af. Jeg går ud fra, det er Højrups tre livsformer, der hentydes til. 

Det var bestemt også det jeg gik ud fra, jeg kan ikke huske andre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.