Opskrifter på sund mad med få kulhydrater i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2016

modesty

Love Angel skriver:

Hej de damer

ja overskriftensiger lidt sig selv

og dog ikke 100% 

jeg vil meget gerne kunne finde opskrifter på mad der har få kulhydrater i. Men vil så gerne ha at det er vaiereret kost så min mand og datter også kan spise med. Så vi alle kan spise det samme mad. Istedet for at de spiser noget og jeg spiser noget andet.

så søde søde damer kom med alle jeres opskrifter,ideer og ikke mindst jeres råd

Hvorfor kan din mand og datter ikke spise med hvis der ikke er kulhydrater i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Mom2beIhope

Hjemme hos os, er det mig, som er den store grøntsagselsker  
Mand og bonusbørn spiser ikke meget grønt i maden, men laver jeg råkost, gnavestave, broccoli eller sådan er de på

Til mig selv spiser jeg ofte grove grøntsager i stedet for eks. ris, pasta og kartofler. Eks. Kylling/ boller i karry spiser jeg med fintskåret spidskål, revet gulerødder og cherry tomater til. Engang i mellem tager jeg en lille skefuld ris, men synes at det andet smager ligeså lækkert sammen

Når vi laver pasta/ kødssovs tager jeg lidt pasta, en god portion kødssovs og så ellers noget lækkert grønt

Hvis I spiser lasagne kan du fylde en masse grønt deri og bruge mindre pastaplader eller bare lave en grøntsagslasagne  
Brug kyllingekød til deller i stedet for svinekød for at spare på kalorierne der og så lave noget lækkert grønt til. Det kan være en pose frostgrønt, som du rister på en pande i lidt olie med lidt soya, honning, citron eller pesto

Hvis du vil have få kulhydrater vil jeg spise max 100g ris, pasta, kartofler, flutes til aftensmaden. Du må endelig ikke glemme at kulhydrater er godt for kroppen, men selvfølgelig skal man ikke kun leve af dem
Til morgenmad eller mellemmåltid om formiddagen kan jeg godt finde på at spise en lækker grov bolle/ ristet rugbrød med kødpålæg, mager ost og masser af grønt  Så har jeg spist kulhydrater og kan nøjes med en masse lækkert grønt samt proteiner til frokost, aftensmad og mellemmåltider

Anmeld Citér

12. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mullesmith skriver:

Du skal bare lave mad med grøntsager og kød. Google nogen gode salater, grøntsagsretter og så spis magert kød dvs. Du ikke skal spise for meget svin og okse da det er federe kød og oksekød er længere tid om at nedbrydes i vores tarme. Spis kalkun, kylling på alle mulige måder, and, fisk og skaldyr. Du kan jo finde mange opskrifter på kød og grøntsager på nettet. Jeg tror nærmest der er flere kulhydrater i det grove brød end det lyse, men kan ikke huske det. Kig på varedeklarationen, det er en stor hjælp. Ellers begynd at bruge lifesum app eller madlog.dk hvor man kan indtaste forskellige madvare og udregne hvor meget man får af kulhydrater, fedt og proteiner.

Okay det viste jeg ikke 

og okay det vil jeg huske på

men er der ikke mange kulhydrater i fisk?

Anmeld Citér

12. januar 2016

Love Angel

Mor til 4
Mullesmith skriver:

Sovesen er der kun lidt mel i, der er sikkert mere fedt i hvis den er opbagt. Men den lille smule mel er ikke synderen med mindre du drikker sovsen i litervis 

Haha ja okay på den måde

Anmeld Citér

12. januar 2016

Love Angel

Mor til 4
Mullesmith skriver:

Du skal huske at det er den samlede mængde energi (kalorier) i den mad du spiser du skal holde nede hvis du eks ønsker vægttab. Grunden til mange spare på kulhydrater er fordi at der er rigtig mange kcal i og så får de blodsukkeret til at stige hurtigt og falde hurtigt, kulhydrater er det samme som sukker. Fedt er også en kcal bombe hvorimod proteinerne er ret gode da det jo er det musklerne primært er opbygget af  så se på kcal indholdet i den mad du spiser og ikke kun kulhydrater, for du kan være ret sikker på at hvis kcal indholdet er lavt så er der også lavt kulhydratindhold. Men husk at kulhydratindholdet er for det meste det højeste tal i en hvilkensomhelst madvare, det betyder ikke at det er skidt

Ja men det også jeg netop vil frem til 

RETTER der samlet ikke er med mange kulhydrater i eller retter sagt kalorier 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Love Angel

Mor til 4
modesty skriver:

Hvorfor kan din mand og datter ikke spise med hvis der ikke er kulhydrater i?

Hehe jo jo self kan de det men mener bare når jeg vil spise sundt så varierer jeg ikke ret tit i min mad. Men hvis jeg både skal spise det samme mad som dem men samtidig spise mindre kulhydrater så skal vores mad være både varieret men også med mindre kulhydrater i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.