Hjemme hos os, er det mig, som er den store grøntsagselsker
Mand og bonusbørn spiser ikke meget grønt i maden, men laver jeg råkost, gnavestave, broccoli eller sådan er de på 
Til mig selv spiser jeg ofte grove grøntsager i stedet for eks. ris, pasta og kartofler. Eks. Kylling/ boller i karry spiser jeg med fintskåret spidskål, revet gulerødder og cherry tomater til. Engang i mellem tager jeg en lille skefuld ris, men synes at det andet smager ligeså lækkert sammen 
Når vi laver pasta/ kødssovs tager jeg lidt pasta, en god portion kødssovs og så ellers noget lækkert grønt 
Hvis I spiser lasagne kan du fylde en masse grønt deri og bruge mindre pastaplader eller bare lave en grøntsagslasagne
Brug kyllingekød til deller i stedet for svinekød for at spare på kalorierne der og så lave noget lækkert grønt til. Det kan være en pose frostgrønt, som du rister på en pande i lidt olie med lidt soya, honning, citron eller pesto 
Hvis du vil have få kulhydrater vil jeg spise max 100g ris, pasta, kartofler, flutes til aftensmaden. Du må endelig ikke glemme at kulhydrater er godt for kroppen, men selvfølgelig skal man ikke kun leve af dem 
Til morgenmad eller mellemmåltid om formiddagen kan jeg godt finde på at spise en lækker grov bolle/ ristet rugbrød med kødpålæg, mager ost og masser af grønt
Så har jeg spist kulhydrater og kan nøjes med en masse lækkert grønt samt proteiner til frokost, aftensmad og mellemmåltider 
Anmeld
Citér