ModerNatur skriver:
Jeg kigger lige med.. Min udfordring er nemlig også at finde sund kost som vi alle kan spise.. Jeg tror ikke det at spise noget andet end resten af familien er et særligt godt signal at sende..
Her spiser vi:
- Kylling i karry (hjemmelavet med jævning)
- Hakkebøffer m kartofler, jævnet sovs og gulerødder (undgå kartoflerne)
- Suppe m grovflutes (undgå melboller)
- grøntsager, kylling og nudler (med få nudler på min tallerken)
- kyllingefrikadeller, tærte af fuldkornsdej og salat
- æggekage + rugbrød
Så kan jeg så ikke liiige huske mere 
Lige som bemærkning så er der ligeså mange kulhydrater i grovbrød og sådan noget som der er i hvidt brød. Vil du spise low carb bør du helt undgå brød, pasta, ris og lignende 
Til ts:
Nu ved jeg ikke om du "bare" vil spise low carb, eller hvad det er du vil, men jeg spiser lchf (low carb high fat) og tager egentlig ofte udgangspunkt i "almindelige" retter. I stedet for at spise ris spiser jeg blomkålsris (fint hakket blomkål stegt i smør). Det kan min datter også sagtens spise.
Jeg spiser generelt rigtig meget kål fordi det er alsidigt og billigt.
F.eks. dampet blomkål i stedet for kartofler. Hvid-/spidskål i stedet for lasagne plader. Smørdampet spidskål er også lækkert tilbehør til næsten hvad som helst. Bønnefritter af grønne bønner. Revet/strimlet squash i stedet for spaghetti.
Jeg laver ikke special mad til min datter, så hun spiser løs af hvad jeg serverer 
Men ellers så er en god tommelfinger regel at spise grønt der vokser over jorden (undtaget bælgfrugter, grønne bønner er dog ok). Det indeholder generelt færre kulhydrater end grønt der vokser under jorden. Og så forsøg at undgå alt der inderholder korn, stivelse og sukker. Så er du rigtig godt på vej.