Vil bare fortælle om min helt specielle fødsel. Helt sikkert en god oplevelse, selv om nogle måske kunne tænke sig noget andet.
Det kan gøres kort.
Vågnede 01.35 d. 7/7-09 med dårlig mave (hvilket jeg var en del plaget af de sidste 3 uger inden termin) Samtidig havde jeg også en del plukkeveer (hvilket jeg heller ikke tillagde nogen betydning da det heller ikke var unormalt for mig). Mens jeg sad på toilettet gik vandet.
Jeg fik vækket min mand, som ringede til fødegangen. Da han fik kontakt med jordemoderen havde jeg allerede presseveer. Jordemoderen guidede min mand til at få mig ned at ligge, finde håndklæder og snor til afsnørring af navlesnoren. Samtidig skulle han sørge for at vores 5 årige datter blev på sit værelse, få hundene lukket inde og åbne porten så FALC kunne køre ind hos os. Få minutter senere tog han imod vores dejlige søn med den ene hånd. I den anden hånd havde han telefonen. Sønnemand havde navlesnoren om halsen, så den fik vi viklet af.
Vi blev guidet til at frottere baby med håndklædet og fik i belønning et højt skrig. Herefter snørrede min mand navlesnorren til med sejlgarn (lige hvad vi kunne finde).
Baby var født kl. 02.23.
Da der var ro på måtte vi lige puste ud, men kunne så grine lidt af det hele. Nåede at ringe til min mor for at hun kunne komme og passe vores datter så vi kunne blive tjekket på fødegangen.
Baby og jeg blev kort efter hentet af ambulancen. Min mand blev og gjorde badeværelset rent efter stabasserne, og kørte derefter ud til os på fødegangen. Vi kom hjem samme dag til middag.
Gud hvor er jeg taknemmelig for min dejlige, seje mand. Hvad skulle jeg have gjort uden ham!
Dorte (med Laurits på 11 uger)
Anmeld