Lchf rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2016

A. Nonymsen

Jer der spiser efter LCHF princippet, kender i til noget rugbrød med lavt kalorieindhold? jeg forsøger at spise efter LCHF, men savner mit rugbrød.

Og ja jeg ved godt man kan bage det selv, men det får jeg ikke gjort, så håber på en let løsning  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
A. Nonymsen skriver:

Jer der spiser efter LCHF princippet, kender i til noget rugbrød med lavt kalorieindhold? jeg forsøger at spise efter LCHF, men savner mit rugbrød.

Og ja jeg ved godt man kan bage det selv, men det får jeg ikke gjort, så håber på en let løsning  

Jeg er selv lchf'er.

Rugbrød kan du godt glemme... (Sorry to say, men sådan er det på lchf).

Der findes dog strikse børdalternativer. 
Selv er jeg ret glad for osteboller.

Jeg bruger denne opskrift  https://johannecharnock.wordpress.com/2014/08/01/osteboller/

Kan dog godt finde på at tilføje 1 spsk chiafrø og lidt salt, det synes jeg er rigtig lækkert.

Jeg bager sådan en omgang (får 6-7 boller ud af en portion dej) når jeg savner brød alt for meget. 

Men ellers så er det bedste råd at lære at undvære brød.. Det sker sjældnere og sjældnere at jeg bager osteboller, hvor jeg gjorde det meget ofte i starten.

Anmeld Citér

7. januar 2016

A. Nonymsen

MummiT skriver:

Jeg er selv lchf'er.

Rugbrød kan du godt glemme... (Sorry to say, men sådan er det på lchf).

Der findes dog strikse børdalternativer. 
Selv er jeg ret glad for osteboller.

Jeg bruger denne opskrift  https://johannecharnock.wordpress.com/2014/08/01/osteboller/

Kan dog godt finde på at tilføje 1 spsk chiafrø og lidt salt, det synes jeg er rigtig lækkert.

Jeg bager sådan en omgang (får 6-7 boller ud af en portion dej) når jeg savner brød alt for meget. 

Men ellers så er det bedste råd at lære at undvære brød.. Det sker sjældnere og sjældnere at jeg bager osteboller, hvor jeg gjorde det meget ofte i starten.

Åg men sådan en ostmad på rugbrød. Elsker det... 

Jeg er dog ikke på kur i den forstand at jeg skal tabe mig (ud over graviditetskiloene) vil bare gerne leve lidt sundere. Så måske jeg giver mig selv lov til en rugbrødsmad ind imellem.

min søster spiser bare kun lchf, og hun mente der var et mærke rugbrød der var "lovligt" men hun kunne ikke huske hvilket

Anmeld Citér

7. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
A. Nonymsen skriver:

Åg men sådan en ostmad på rugbrød. Elsker det... 

Jeg er dog ikke på kur i den forstand at jeg skal tabe mig (ud over graviditetskiloene) vil bare gerne leve lidt sundere. Så måske jeg giver mig selv lov til en rugbrødsmad ind imellem.

min søster spiser bare kun lchf, og hun mente der var et mærke rugbrød der var "lovligt" men hun kunne ikke huske hvilket

Uuh det ved jeg ikke. Funktionel Mad laver nogle brødblandinger, men ved ikke hvor "lovlige" de er..

Ved mange er glade for chiaknækbrød når de mangler brød. 

Men altså korn og kerner inderholder jo rigtig mange kulhydrater, og derfor løber det hurtigt op..

Ved nogen spiser lidls proteinboller af og til hvis de er liberale.

Anmeld Citér

7. januar 2016

A. Nonymsen

MummiT skriver:

Uuh det ved jeg ikke. Funktionel Mad laver nogle brødblandinger, men ved ikke hvor "lovlige" de er..

Ved mange er glade for chiaknækbrød når de mangler brød. 

Men altså korn og kerner inderholder jo rigtig mange kulhydrater, og derfor løber det hurtigt op..

Ved nogen spiser lidls proteinboller af og til hvis de er liberale.

Må da lige undersøge de der brødblandinger. 

Jeg går som sagt ikke sindssygt meget op i det, men går primært efter madvarer med omkring 5g kulhydrat pr 100g, så får jeg da sænket indtaget af kulhydrater 

Anmeld Citér

7. januar 2016

FrkNibe

Jeg laver grøntsagsboller/fladbrød med birkes smager ikke af så meget og så spiser jeg dem med kokosolie uden smag, Philadelphia og pålæg. Grønt og fedt!

Jeg spiser dem hver dag til frokost 3-4 stykker. Jeg laver store portioner, så jeg kan fryse dem ned. De er ligetil og lækre at riste og spise med ost på.

laver en omgang en gang om ugen eller hver anden uge. Kommer an på, hvor meget plads der er i fryseren

Anmeld Citér

7. januar 2016

FrkNibe

fedthjoernet.dk - så laver jeg bollerne hvor jeg skifter mængden af grøntsager ud med hvidkål, sguash og gulerødder (liberal) lækre og kan finde på at tilføje solsikkekerner eller chiafrø

Anmeld Citér

7. januar 2016

Rockertand

A. Nonymsen skriver:

Liberal LCHF'er her 

Du er velkommen i vores Facebook-grupper (lukkede), søg på lavkarbo eller LCHF og meld dig ind, det tager ikke længe at få svar på sådanne spørgsmål, og de fleste giver spændende opskrifter oveni.

Anmeld Citér

7. januar 2016

A. Nonymsen

Rockertand skriver:

Liberal LCHF'er her 

Du er velkommen i vores Facebook-grupper (lukkede), søg på lavkarbo eller LCHF og meld dig ind, det tager ikke længe at få svar på sådanne spørgsmål, og de fleste giver spændende opskrifter oveni.

Det vil jeg da gøre

nu må jeg spørge, hvad mener i når i skriver "liberal" ved madvarer og jer selv osv  er lidt blank, i know

Anmeld Citér

7. januar 2016

Rockertand

A. Nonymsen skriver:

Det vil jeg da gøre

nu må jeg spørge, hvad mener i når i skriver "liberal" ved madvarer og jer selv osv  er lidt blank, i know

Jeg er liberal, det betyder, at jeg følger LCHF-livsstilen, men at jeg tillader mig selv et lidt højere kulhydratindtag end de, som spiser efter den strikse LCHF. Det betyder ikke, at jeg spiser slik og så videre i den dur, men der er kulhydrater i de fleste madvarer (vi skal jo så holde os til dem under 5/100 gram).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.