Amning og søvn (13 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2016

migxher

http://kellymom.com/ages/weaning/wean-how/weaning-night/

Lidt tips til blid afvending. hvis det virkelig er hvad du ønsker (:
En blid afvending er meget bedre end en kold tyrker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

lineog4

Vi må vist bare være enig om at være uenig (:
Og nu nævner trådstarter jo intet om at hendes natamning lader til at være et problem for hendes barn(som det var ved dig), det lader til udelukkende at være hendes behov at stoppe amning om natten. 

Ja der er vi nok uenige, for jeg er sikker på den samme tryghed kan gives helt uden brystet og at stoppe natamning ikke handler om at sætte de voksnes behov over barnets, men derimod om en naturlig udvikling. 

Så også dit link og blev nysgerrig og kunne se hun egentlig giver de samme råd som de der taler for kold tyrker, når det handler om todlers dvs børn over 1 år, nemlig at far tager over og det er okay at sige nej til barnet. 

Men jeg var også heldig 3 dage så havde hun forstået det og sov lige så sødt i mine arme, og med de andre har det ikke været et problem for den ene var flaskevand og sov igennem fra han var 6 mnd og den anden takkede selv pænt nej tak til brystet da han var 10 mnd (og jeg ville virkelig gerne have fortsat).

Anmeld Citér

5. januar 2016

migxher

Ja der er vi nok uenige, for jeg er sikker på den samme tryghed kan gives helt uden brystet og at stoppe natamning ikke handler om at sætte de voksnes behov over barnets, men derimod om en naturlig udvikling. 

Så også dit link og blev nysgerrig og kunne se hun egentlig giver de samme råd som de der taler for kold tyrker, når det handler om todlers dvs børn over 1 år, nemlig at far tager over og det er okay at sige nej til barnet. 

Men jeg var også heldig 3 dage så havde hun forstået det og sov lige så sødt i mine arme, og med de andre har det ikke været et problem for den ene var flaskevand og sov igennem fra han var 6 mnd og den anden takkede selv pænt nej tak til brystet da han var 10 mnd (og jeg ville virkelig gerne have fortsat).

Ja men hun er på ingen måder fortaler for at barnet skal skrige i timevis.
Og der er stor forskel på at lade far tage over og barnet accepterer og er tryg ved far og lader sig putte igen af far, og så på at barnet skriger i timevis hos far.
Skriger barnet så får barnet jo tydeligvis ikke den samme tryghed som ved brystet. 

og det er jo ikke en naturlig udvikling når det er forældrene der afvender barnet. Naturlig udvikling havde været hvis barnet af sig selv ikke ammede om natten

Selvafvending sker faktisk typisk mellem 2 og 7 år. 

Men nu er samfundet jo heller ikke ligefrem indrettet til at imødekomme børn behov til fulde. Og jeg kan sagtens forstå at man har behov for søvn med et fuldtidsarbejde. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mullesmith

Mine drenge vågnede ikke om natten fra de var omkring 10mdr. De fik godnat grød eller mos og så sov de som sten, de stoppede også helt med mælken på det tidspunkt. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis
Morogbarn skriver:

Min dreng er 13 mdr og vågner rigtig meget om natten, og det er efterhånden begyndt at blive svært for mig at hænge sammen på arbejdet.

Min mand har af en eller anden grund fået den opfattelse, at alle andre børn på den alder sover igennem og, at hvis jeg bare stopper med at amme, så begynder han at sove igennem på magisk vis...

har han ret i det? Sov/sover jeres på den alder igennem? Og hjalp det at stoppe med at amme?

Kære du.

Det er så hårdt at blive afbrudt i søvnen flere gange i nattens løb - og jeg ved det for jeg står i det, og har gjort det nu i 14 mdr.

Jeg ammer også min datter, og både hun og jeg nyder det - men om natten er det udelukkende hendes fornøjelse - jeg er dødtræt!

Jeg ammer kl.19.30 (puttetår) kl.23.00, og så 0-2 gange frem til morgen kl.06.30. Hun vågner dog ofte 1-4 gange i nattens løb, og kan så ofte puttes igen uden bryst. Hun skal dog alligevel op og vugges på armen, da hun har svært ved at falde til ro i egen seng.

Jeg har flere gange tænkt at nu ville jeg stoppe natamningen, men min lille pige bliver simpelthen så ked af det, at jeg ikke har syntes at det var dét værd. Nu er vi dog nået til et punkt hvor hun ofte bare bliver frustreret-ked, og det skyldes jo ændring i rutinen. Jeg gør derfor nu det at jeg starter med at tage hende op og give masser af nærhed - men ingen babs. Er hun frustreret, så lægger hun sig hurtigt til at sove igen i mine arme og jeg kan putte hende tilbage i seng uden babs. Overgår gråden til ulykkelig gråd, så giver jeg et bryst (det samme hele natten) og lader hende sutte til hun falder til ro. Det betyder nu, at hun ca hver 3. nat får bryst kl.23 og så kan puttes uden ved næste opvågning og så sover til kl.06.30 og spiser morgenmad. Det er en gradvis afvænning som jeg kan stå inde for, og som stadig giover nætter med 2-3 amninger, men altså også nætter med kun 1 amning.

Det jeg vil sige med det, er at det er vigtigt at du mærker efter hvad dit barn kan klare, og hvad du har det godt med.

Opvågningerne er vane, og amningen er så det der bruges til at falde i søvn igen. Derfor vil ammestop ikke nødvendigvis medføre færre opvågninger, men bare kræve en anden type trøst og støtte til at falde til ro igen:-)

Anmeld Citér

6. januar 2016

Babygirl2014

Morogbarn skriver:

Min dreng er 13 mdr og vågner rigtig meget om natten, og det er efterhånden begyndt at blive svært for mig at hænge sammen på arbejdet.

Min mand har af en eller anden grund fået den opfattelse, at alle andre børn på den alder sover igennem og, at hvis jeg bare stopper med at amme, så begynder han at sove igennem på magisk vis...

har han ret i det? Sov/sover jeres på den alder igennem? Og hjalp det at stoppe med at amme?

Jeg ammer min datter på 15 mdr. hele døgnet rundt  Vi samsover og vores nætter er meget forskellige! Nogle gange vågner hun over 10 gange for at amme, andre gange kun 1-2 gange. Jeg ammer liggende, så bliver ikke rigtig vækket af det, så jeg er altså ikke træt om morgenen. Jeg er studerende, så der skal være overskud til både undervisning og lektier, og det passer fint sammen med amningen.

Som regel når de små vågner om natten, så er det for at få tryghed. Jeg synes, at den nemmeste og hurtigste måde at give dette på, er ved at amme. Så hvis du stadig vil amme om natten, så gør det  Hvis ikke, har ammenet.dk en rigtig god guide til en blid afvænning 

Det mest almindelige er opvågninger, og det fortsætter gerne nogle år endnu.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Vivienne

Morogbarn skriver:

Jeg har lige gennemført mit ammestop-projekt i juleferien. 

Min søn er 14 mdr og hang hele tiden på mig. Hele dagen lang ville han ammes og om natten sov han med mit bryst i munden. Til sidst magtede jeg ikke mere og besluttede mig for at det måtte stoppe. 

Nu sover vi begge bedre. Og han vågner næsten aldrig op med mindre han har mareridt. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mor til Ella

Morogbarn skriver:

Har to piger på 1,5 og 4 år.

ingen af dem soc igennem da de var 13 mdr eller 2 år for den sags skyld.

har haft et amme og et flaske barn. Og det gjorde ingen forskel at droppe amningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.