Amning og søvn (13 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.327 visninger
17 svar
5 synes godt om
5. januar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Min dreng er 13 mdr og vågner rigtig meget om natten, og det er efterhånden begyndt at blive svært for mig at hænge sammen på arbejdet.

Min mand har af en eller anden grund fået den opfattelse, at alle andre børn på den alder sover igennem og, at hvis jeg bare stopper med at amme, så begynder han at sove igennem på magisk vis...

har han ret i det? Sov/sover jeres på den alder igennem? Og hjalp det at stoppe med at amme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

Joan ( Smallie )

Det er ikke sikkert han sover igennem men der er ingen grund til at spiser om natten. Hvis det var mig vill jeg stoppe natamingen og lade manden tage over om natten med en sutteflaske med vand i.

Det er manden der skal tage over fordi din søn kan lugte din mælk så det er nemmer når det er farmand

Anmeld Citér

5. januar 2016

Valle81

Alle mine tre sov igennem i den alder. Vågnede ikke for at spise, men kun hvis de havde tabt sit, drømte eller andet

Anmeld Citér

5. januar 2016

migxher

Det er helt normalt at vågne i den alder, og at stoppe natamning gør ikke nødvendigvis at han sover igennem. Mange børn vågner alligvel, for at få sut, blive nusset, osv. (: 
Hvordan ammer du om natten? Samsover i? Ellers kunne det måske være en ide, og så lære at amme liggende, mange lære på den måde at sove fra amningerne. 
Måske der er tænder eller tigerspring på færde, og i så fald vågner han nok alligevel, amning eller ej.
Og så er det jo også værd at huske på at amning er meget mere end mad, men også tryghed 

Anmeld Citér

5. januar 2016

lineog4

Ved ikke om alle børn sover igennem, men ved børn kan sove igennem selvom de stadig bliver ammet (har mine gjort) og at der ikke er nogle grund til at din søn skal have mad om natten. En uge hvor far tager ham og tilbyder vand fra er glas (ingen grund til at tage en sutteflaske i brug), så vil I formodentlig opleve han bliver mere sulten i løbet af dagen og han også stopper med at vågne mange gange... 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg tror han vågner for at spise for hyggens skyld - ikke pga sult.. jeg tror i skal tage en kold tyrker og tilbyde vand i kop hvis han vågner. det vil sikkert give noget skrig og skrål men hvis i står fast så lærer han det hurtigt.. min ældste skrev 1,5 time den første nat, 45 min den anden nat og 20 min den tredje og så var det det....... det yngste besluttede selv at sove igennem da han var 8 mdr så med ham var det ikke noget problem....

Anmeld Citér

5. januar 2016

lineog4

migxher skriver:

Det er helt normalt at vågne i den alder, og at stoppe natamning gør ikke nødvendigvis at han sover igennem. Mange børn vågner alligvel, for at få sut, blive nusset, osv. (: 
Hvordan ammer du om natten? Samsover i? Ellers kunne det måske være en ide, og så lære at amme liggende, mange lære på den måde at sove fra amningerne. 
Måske der er tænder eller tigerspring på færde, og i så fald vågner han nok alligevel, amning eller ej.
Og så er det jo også værd at huske på at amning er meget mere end mad, men også tryghed 

Men hvorfor overhovedet amme om natten. Min datter vågnede en nat 17 gange (og så holdt jeg op med at tælle), hun kunne som du beskriver ligge og amme hele natten da hun var 12 mnd. Det betød hun tankede op om natten og ikke spiste meget i løbet af natten. 

Jeg gik op i limningen, tid den kolde tyrker og fik både en mere frisk mor, men så sandelig også en meget mere glad og tilpas datter i løbet af dagen, for hun var mere udhvilet og ja så var blodsukkeret stabilt hele dagen også fordi hun begyndte at spise mere og regelmæssigt.

Anmeld Citér

5. januar 2016

migxher

lineog4 skriver:

Men hvorfor overhovedet amme om natten. Min datter vågnede en nat 17 gange (og så holdt jeg op med at tælle), hun kunne som du beskriver ligge og amme hele natten da hun var 12 mnd. Det betød hun tankede op om natten og ikke spiste meget i løbet af natten. 

Jeg gik op i limningen, tid den kolde tyrker og fik både en mere frisk mor, men så sandelig også en meget mere glad og tilpas datter i løbet af dagen, for hun var mere udhvilet og ja så var blodsukkeret stabilt hele dagen også fordi hun begyndte at spise mere og regelmæssigt.

Fordi barnet jo tydeligvis har et behov for den tryghed det giver, og det synes jeg man skal lytte til (: Det kan jo sagtens komme og gå i perioder.
Men du er selvfølgelig velkommet til at synes noget andet. 
Og har man måske et krævende arbejde eller lignende, jamen så må man jo evt vælge sit eget behov over barnets, det er jo klart. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

lineog4

migxher skriver:

Fordi barnet jo tydeligvis har et behov for den tryghed det giver, og det synes jeg man skal lytte til (: Det kan jo sagtens komme og gå i perioder.
Men du er selvfølgelig velkommet til at synes noget andet. 
Og har man måske et krævende arbejde eller lignende, jamen så må man jo evt vælge sit eget behov over barnets, det er jo klart. 

Trygheden kan jo gives på rigtig mange måder - sjovt du nærmest blev sur og mener at et stop af natamning er det samme som kun at tænke på sig selv. For min datter gav det hende faktisk en bedre dag (og nej jeg gik slet ikke på arbejde, havde hende hjemme), hun gik fra at være småtræt konstant fordi hun aldrig fik et langt stræk i søvnen (hun var sindsyg dårlig til at sove om dagen). Hun samsov forresten igennem den uge med afvænning bare sammen med far og blev ved til hun var 3 år sammen med os begge to.... 

Nogen gange får de små vaner som vi som voksne gerne må hjælpe dem med at bryde og der er ingen ernæringsmæssig grund til et barn på 13 mnd skal have mad om natten, en masse grund til et barn på 13 mnd skal have tryghed om natten fx med samsovning, og ikke at amme om natten udelukker ikke tryghed og samsovning

Anmeld Citér

5. januar 2016

migxher

lineog4 skriver:

Trygheden kan jo gives på rigtig mange måder - sjovt du nærmest blev sur og mener at et stop af natamning er det samme som kun at tænke på sig selv. For min datter gav det hende faktisk en bedre dag (og nej jeg gik slet ikke på arbejde, havde hende hjemme), hun gik fra at være småtræt konstant fordi hun aldrig fik et langt stræk i søvnen (hun var sindsyg dårlig til at sove om dagen). Hun samsov forresten igennem den uge med afvænning bare sammen med far og blev ved til hun var 3 år sammen med os begge to.... 

Nogen gange får de små vaner som vi som voksne gerne må hjælpe dem med at bryde og der er ingen ernæringsmæssig grund til et barn på 13 mnd skal have mad om natten, en masse grund til et barn på 13 mnd skal have tryghed om natten fx med samsovning, og ikke at amme om natten udelukker ikke tryghed og samsovning

Vi må vist bare være enig om at være uenig (:
Og nu nævner trådstarter jo intet om at hendes natamning lader til at være et problem for hendes barn(som det var ved dig), det lader til udelukkende at være hendes behov at stoppe amning om natten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.