migxher skriver:
Fordi barnet jo tydeligvis har et behov for den tryghed det giver, og det synes jeg man skal lytte til (: Det kan jo sagtens komme og gå i perioder.
Men du er selvfølgelig velkommet til at synes noget andet.
Og har man måske et krævende arbejde eller lignende, jamen så må man jo evt vælge sit eget behov over barnets, det er jo klart.
Trygheden kan jo gives på rigtig mange måder - sjovt du nærmest blev sur og mener at et stop af natamning er det samme som kun at tænke på sig selv. For min datter gav det hende faktisk en bedre dag (og nej jeg gik slet ikke på arbejde, havde hende hjemme), hun gik fra at være småtræt konstant fordi hun aldrig fik et langt stræk i søvnen (hun var sindsyg dårlig til at sove om dagen). Hun samsov forresten igennem den uge med afvænning bare sammen med far og blev ved til hun var 3 år sammen med os begge to....
Nogen gange får de små vaner som vi som voksne gerne må hjælpe dem med at bryde og der er ingen ernæringsmæssig grund til et barn på 13 mnd skal have mad om natten, en masse grund til et barn på 13 mnd skal have tryghed om natten fx med samsovning, og ikke at amme om natten udelukker ikke tryghed og samsovning
Anmeld
Citér