Hvordan forbereder jeg mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. januar 2016

Silverstar

Hej alle, 

Jeg håber, at jeg har placeret mig korrekt :-)

Sagen er den, at min kæreste og jeg planlægge at starte babyprojektet i August 2016. Han er far til to og for mig er det første gang, ergo føler jeg mig meget på bar bund! 

Jeg er super skruk, har arbejdet med børn i flere år og føler, at jeg har godt styr på børn fra børnehavealderen og op... Men det her er bare en helt ny verden hvor jeg føler, at jeg er fyldt op af "dumme spørgsmål" og masser af uvidenhed om sikkert de mest basale ting.

Jeg har selvfølgelig en enorm støtte i min mand, der jo har været det hele igennem, men samtidig vil jeg bare gerne vide så meget som muligt på forhånd, så jeg kan vurdere, hvordan jeg vil forsøge at gøre tingene. Giver det mening?

Jeg er kun 23, og der er derfor ikke mange i min omgangskreds, som jeg kan spørge til råds om det hele. 

Kan I evt. anbefale mig nogle hjemmesider og især bøger som I fandt rigtig gode? Især bøger om sund graviditet, forberedelser inden baby kommer osv. 

Jeg ved godt, at man jo kommer i mødregruppe og har mulighed for at spørge læge og sundhedsplejerske om hjælp, men jeg tror bare at det vil give mig mere ro i maven, hvis jeg i et eller andet omfang kan få hul på hele denne her nye verden og alt det, jeg bør vide inden jeg står med en positiv test :-)

På forhånd tusind tak fordi, at I gider læse med :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

Sandratoft

Silverstar skriver:

Hej alle, 

Sagen er den, at min kæreste og jeg planlægge at starte babyprojektet i August 2016. Han er far til to og for mig er det første gang, ergo føler jeg mig meget på bar bund! 

Jeg er super skruk, har arbejdet med børn i flere år og føler, at jeg har godt styr på børn fra børnehavealderen og op... Men det her er bare en helt ny verden hvor jeg føler, at jeg er fyldt op af "dumme spørgsmål" og masser af uvidenhed om sikkert de mest basale ting.

Jeg har selvfølgelig en enorm støtte i min mand, der jo har været det hele igennem, men samtidig vil jeg bare gerne vide så meget som muligt på forhånd, så jeg kan vurdere, hvordan jeg vil forsøge at gøre tingene. Giver det mening?

Jeg er kun 23, og der er derfor ikke mange i min omgangskreds, som jeg kan spørge til råds om det hele. 

Kan I evt. anbefale mig nogle hjemmesider og især bøger som I fandt rigtig gode? Især bøger om sund graviditet, forberedelser inden baby kommer osv. 

Jeg ved godt, at man jo kommer i mødregruppe og har mulighed for at spørge læge og sundhedsplejerske om hjælp, men jeg tror bare at det vil give mig mere ro i maven, hvis jeg i et eller andet omfang kan få hul på hele denne her nye verden og alt det, jeg bør vide inden jeg står med en positiv test :-)

Politiken har en bog en graviditet og en om børn fra 0-3 år. De er ret gode synes jeg, ikke specielt dybdegående men berører tilgengæld en masse emner

held og lykke med projektet

Anmeld Citér

5. januar 2016

Rockertand

Silverstar skriver:

Hej alle, 

Start på folinsyre 3 måneder før og ellers er der anbefalinger på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Anmeld Citér

6. januar 2016

MK23

Min kæreste og jeg går også i gang til sommer, med projekt første barn. Jeg er 24 og har heller ikke mange at spørge til råds. 

For mig er det vigtigt at skabe de bedste forudsætninger for baby og derfor er vi her indenfor de sidste halve år begyndt at spise mere og mere økologisk. Derudover udskifter jeg gradvist alle vores kemiprodukter, med mindre skadelige versioner - altså svanemærkede / astma allergi / ingen parfume. 

Jeg bruger nettet meget til at undersøge alt hvad jeg nu vil vide. En god side er fx. Rose Maimonide hvor der er en side kaldet grøn stue. Du betaler for adgang, men der kan du finde svar på alt og spørge om alt - hvis du interesserer dig for økologi og mindre kemi.  

Af bøger, så har jeg lige købt Bliv Gravid af Nanna Stigel (har ikke modtaget den endnu). Den skulle fx. være rigtig god i forhold til hvilke vitaminer begge partere skal tage inden start på babyprojektet - altså for at have de bedste forudsætninger. 

Ellers vil jeg anbefale dig at læse lidt med i diverse debatter her og på minmave. Man lærer meget af bare at læse andres spørgsmål og svar om alt muligt forskelligt.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Silverstar

Tusind tak for jeres råd og indspark!

Jeg er allerede så småt ved at udfase produkter med kemi og parfume, og økologisk spiser vi allerede (og jeg spiser slet ikke kød). Så så langt er vi dog.

Jeg er også så småt igang med at købe lidt tøj, når jeg ser gode tilbud på økologisk børnetøj i de små størrelser :-)

Og så læser jeg selvfølgelig med alt hvad jeg kan herinde, om alt muligt. Håber, at det også er med til at forberede mig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.