Pottetræning? Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2016

lillespir26

Vivienne skriver:

Hvornår startede I med pottetræningen?

Vores pige er knap 11 mdr vi pottetræner ikke min vi har en potte hun sidder på med ble nogle gang og leget så fortæller vi hende at når hun bliver en stor pige skal man tisse og laver lort på den 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2016

Jupiter

Vores datter er 2 år og 7 måneder.

Dp mor foreslog for en måneds tid siden at vi prøvede det af. Så det er vi "igang med".

Hun kommer ud på toilettet/potten en gang i timen, og der tisser hun så.

Hun er ikke nået til at lave stort derude endnu, men hun er lige begyndt at sige til når hun laver det, så jeg tror det kommer stille og roligt.

Dp mor foreslog at vi startede fordi vores datter var begyndt at pille meget ved bleen og sprede benene (nok når hun tissede), og fordi hun gerne ville sidde på på potten derovre, når de andre børn også gjorde det.

Vi har ikke travlt, og hvis hun ikke vil derud, så skal hun ikke. Engang i mellem tager vi en dag uden ble på, og hvis hun stadig ikke reagerer når hun kommer til at tisse eller lave i bukserne, så tager vi bare ble på igen 

Anmeld Citér

2. januar 2016

2babygirls

Vivienne skriver:

Hvornår startede I med pottetræningen?

Altid i sommerferien. Den store var næsten 3,  men ville ikke rigtig, men på hendes fødselsdag smed hun bleen. Den lille smed både dag og nat Ble inden for en uge da hun var 2,6år

Anmeld Citér

2. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi begyndte at sætte vores søn på potten da han var 4,5 måneder gammel han kom på potten hver gang han skulle have skiftet ble, når han havde sovet, leget, spist og når vi kom hjem udefra. 

Han lærte ret hurtigt at han heller ville af med det hele i potten og fra den dag vi startede lavede han kun stort på potten og han blev en meget gladere baby. 

Han blev renlig om dagen som halvanden årig og vi tog bleen helt af ham om natten lidt inden han blev to år. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Happiness

EBK skriver:

Oplever I, at forældrene beder jer om at lade være?

Nej, vi træner jo ikke som sådan. De prøver bare at sidde på toilettet, hvis de vil. Vi tvinger ikke børnene til det. Men tager bleen af dem, og spørger om de vil prøve at sidde på toilettet. Hvis børnene siger fra, siger vi det er helt fint, og putter en ny på. 

Det er en fast del af hverdagen, så tror egentligt bare at forældrene også ser det som en del af dagen i vuggestuen. Har endnu ikke oplevet at nogen forældre har sagt fra ihvertfald. 

Der er jo mange vuggestuer der starter med det der. Mine egne børn har også startet i deres vuggestue ved 1½ års alderen. De har sågar bedt os om at indkøbe 2 delt undertøj allerede der. 

Det gør vi dog ikke der hvor jeg arbejder. Vi anbefaler det, når de er omkring 2½, men ikke før. Vi knapper bare bodyen over skulderen, så den ikke ryger med i toilettet

Anmeld Citér

2. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Sjovt jeg skulle lige til at lave et lignende opslag. Min datter er nemlig 1½ år, og der er efterhånden mange i min terminsgruppe der er begyndt at pottetræne, så jeg var i tvivl om, om jeg er sent på den.

Synes bare ikke hun virker så klar, da hun er fuldstændig ligeglad om bleen er fuld eller ej.
Men det virker heller ikke som om jeg som sådan er sent på den med at pottetræne, ud fra de andre svar i denne tråd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.