Det handler om priotering. Jeg synes tit jeg høre at "man ikke har tid til at træne og motionere" Altså jeg tænker... Har du tid til at lade være?
Det er så nemt at sætte sig i sofaen, drikke kaffe, lægge puslespil med ungerne osv. Det er så nemt at lade være.
Herhjemme prioterer vi vores løb højt. Men ikke højere end børnene. Aldrig. Men der må og skal være tid til løbeture mm.
Nogle gange har vi taget ungerne med. En på cykel ved siden af og en i løbevogn. BUM! Familie/kvalitetstid samt motion.
Ellers har jeg løbet før arbejdet.
Nu skifter jeg til dagvagt og skal til at prioterer og planlægge lidt anderledes, men tænker at løber når jeg har fri. Små trænings-øvelser laves oå gulvet der hjemme SAMMEN med ungerne.
Det er sundt for børn at se sine forældre motionere. Jeg tænker det er en god måde at indrage motion og bevægelse på en naturlig måde i hverdagen. Motion skal ikke være en byrde men noget dejligt. Og gerne noget man kan gøre i fællesskab.
Jeg synes det er vigtigt at holde mig i gang - så kan jeg være en bedre mor for mine børn og forhåbentlig leve længere.
Anmeld
Citér