Motion i hverdagen? Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
11 svar
2 synes godt om
28. december 2015

ModerNatur

Hej Alle! 

Ja det er egentlig ikke fordi overskriften kræver den helt store uddybning, men der kommer alligevel lidt baggrundsinfo..

Jeg er 26 år og studerende på min 2. uddannelse hvor vi lige nu skriver speciale og selvsagt er der ikke meget motion at hente der..

Jeg er tidligere uddannet landmand og har altid bevæget mig meget i forbindelse med dette. 

Da jeg fødte vores 1. barn i 2011 erhvervede jeg mig en stofskifte-sygdom og kombineret med at være fastlåst bag en computer lige pt, så kan man vist roligt sige at vægten ikke går nedad! Det behøver den nu egentlig heller ikke som sådan - jeg er 169 cm høj og vejer 64 kg, så er jo ikke overvægtig, men jeg MANGLER motionen noget så skrækkeligt for mit velværes skyld!! 

jeg HIGER efter motion, men har SÅ svært ved at finde tiden til det!.. Om sommeren løber jeg 7 km 2-3 gange om ugen om aftenen når børnene er puttet, men herude på landet løber jeg altså ikke efter mørkets frembrud.. 

HVORNÅR MOTIONERER I? og hvad gør i?

Bonus; Jeg nægter at give afkald på tid med mine børn til fordel for motionen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

SandraXOXO

Vi har heller ikke tid, eller jo men vi priotere bare familiehygge frem for at ta ud og træne fordi vi går begge i skole to timer væk så familie tiden er begrænset i forvejen, så her går vi meget, går ud og handle, går ned med børnene i inst, går hen og henter dem. Os selv om der er langt (vi bor på landet langt væk fra alt). På den måde får vi mast lidt motion ind i hverdagen. 

Anmeld Citér

28. december 2015

ModerNatur

SandraXOXO skriver:

Vi har heller ikke tid, eller jo men vi priotere bare familiehygge frem for at ta ud og træne fordi vi går begge i skole to timer væk så familie tiden er begrænset i forvejen, så her går vi meget, går ud og handle, går ned med børnene i inst, går hen og henter dem. Os selv om der er langt (vi bor på landet langt væk fra alt). På den måde får vi mast lidt motion ind i hverdagen. 

Det er også præcist sådan det er herhjemme.. Vi prioriterer puslespil og perler frem for fitnessworld i dagstimerne.. 

Må jeg spørge hvor langt i bor fra institution, og hvordan hentning foregår? Jeg har overvejet om jeg kunne gå/cykle ind og hente den ældste (3,5 km) men hun kan jo ikke gå så langt.. Og så skal jeg også hjem alligevel for at hente bilen når vi skal hente ham på 2 (8km) hvilket så resulterer i han bliver hentet senere og det er ikk fair.. Åååh

Anmeld Citér

28. december 2015

Liv_86

Selvom du bor på landet, er det så ikke muligt at du kan køre ind til en by og træne når børnene er lagt i seng?

jeg træner 4-5 gange i ugen. Og jeg synes bestemt ikke jeg nedprioritere at være sammen med familien.  Det handler om planlægning. Desuden får jeg det meget bedre med mig selv og er dermed også en bedre mor

Anmeld Citér

28. december 2015

nielsen80

Hvad med en løbetur om dagen, også arbejde lidt på specialet om aften?

Eller hvis pladsen og økonomien er til det, så en motionscykel eller løbebånd i et værelse, som du så kan benytte om aften.

Jeg arbejder fuldtid og ønsker heller ikke tid går fra mine børn. Vi har indført gåmøder på arbejde��, og derudover går jeg altid 45 min efter aftensmad, når min datter er lagt. Går der hvor der stadig er gadelys. Motion er nemmere om sommern! Så det er med at være kreativ.

Anmeld Citér

28. december 2015

FruStolpe

ModerNatur skriver:

Hej Alle! 

Ja det er egentlig ikke fordi overskriften kræver den helt store uddybning, men der kommer alligevel lidt baggrundsinfo..

Jeg er 26 år og studerende på min 2. uddannelse hvor vi lige nu skriver speciale og selvsagt er der ikke meget motion at hente der..

Jeg er tidligere uddannet landmand og har altid bevæget mig meget i forbindelse med dette. 

Da jeg fødte vores 1. barn i 2011 erhvervede jeg mig en stofskifte-sygdom og kombineret med at være fastlåst bag en computer lige pt, så kan man vist roligt sige at vægten ikke går nedad! Det behøver den nu egentlig heller ikke som sådan - jeg er 169 cm høj og vejer 64 kg, så er jo ikke overvægtig, men jeg MANGLER motionen noget så skrækkeligt for mit velværes skyld!! 

jeg HIGER efter motion, men har SÅ svært ved at finde tiden til det!.. Om sommeren løber jeg 7 km 2-3 gange om ugen om aftenen når børnene er puttet, men herude på landet løber jeg altså ikke efter mørkets frembrud.. 

HVORNÅR MOTIONERER I? og hvad gør i?

Bonus; Jeg nægter at give afkald på tid med mine børn til fordel for motionen 

Man kommer langt med et sippetov  (findes de stadig ) 

Men om ikke andet så kommer pulsen op og du kan gøre det indendørs 

Anmeld Citér

28. december 2015

ModerNatur

Liv_86 skriver:

Selvom du bor på landet, er det så ikke muligt at du kan køre ind til en by og træne når børnene er lagt i seng?

jeg træner 4-5 gange i ugen. Og jeg synes bestemt ikke jeg nedprioritere at være sammen med familien.  Det handler om planlægning. Desuden får jeg det meget bedre med mig selv og er dermed også en bedre mor

Det gjorde jeg også førhen.. Og det fungerede rigtig fint.. 

Men pt har jeg undervisning om dagen og samtidig har jeg en times transport hver vej.. Kombineret med eftermiddagen afsat kun til familien så er der kun aftenen til at skrive i.. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Tulle28

Træning kan jo sagtens udføres derhjemme og behøver ikke vare i timevis, før end du får noget ud af det Hvis du er på Instagram, er der masser af gode profiler man kan følge -kan anbefale fitfullcircle og babyfitgym. Begge er mødre og træner udelukkende derhjemme. De har en masse gode korte træningsprogrammer og tips.

Og så er lidt motion jo bedre end ingenting!

Anmeld Citér

29. december 2015

ModerNatur

nielsen80 skriver:

Hvad med en løbetur om dagen, også arbejde lidt på specialet om aften?

Eller hvis pladsen og økonomien er til det, så en motionscykel eller løbebånd i et værelse, som du så kan benytte om aften.

Jeg arbejder fuldtid og ønsker heller ikke tid går fra mine børn. Vi har indført gåmøder på arbejde��, og derudover går jeg altid 45 min efter aftensmad, når min datter er lagt. Går der hvor der stadig er gadelys. Motion er nemmere om sommern! Så det er med at være kreativ.

Om dagen har jeg fuld skema, så det kan ikke rigtig lade sig gøre 

Og med jul og mandens 30 års fødselsdag om 14 dage, er der heller ikke meget luft i økonomien.. 

Jeg vil ikke gå om aftenen herude på landet.. Der er jeg bare for pylret..

Anmeld Citér

29. december 2015

ModerNatur

FruStolpe skriver:

Man kommer langt med et sippetov  (findes de stadig ) 

Men om ikke andet så kommer pulsen op og du kan gøre det indendørs 

Jeg kan ikke sjippe med min bækkenbund (jeg træner den dagligt)

Åååh så frustrerende altså...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.