Ssh løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2015

Anonym trådstarter

Mener du med hensyn til arbejdsopgaver eller hvordan? Hvad er din situation nu? - er du under uddannelse eller overvejer du at tage uddannelsen eller hvordan? 

Jeg overvejer at tage uddannelsen.

Har ikke meget kendskab til faget, så vil meget gerne høre om arbejdsopgaverne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

AnonymMor

Anonym skriver:

Altså det går jo primært ud på at yde omsorg for andre mennesker som ikke længere er i stand til at yde egenomsorg 

arbejdsopgaver kunne være

hjælp til bad, skift af ble, primær hygiejne opgaver såsom at børste deres tænder, vaske dem for neden, og foroven, eller senge bad til dem der er sengeliggende.

ellers medicin givning, hjælp til at strukturerer deres hverdag, hjælp til mad, rengøring, indkøb, ledsager til lægebesøg mm. 

Men stort set hjælp til at der omhandler omsorg osv alt efter hvor meget hjælp borgeren har brug for

mht lønnen fik jeg udbetalt ca 14,500 kr i mdr i fast dagvagt 

Anmeld Citér

29. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I så fald synes jeg bestemt at du skal læse lidt om uddannelsen og hvad det indebærer at være SSH.

det er jo det man i gamle dage kaldte en hjemmehjælper. 

En person der hjælper og støtter til en normal hverdag. Alt fra personlig hygiejne til hjælp til indkøb, rengøring eller støttestrømper. Næsten alt hvad der kunne tænkes at man kunne få brug for hjælp til som ikke omhandler medicindosering eller andet lignende, hvilket ligger uden for en SSH's kompetenceområde. 

Derefter skal det nævnes at SSH'uddannelsen er ved at være en død uddannelse medmindre du helt bestemt vil læse videre, da der de fleste steder ikke ansættes SSH'er mere, men kun SSA'ere, som er næste skridt på stigen. 

Godt nytår 

Anmeld Citér

30. december 2015

M'sMor

Rinepigen skriver:

Altså det går jo primært ud på at yde omsorg for andre mennesker som ikke længere er i stand til at yde egenomsorg 

arbejdsopgaver kunne være

hjælp til bad, skift af ble, primær hygiejne opgaver såsom at børste deres tænder, vaske dem for neden, og foroven, eller senge bad til dem der er sengeliggende.

ellers medicin givning, hjælp til at strukturerer deres hverdag, hjælp til mad, rengøring, indkøb, ledsager til lægebesøg mm. 

Men stort set hjælp til at der omhandler omsorg osv alt efter hvor meget hjælp borgeren har brug for

mht lønnen fik jeg udbetalt ca 14,500 kr i mdr i fast dagvagt 

På 37 timer? ��

Anmeld Citér

30. december 2015

L-Mortil3

Hvis det første du tænker på er lønnen inden du læser om udd, så vil jeg på ingen måde anbefale SSH eller SSA, vi tjener minimalt i forhold til arbejdsbyrden, denne profession vælger man, fordi man ikke kan forestille sig noget bedre end at hjælpe folk der ikke længere kan hjælpe sig selv det er et "hjertejob" som jeg kalder det! Det kan være både givende og utrolig hjertevarmt, men det er også et fysisk og psykisk hårdt job, der virkelig kræver du brænder for det... Det er min beskedne mening. 

Anmeld Citér

30. december 2015

alenemor42

MorTilMalou skriver:

På 37 timer? ��

Der er ikke 37 timers stillinger inden for SSH 

Og jeg må tilslutte mig at hvis det er lønnen det drejer sig om så find noget andet.

Det drejer sig om mennesker! 

Anmeld Citér

30. december 2015

Alexander&Lærke

L-Mortil2 skriver:

Hvis det første du tænker på er lønnen inden du læser om udd, så vil jeg på ingen måde anbefale SSH eller SSA, vi tjener minimalt i forhold til arbejdsbyrden, denne profession vælger man, fordi man ikke kan forestille sig noget bedre end at hjælpe folk der ikke længere kan hjælpe sig selv det er et "hjertejob" som jeg kalder det! Det kan være både givende og utrolig hjertevarmt, men det er også et fysisk og psykisk hårdt job, der virkelig kræver du brænder for det... Det er min beskedne mening. 

godt skrevet... det lige præsis sådan det er. Har selv været her i 15 år og gud hvor er der sket meget på de 15 år. Har desværre på det sidste overvejet flere gange at finde på noget andet, men brænder for mit job så har svært ved at se hvad jeg ellers skal... Elsker at være omkring de ældre/svage. 

Anmeld Citér

30. december 2015

M'sMor

alenemor42 skriver:

Der er ikke 37 timers stillinger inden for SSH 

Og jeg må tilslutte mig at hvis det er lønnen det drejer sig om så find noget andet.

Det drejer sig om mennesker! 

Nu spurgte jeg af ren nysgerrighed, da jeg pt ER under uddannelse til SSH. Jeg er i modsætning til trådstarter afklaret, jeg var bare nysgerrig på løn, som jeg INTET ved om..

Anmeld Citér

30. december 2015

alenemor42

MorTilMalou skriver:

Nu spurgte jeg af ren nysgerrighed, da jeg pt ER under uddannelse til SSH. Jeg er i modsætning til trådstarter afklaret, jeg var bare nysgerrig på løn, som jeg INTET ved om..

Beklager jeg har fået rodet jeres indlæg sammen

Anmeld Citér

30. december 2015

AnonymMor

MorTilMalou skriver:

På 37 timer? ��

Ca 30 - 37 timer ja 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.