Julemusen skriver:
Tror virkelig ikke de ved hvor meget en graviditet tærer på kroppen og ressourcerne. Især når man har to små børn at rende rundt efter
Min mor og svigermor har i hvert fald glemt det. Og mine søstre har ingen børn. De ønsker begge to børn, hvilket jeg glæder mig meget til, da jeg håber det vil give dem lidt mere forståelse og modenhed overfor andre mennesker.
Jeg har sagt fra flere gange i graviditeten, hvor jeg simpelthen ikke har kunnet gå. Sidst var jeg nødt til at aflyse et besøg i forbindelse med min ældstes fødselsdag da jeg kastede op og havde migræne. Det tog min svigerfamilie heldigvis pænt og min mand tog børnene med ned til dem i stedet så jeg kunne få ro. Men her i julen kommer alle andres behov simpelthen bare først, i følge dem selv i hvert fald. Jeg er simpelthen så træt af at forsvare hver eneste beslutning jeg tager. Det burde virkelig ikke være nødvendig at jeg skal sidde og undskyld hele tiden. Normalt er jeg også stærk nok til at sige fra og bare lad dem være tvære. Men i denne graviditet er jeg simpelthen nem at slå ud af kurs. Så kommer hele tiden i tvivl om jeg selv bliver for egocenteret. Vil jo bare gerne at alle var tilfredse 
Åh den er også svær at stå med, jeg har også haft en hård omgang denne gang. Det er bare hårdt når man har de "store" at stå med også. Jeg kan ovenikøbet se at dine er yngre end mine, så det kræver jo endnu mere af dig.
Jeg kan godt forstå du bliver slået ud af kurs. Som flere andre skriver, så synes jeg at du skal skrue op for hensynet til dig selv og børnene. Jeg kender alt for godt det med at man helst vil nå det hele og ikke sortere noget fra - men når din familie ikke engang sætter pris på at du faktisk render fra Herodes til Pilatus for at tækkes alle, så synes jeg det er ok at stoppe. Tror måske også de trænger til at høre sandheden, det er ikke ok at DU skal gå og være ked af det på den måde. Er der nogen af dem der har tilbudt at køre op til jer?
Det er ikke egocentreret at passe på baby, på din egen krop, på dine forholdsvist små børn. Det er derimod barnlig opførsel af de voksne familiemedlemmer der er beskrevet..
Anmeld
Citér