De forældre og svigerforældre! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.224 visninger
16 svar
35 synes godt om
28. december 2015

Julemusen

Hej i skønne kvinder (og få mænd) 

Jeg har simpelthen brug for et råd... Jeg er højgravid med mit tredje barn. Og selvfølgelig er jeg træt og døjer meget med mit bækken desværre.  De her juledage har simpelthen været et maridt  Min mand, vores to børn og jeg er blevet rykket rundt til det ene arrangement, fødselsdage mm. siden 1. adventsweekend. Vi har prioriteret at komme til det hele for at gøre begge sider af familien tilfreds. Nu sidder vi så hjemme fra i går til den 30. uden planer og nyder vores børn og roen  men vores forældre er sure da de ikke synes at de ser os nok...  

Vi skal ned til mine svigerforældre den 30.-1. Og fejre nytår. Det er det min mand gerne vil, og der har jeg så selvfølgelig ladet ham bestemme da jeg ikke selv havde nogen specifikke ønsker. Nu er mine forældre sure over at vi skal være flere dage ved svigerfamilien mens min svigerfamilie er sure over at vi ikke kunne komme allerede i går og være ved dem mens min mands søster og familie er på besøg. De køre hjem samme dag som vi kommer. Men det har jeg simpelthen ikke overskud til da mine børn og jeg selv har brug for lidt ro herhjemme. Min svigerindes børn et store mens mine kun er 4 år og 1 år. Så min svigerfamilie respektere ikke at vi ønsker lidt tidligere spisetider end kl 20 da børnene altså går træt ved 19 tiden og kommer i seng. Sidst vi var ved svigerfamilien snakkede min svigermor ikke til mig fordi min mand havde sagt fra over for noget jule tam tam de var ved at planlægge her i dag. Det mente svigermor så var min skyld at han sagde fra... Tror han gjorde det for at vi ikke skulle køre så meget rundt med børnene da vores familie alle bor langt væk. Og jeg for desværre ondt i bækkenet af at køre i bil

Jeg bliver virkelig skuffet over at voresfamilier ikke kan forstå at vi gerne vil sidde lidt selv og at jeg virkelig kæmper for at hænge sammen her i slutningen af min graviditet.  Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige eller gøre?

Jeg er nok blevet en smule nærtagende pga hormoner og går og tænker længe over det de siger. Jeg ønsker bare at vi alle nyder julen og nytåret.

Jeg et den eneste med børn i min familie og mine søstre er lidt nogle dramaqueens. Til julefrokosten skældte min ældste søster min yngste ud fordi hun fik min 4 årig til at græde. Da jeg prøvede at træde ind og overtage situationen og trøste min søn blev de begge sure på mig. Den ene kørte uden at sige farvel.. Mine søstre taler tit hårdt til hinanden. Noget i spøg og andet i alvor. Da vi lige havde sat os til bordet kaldte den ene den anden for et stort svin fordi hun tog et stykke bacon  Min 4 årig sad lige ved siden af og så helt forskrækket ud, så jeg sagde til dem at de måske skulle tænke lidt over deres sprog. De blev simpelthen så tossede og kørte på mig resten af aften. "nå så du drikker cola selvom din søn ikke må" "Børn skal lære at voksne må noget andet end børn " og "Jeg er så træt af de hellige forældre der tror de gør alt rigtigt". Må indrømme at jeg blev ked af at de ikke ville respektere så lille en ting som at tale lidt pænere foran mine børn. 

Er det mig der er helt gal på den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Stort kram, det lyder virkelig anstrengende  jeg villr forsøge at skide på om de er sure, fornærmede osv. Og helt ærligt, hvis svigerfamilien ikke fatter at i godt lige vil have ro på her imellem jul og nytår, for så at have overskud til at tage på besøg igen, ja så kan de da helt undvære jeres selskab! 

Anmeld Citér

28. december 2015

klmf

Jeres familier har hovedet oppe i røven. 

Smæk benene op og hyg dig med ungerne med god samvittighed! Prøv at lade deres vanvittigt egoistiske og urimelige opførsel gå ind ad det ene øre og ud ad det andet.

Hvis jeg skulle være sådan på turné mellem begge familier fra advent af, var jeg hoppet ud fra en bro. Alternativt skubbet en anden hvis de var rigtig stride Din mand må træde i karakter overfor sin familie og passe lidt sin søde kone, der bærer hans tredje barn. 

Dine søstre... Måske de forstår det når de engang selv får børn. Ellers må du bare glæde dig over at du i hvert fald lærer dine unger, at det der er dårlig stil. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Julemusen

blæksprutten skriver:

Jeres familier har hovedet oppe i røven. 

Smæk benene op og hyg dig med ungerne med god samvittighed! Prøv at lade deres vanvittigt egoistiske og urimelige opførsel gå ind ad det ene øre og ud ad det andet.

Hvis jeg skulle være sådan på turné mellem begge familier fra advent af, var jeg hoppet ud fra en bro. Alternativt skubbet en anden hvis de var rigtig stride Din mand må træde i karakter overfor sin familie og passe lidt sin søde kone, der bærer hans tredje barn. 

Dine søstre... Måske de forstår det når de engang selv får børn. Ellers må du bare glæde dig over at du i hvert fald lærer dine unger, at det der er dårlig stil. 

Hehe jeg har godt nok også bare lyst til at tage den ene og slå den anden med af mine søstre. Min mand er også den der tager kontroverserne i hans familie, men alligevel rammer det mig da jeg altid er blevet set son den bestemmende svigerdatter. Og ja det er jeg da også. Jeg bestemmer over mine børn og hvor mine grænser er. Normalt lader jeg dem være sure og brokkede sig, men oven i min graviditet er jeg nok bare blevet for nærtagende.  Jeg vil lade dem sejle i deres egen sø og tage mine unger med i svømmehal og hygge inden vi tager ned til dem. Jeg er nødt til at sikre mig at mine børn får noget ro inden det går løs igen til nytår. 

Godt nytår og tak for dit svar!

Anmeld Citér

28. december 2015

Julemusen

Mor11 skriver:

Stort kram, det lyder virkelig anstrengende  jeg villr forsøge at skide på om de er sure, fornærmede osv. Og helt ærligt, hvis svigerfamilien ikke fatter at i godt lige vil have ro på her imellem jul og nytår, for så at have overskud til at tage på besøg igen, ja så kan de da helt undvære jeres selskab! 

Ja det må da være anstrengende for familien at gå og være sur og tvær over bagateller. Jeg er bare så træt af at de ikke kan se det fra anden side end deres egne. Men det må jeg jo så lære at acceptere. Tak for dit svar. Det varmer at vide, at jeg ikke et helt galt på den. Godt nytår! 

Anmeld Citér

28. december 2015

Kildebakken

Har du overvejet om det ikke er dig som har brug for ro, fremfor dine børn. Jeg ville lade svigerforældre eller forældre passe ungerne, og så gå ud og have en afslappet dag med min mand, før det går løs med tre børn. 

Alternativt kunne jeres forældre komme hos jer og hjælpe med at hygge og børnene. 

Jeg ville kommunikere direkte til svigermor, på en sød og imødekommende måde. At du er glad for at de så gerne vil jer, men at du er fysisk og psykisk påvirket af graviditet og derfor har brug for at samværet sker på jeres præmisser.  

Godt nytår

Anmeld Citér

28. december 2015

Julemusen

Kildebakken skriver:

Har du overvejet om det ikke er dig som har brug for ro, fremfor dine børn. Jeg ville lade svigerforældre eller forældre passe ungerne, og så gå ud og have en afslappet dag med min mand, før det går løs med tre børn. 

Alternativt kunne jeres forældre komme hos jer og hjælpe med at hygge og børnene. 

Jeg ville kommunikere direkte til svigermor, på en sød og imødekommende måde. At du er glad for at de så gerne vil jer, men at du er fysisk og psykisk påvirket af graviditet og derfor har brug for at samværet sker på jeres præmisser.  

Godt nytår

Mine forældre vil kun passe den store på 4 år. Den lille på 1 synes de er for krævende. De har lige haft den ældste til en enkelt overnatning da de ville have ham med til juletræsfest i midt december. Mine svigerforældre vil ikke passe nogen af dem. Min svigermor har gigt og en kronisk depression og kan ikke rumme ansvaret for to børn. Vi har skam tilbudt dem. Vi bor langt fra dem og de er heller ikke så glade for at køre op til os. Så det er 9 ud af 10 gange os der må køre. 

Og mine børn har brug for ro. Især den yngste på 12 måneder som er ved at få tænder og har ondt.  

Anmeld Citér

28. december 2015

female

Puha det lyder hårdt. Vi har også rendt til noget hver eneste weekend siden starten af november, og vi prioriterer derfor hjemlig hygge mellem jul og nytår. Heldigvis har ingen af vores familier ikke brokket sig, men det ville heller ikke ændre sig, hvis de gjorde. Mine børn har brug for at slappe af og lege med sit nye legetøj og bare være sammen uden stress. Folk er derimod velkomne til at komme her.

Jeg ville derimod nægte at være på besøg i et hjem, hvor folk ikke ville tale med mig eller hvor kunne mærke, at de var sure på mig. Så hvis svigermor udviste den opførelse, ville jeg spørge, om vi kunne tale om problemet som voksne mennesker. Hvis det ikke var en mulighed, ville jeg tage hjem.

Dine søskende; tja de udviser en temmelig umoden opførelse. På begge sider af vores familie er jeg også kendt som den lidt restriktive i forhold til, hvad mine børn må. Sodavand er et no go, og de skal være relativt gamle, inden de må smage saftevand, kager, slik, ris a la mande osv. Jeg tror bestemt både min familie og svigerfamilie griner af mine grænser, når jeg er taget hjem, men omvendt så undrer jeg mig i stilhed, når deres små børn indtager diverse lækkerier. Så var jeg dig, ville jeg hoppe op og falde ned på, om de er uenig i dine regler og synes du er frelst.

Anmeld Citér

28. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror at I må lære at sige NEJ TAK - og holde fast i det... I tonser rundt for at gøre alle tilfredse, hvilket ikke de alligevel ikke bliver. Bebrejdelserne og den barnlighed du beskriver handler formentlig slet ikke om jer - men om deres generelle væremåde og tilgang til livet.

Jeg ville fremover vælge hvad jeg fandt bedst for mine børn og jeg - og meddele familien at det var sådan det blev. Det ville også være et fint budskab til børnene, at man ikke slider sig selv op af andres krav og utaknemmelighed.

Pas godt på jer selv.

Anmeld Citér

28. december 2015

Anja82

Ej nyd I nogle afslappende dage sammen... Vi har siden vi fik vores første for 9 år siden sagt at 1.juledag er hellig for os ergo vi kommer INGENSTEDER - vi er sammen med vores børn og nyder deres julegaver.. Hvert år kommentere min far på det og minsandten om han ikke 5 ud af de 9 år har inviteret os 1.juledag... Jeg bliver så irriteret over at han spørger og bagefter over at han bliver sur, hvorfor ikke bare acceptere??? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.