Bør jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.958 visninger
31 svar
77 synes godt om
28. december 2015

Anonym trådstarter

Først vil jeg gerne bede om ikke, at blive hakket ned på og samtidig frabede mig nedgørende svar osv. 

Min datter er 5 måneder og vi har siden hendes første møde med verdenen døjet meget med hendes mave. Hun får dagligt movicol. 

Hun spiser grød fast og har gjort det længe. Hendes afføring har altid været som den skal være, hvis hun selvfølgelig har fået movicolen. 

I løbet af to dage nu har hendes afføring været helt sort. 

Jeg føler, at jeg bør være bekymret og måske kontakte lægen, mens min kæreste mener det er at overdrive og at vi lige ser tiden an... 

Er sort afføring ok? 

Jeg har forsøgt at google, men synes ikke at jeg finder frem til noget. 

Glemte at skrive, at vi i forvejen venter på indkaldelse til børneafdelingen på sygehuset så vi kan finde ud hvorfor hendes mave ikke fungerer uden movicol. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

tumle

Hvis hun umiddelbart ikke har indtaget noget som burde kunne gøre hendes aff. Sort. Så ville jeg give lægen et kald med det samme.

Sort afføring kan være et tegn på at der er en blødning et sted. 

Anmeld Citér

28. december 2015

alenemor42

Får hun jern dråber ? Jern kan farve afføring sort.

Anmeld Citér

28. december 2015

MsGadgaard

Sort afføring kan opstå hvis man får jerntilskud. Afføringen bliver sort og kaffegrums agtig.

Sort afføring kan også opstå hvis man bløder et sted. Da bliver afføringen sort, tjæreagtig og slemt ildelugtende.

Så uden at gøre dig nervøs synes jeg i skulle en smut forbi lægen, hvis det ikke helt oplagt er jerntilskud der er synderen.

Anmeld Citér

28. december 2015

nielsen80

Anonym skriver:

Først vil jeg gerne bede om ikke, at blive hakket ned på og samtidig frabede mig nedgørende svar osv. 

Min datter er 5 måneder og vi har siden hendes første møde med verdenen døjet meget med hendes mave. Hun får dagligt movicol. 

Hun spiser grød fast og har gjort det længe. Hendes afføring har altid været som den skal være, hvis hun selvfølgelig har fået movicolen. 

Jeg føler, at jeg bør være bekymret og måske kontakte lægen, mens min kæreste mener det er at overdrive og at vi lige ser tiden an... 

Er sort afføring ok? 

Glemte at skrive, at vi i forvejen venter på indkaldelse til børneafdelingen på sygehuset så vi kan finde ud hvorfor hendes mave ikke fungerer uden movicol. 

Jeg synes, du skal give lægen et kald! Om ikke andet for at snakke med en fagperson. Synes personligt ikke man kan være for forsigtig, når det drejer sig om, de helt små!

Hvad er årsagen til, at hun allerede nu får grød? Og har gjort det længe, når hun drøjer så meget med maven? Jeg troede, at mme -eller mm alt efter om du ammer- var mere skånsom for maven, og at man derfor anbefaldet det til 6 måneder. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Christine

Anonym skriver:

Er sort afføring ok? 

Jeg ved ikke hvad du mener med hakket på og nedgørende svar. Men jeg vil mene at din datter der et eksempel på hvorfor det er en god idé først at give fast føde ved 6 måneder.

Muligvis kan sort afføring skyldes forstoppelse (hvis jeg husker rigtigt), og i så fald synes jeg helt sikkert hun skal til læge, da det kan være yderst smertefuldt

Anmeld Citér

28. december 2015

Abracadabra

Du bør da være bekymret og kontakte lægen, selvfølgelig. Medmindre I lige er startet på jerndråber. 

Og så lyder det da til, at I har brug for lidt vejledning - eller måske HAVDE. Hun er for lille til at have fået fast grød "længe". 

Anmeld Citér

28. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville også give lægen et kald for en sikkerhedsskyld! Med mindre hun har spist noget, som kan give sort afføring?

Anmeld Citér

28. december 2015

Muffinmus

Movicol fast, har desværre den bivirkning at kroppen vænner sig til at skulle have det og tarmene fungerer ikke som de burde. Så, movicol er god, i kort tid. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Kontakt lægen!

og derudover bør en lille pige med maveproblemer først opstarte grød ved 6 måneder!!!!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.