skal jeg prøve igen(lægen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.580 visninger
19 svar
4 synes godt om
27. december 2015

Anonym trådstarter

jeg begyndt forrig fredag(18/12) aften at få smerter i halsen vågned lørdag og havde mega ondt kunne slet ikke synke.. fik lidt morgenmad klemt ned men kunne ikke få mine piller ned da halsen virket hævet.. levet af is resten af dagen.. og kunne heller ikke rigtig drikke fordi det gjorde så ondt og snakke ej heller... jeg frøs men vi havde ingen måler men uanset hvad jeg gjorde frøs jeg og umuligt at få varmen... søndag var slet slet ikke bedre jeg kunne fryse og pludselig svede voldsomt... mandag blev jeg mega snottet.. tirsdag slæbte kæresten mig afsted til læge fordi jeg var virkelig sløj og havde kun levet af flydene mad og nærmest ingen væske (og pga ondt i hele ansigtet).. kom ind til en som ikke var læge. hun tog en prøve men den vidste ikke forhøjet infektions tegn.. hun anbefalet vi købte en termometer og en næsespray (hov glemt at sige jeg havde brugt stripsils og andre hals lindring ting men intet virket) hun sagde hun havde spurt en læge om det var ok med hendes anbefaling.. vi kom hjem og kæresten hentet de ting. har brugt næsespray hverdag og har haft feber hver dag imellem 38.6 og 39.3 idag er første dag hvor jeg ikke ligger under dynen og er i tøj jeg har ikke ondt i halsen mere men hoster grønt slim op i kæmpe klumper og mine kæber gør sindsygt nas og pande og ved øjne.. jeg har lige fået aftensmad og gjorde så ondt at tygge min næse er også øm nu og føles som om mit ansigt er fyldt med snot.. men når jeg pudser næse er det ikke grønt længere kun når jeg hoster... men gør vildt nas alligevel og er blevet værre de sidste 2 dage. men er lidt nervøs for at skulle kontakte lægen igen da jeg har været der en del i år pga depression og dårlig helbred så har gået der en gang i ugen så er vild flov over at ringe og sidste gang kom jeg jo ikke engang ind til en læge..(hun sagde selv hun ikke var læge) men samtidlig har jeg også så ondt nu at jeg tænker der må være en grund til det gør så ondt også fordi de jo er over en uge siden det startet... men tror i de har åbent almindelig imellem jul og nytår står intet på siden..og jeg har også tryk i ørerne når jeg pudser næse det som om der kommer propper som ikke vil springe og de føles temmelig ubehageligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

Julemusen

Hold da op du er hårdt ramt. Selvfølgelig skal du kontakte lægen igen. Jeg har prøvet meget af det du beskriver og jeg fik konstateret pandehule og kæbehule betændelse hvilket godt kan bryde ud i forbindelse med forkølelse ligesom mellemørebetændelse. Afsted med dig igen! Hvis det er kæbehule betændelse gør det simpelthen såååå ondt at tygge og hele kæben og hoved virker låst og spændt. Jeg følte det som om jeg strammede konstant i kæberne og har aldrig prøvet noget så ubehageligt. Jeg var på penicillin i to uger for at få bugt med det.

God bedring! 

Anmeld Citér

27. december 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Du skal ringe til vagtlægen og blive set på. Du kan både have bihulebtændelse eller en lungebetændelse. Er der kigget i din hals om du evt har en Mononucleose (kysseyge ). Har du fået taget nogle blodprøver ?

Det har da været en hård omgang for dig. Se at få ringet og rigtig god  bedring, sender lige et knus til dig og godt nytår.

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Hold da op du er hårdt ramt. Selvfølgelig skal du kontakte lægen igen. Jeg har prøvet meget af det du beskriver og jeg fik konstateret pandehule og kæbehule betændelse hvilket godt kan bryde ud i forbindelse med forkølelse ligesom mellemørebetændelse. Afsted med dig igen! Hvis det er kæbehule betændelse gør det simpelthen såååå ondt at tygge og hele kæben og hoved virker låst og spændt. Jeg følte det som om jeg strammede konstant i kæberne og har aldrig prøvet noget så ubehageligt. Jeg var på penicillin i to uger for at få bugt med det.

God bedring! 

tak for svar ja kan vinge af ved det du skriver.. må jo prøve igen. og håbe det er en læge denne gang. men kan man godt havde det uden de kan se det i den finger prøve?

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

lisbeth jess skriver:

Hej !

Du skal ringe til vagtlægen og blive set på. Du kan både have bihulebtændelse eller en lungebetændelse. Er der kigget i din hals om du evt har en Mononucleose (kysseyge ). Har du fået taget nogle blodprøver ?

Det har da været en hård omgang for dig. Se at få ringet og rigtig god  bedring, sender lige et knus til dig og godt nytår.

hej. som jeg skrev var jeg afsted i tirsdags og det var ikke en læge jeg var inde ved hun kigget ikke på mig hun tog en prøve i min finger og kom så tilbage og sagde infektions tallet ikke var forhøjet og at vi skulle skaffe en termometer og en næsespray... det er så blevet værre med min kæber og pande øjne og næse  i løbet af weekenden men har haft ondt siden sidste søndag dog er det bare taget meget mere til igår og idag. føles som om mine kinder er mega hævet og spænder helt vildt.. men ved ikke om egen læge har åbent imellem jul og nytår ??

for vagtlæge har jeg ikke meget tiltro til længere(har været ret uheldig) og der er meget langt da vi både skal gå langt og med tog for vagtlæge. så vis min egen læge havde åbent imorgen så ville jeg prøve at ringe men ville kun ringe når jeg havde hørt om i herinde synes det er det rigtige at gøre eller om jeg bare er pivet

Anmeld Citér

27. december 2015

B&J

Jeg har lige haft bihulebetændelse det gør sååååå ondt i øjne og panden og jeg kan slet ikke se tv eller kigge i en computer fordi det gør så ondt.

selv om du ikke har tiltro til en vagtlæge ville jeg tage afsted især nær du har ondt, men rigtig mange ligget med det du har jeg haveforening 3 uger siden men søn havde det i 2 uger og nu er det mandens tur mange på mit arbejde har det også.. 

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg har lige haft bihulebetændelse det gør sååååå ondt i øjne og panden og jeg kan slet ikke se tv eller kigge i en computer fordi det gør så ondt.

selv om du ikke har tiltro til en vagtlæge ville jeg tage afsted især nær du har ondt, men rigtig mange ligget med det du har jeg haveforening 3 uger siden men søn havde det i 2 uger og nu er det mandens tur mange på mit arbejde har det også.. 

sådan har jeg også haft det har været så sløj og så væk at jeg ikke orket tv eller mobil eller noget som helst kunne kun ligge ned. det er dog blevet bedre har mere energi idag kan sidde op men nu gør det voldsomt ondt i hele ansigtet stortset så går fra den ene ting til dette :/ holdt ikke juleaften pga jeg var så skidt.. vil ikke også miste nytårsaften... men må jo prøve vagtlægen vis egen læge ikke har åbent.. tror bare ikke jeg får meget søvn da jeg ikke kan klare at havde hoved ned af og får hosteflip.. ja der er mange der har det undre mig dog hvordan jeg er blevet smittet da jeg er sygmeldt og holder mig hjemme 24/7 vis jeg kan komme til det.

men tak for svar

Anmeld Citér

27. december 2015

B&J

Anonym skriver:

sådan har jeg også haft det har været så sløj og så væk at jeg ikke orket tv eller mobil eller noget som helst kunne kun ligge ned. det er dog blevet bedre har mere energi idag kan sidde op men nu gør det voldsomt ondt i hele ansigtet stortset så går fra den ene ting til dette :/ holdt ikke juleaften pga jeg var så skidt.. vil ikke også miste nytårsaften... men må jo prøve vagtlægen vis egen læge ikke har åbent.. tror bare ikke jeg får meget søvn da jeg ikke kan klare at havde hoved ned af og får hosteflip.. ja der er mange der har det undre mig dog hvordan jeg er blevet smittet da jeg er sygmeldt og holder mig hjemme 24/7 vis jeg kan komme til det.

men tak for svar

Ja en du åbner da vinduer du får jo folk ude fra ind osv. 

Når du bruger næse spray kan du så få det suget helt op eller sidder det fast ?

for hvis du har behulebetændelse eller noget ligne bliver det jo kun værre...

hvis det ikke er det kan det jo være det bare sidder fast og løsner dig stille og roligt

Anmeld Citér

27. december 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ja en du åbner da vinduer du får jo folk ude fra ind osv. 

Når du bruger næse spray kan du så få det suget helt op eller sidder det fast ?

for hvis du har behulebetændelse eller noget ligne bliver det jo kun værre...

hvis det ikke er det kan det jo være det bare sidder fast og løsner dig stille og roligt

tror det kommer op for kommer ihvertifald ned i munden/ svælget og smager ikke særlig godt den næsespray. er det normalt ens kinder er hævet for kan faktisk se bulen på hver side af kinderne

Anmeld Citér

27. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ring til lægevagten. Nu!! Du er jo mega syg og skal behandles. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.