Dåb eller navngivning ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.818 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. september 2009

Maise

Jeg er i tvivl om vores barn skal døbes eller navngives.

Begge er vi selv døbt og konfimeret, men er egentlig ateister. hmm Jeg er sygeplejerske og er klart overbevist af den naturvidenskablige verden. Vi spørger også tit os selv om hvorfor vi ikke melder os ud.

For mig skulle dåben være pga. kultur og tradition. Har nemlig tænkt meget over om mit barn ikke skulle have ret til selv at vælge når det bliver større, om det vil døbes eller ej.

Hvad mener I ??

Mvh Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

Lunae

Hej Maise

Jeg har været i præcis samme situation. Jeg er agnostiker og derfor har jeg også altid forestillet mig at mine børn ikke skulle døbes. Jeg blev selv døbt i forbindelse med min konfirmation. Den oplevelse ville jeg gerne have været foruden, idet jeg stod i kirken og blev døbt sammen med 2 babyer  

Jeg har besluttet mig at mine børn skal døbes, og det er først og fremmest pga tradition. I virkeligheden tænker jeg også, at kristendommens grundprlncipper er en del af vores grundlov, og derfor er det jo helt naturligt at vi opdrager vores børn i den "kristne tro"

Det var min mening - Jeg håber du finder ud af det!

Venligst Luna

Anmeld

21. september 2009

Maise

Lunae skriver:

Hej Maise

Jeg har været i præcis samme situation. Jeg er agnostiker og derfor har jeg også altid forestillet mig at mine børn ikke skulle døbes. Jeg blev selv døbt i forbindelse med min konfirmation. Den oplevelse ville jeg gerne have været foruden, idet jeg stod i kirken og blev døbt sammen med 2 babyer