Vi er begge enige om at vores barn skal døbes.
Jeg er ikke selv døbt før lige inden jeg skulle konfirmeres, men det var nu ikke pinligt! Vi var tre piger fra min klasse som skulle døbes og blev det først efter gudstjenesten og de eneste der så var tilbage i kirken var vores venner og familie - så rigtig pinligt var det ikke.
Da jeg blev navngivet som lille havde jeg dåbskjole på og der var også lidt fest, så det eneste der manglede var den kirkelige handling.
Så for mig har det ikke gjort den store forskel.
mine forældre var ikke medlem af folkekirken og for dem var det slet ikke rigtig med en dåb, men jeg er selv medlem nu jo og går faktisk i kirke mere end bare til jul, så for mig giver det mening at døbe mit barn.
Samtidig har jeg egentlig selv været glad for at have valget selv da jeg skulle døbes og var meget sikker helt til sidste øjeblik om at det skulle jeg i hvert fald ikke og troede slet ikke på noget, men det vendte pludselig og har det så godt med det i dag.
Svær beslutning, men håber I vælger hvad I føler mest for og begge dele synes jeg er gode valg

Men synes ikke man skal døbe hvis ikke man selv har et forhold til kristendommen o kirken, men det er jo helt forskelligt hvordan man har det med...
Anmeld