Fødslen af Silje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.915 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. september 2009

Leneur

Jeg havde termin 09.09.09 men på trods af jeg var førstegangsfødende, så synes min pige at hun altså skulle komme 11 dage før tid.
Natten til lørdag d 29. august går vandet ca kvart over 12, er lige blevet kørt hjem og går 2 skridt, så kommer den første skylle. Jeg skifter tøj og et kvarter efter kommer nr 2 skylle, ringer til min søster som så kommer og vi får pakket taske og hygger og griner lidt af det hele, så kommer 3. skylle og jeg ringer til FG som siger at hvis der ikke sker noget inden, så skal jeg først komme om morgenen bare lige for at blive tjekket. Vi går i seng og min kære søster snorker højlydt men jeg kan ikke rigtig finde ro, så jeg står op og får flere og flere veer kaster op og har det skidt men veerne er hverken ret lange eller med kort tid imellem men de bliver gradvis værre og værre, så kl 6 vækker jeg min søster og siger nu er det nu. Vi får samlet min mor op og kører afsted til Silkeborg sygehus. Vi er der 07.30 jeg bliver undersøgt og har åbnet mig 5 cm, så jeg kommer på fødestue med det samme og kommer i badekar og arbejder med veerne. En time senere får jeg pressetrang men er ikke åbnet helt nok, så må jo bide det i mig lidt endnu. En halv time efter har jeg så ondt i lænden at jordmoren mener at nogle ''bistik'' ville kunne lindre lidt på smerterne, så jeg kommer op af karret og får stikkene og så er jeg endelig åbnet nok til at jeg må presse og det gør jeg så. Mine veer stopper så desværre næsten helt og jeg prøver på at sove lidt men kl. 10 siger jordmoren at hvis der ikke sker noget inden for 10 min et kvarter så vil hun give mig vestimulerende drop. Heldigvis starter veerne op igen og kl. 10.47 kommer den smukkeste lille pige ud og lander på mit bryst. Hun vejede 3156 gram og var 49 cm.
Begge skamlæber er desværre revnet så jeg bliver syet sammen med få sting og siger at nu skal hun gøre det ordentligt (hvilket så ikke er tilfældet men en anden historie) men nyder synet af mit pragteksemplar og i mellemtiden er min anden søster og min far også stødt til, så vi hygger og der bliver taget billeder i stor stil. Min mor, far og ene søster kører hjem, min anden søster og jeg kommer på familieafsnittet og vi får sovet lidt og det er Siljepigen heldigvis med på.
Om aftenen skifter jeg hende og synes der kommer afføring ud af hendes navlestump, så får en sygeplejerske op, som river og flår i stumpen og siger at alt ser helt normalt ud.
Søndag er der så store familiebesøg på vores stue og vi hygger os.
Mandag er der jo så blodprøve og hørescreening inden vi skal hjem, som jeg glæder mig til at komme. Desværre er Silje's navlestump meget hævet og rød, Der bliver så taget flere blodprøver på min lille pige og alt ser tilforladeligt ud men de tør ikke sende os hjem af frygt for en infektion, så i stedet for at komme hjem bliver vi sendt til Viborg på deres børneafdeling og min søster må ikke komme med, så er helt alene afsted med alle mine bekymringer.Hun får taget flere blodprøver og bliver undersøgt på kryds og på tværs. Har feber og har tabt sig men heldigvis må jeg få hende med over på patienthotellet med besked om at hun helst skal have taget noget af det tabte på igen hvis jeg skal gøre mig håb om at få hende med hjem dagen efter.
Dagen efter bliver hun så undersøgt igen og har ikke feber længere og har taget 150 gram på i løbet af natten, så får heldigvis lov til at tage hjem og min lille pige trives og her 3 uger efter fødslen er hun oppe på 3600 gram og måler 51,5 cm.
Det var historien om Silje's fødsel og den lidt hårde start på tilværelsen synes jeg men heldigvis er alt jo godt nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

dorthemus

Tak for din beretning og stort tillykke med din lille datter

Knus Dorthe

Anmeld

21. september 2009

mortilsofieogsara

Stort tillykke med datter

Anmeld

22. september 2009

Pige2009

Kæmpe tillykke herfra. Dejligt at høre, hun tvives godt. Kommer der ikke et billede ind?

Hilsen Linda 37+3

Anmeld

22. september 2009

christina2412

mange gange tillykke med din datter

christina 32+5

Anmeld

22. september 2009

Leneur

Linda2009 skriver:

Kæmpe tillykke herfra. Dejligt at høre, hun tvives godt. Kommer der ikke et billede ind?

Hilsen Linda 37+3

jo jo, skal bare lige alliere mig med en af mine nørder da jeg slet ikke selv kan finde ud af at lægge billeder ind men det varer lige lidt..... :-)

Anmeld

22. september 2009

4kløver

Tillykke herfra

Anmeld

22. september 2009

Diana...

Hej søde 

Kæmpe tillykke med din datter   dejligt at hun trives.

Kram til dig

Anmeld

23. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tillykke med din prinsesse

Anmeld

23. september 2009

prettybutterfly

Tak fordi du delte! Var lige ved at tude da jeg læste fødselsdelen. Er nok bare selv fuld af alt for mange hormoner for tiden.

Tusind gange tillykke med hende og held og lykke med alt fremover med jer begge to!

Kærlige knuser fra Mona 28+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.